Gå til innhold

utro...

Anbefalte innlegg

Gjest ingenting

Jeg har væt sammen med samme jenta i ett år.

Etter et par måneder bedro hun meg med en "kamerat" av meg. Jeg tilga henne av den grunn at jeg elsker henne over alt på jord.

Men i påsken var hun på en tur, og da traff hun en annen kar som hun også bedro meg med. Og nå sitter jeg med spørsmålet om jeg skal sparke henne ut eller ikke.

Jeg elsker henne over alt på jord. Men hvor mye skal jeg egentlig tåle før det er nok.

Noen som har noen gode svar?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25309-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette var ikke særlig bra! Har du snakket med henne om dette? Fortalte hun det til deg selv? Har hun sagt noe om hvorfor hun gjorde det?

Jeg synes det var skikkelig dårlig gjort av henne! Man skulle jo tro at hun hadde lært av den første feilen hun gjorde?!

Tror det er veldig viktig at du snakker med henne om det som har skjedd, for å få et svar på hvorfor hun gjorde det igjen. Og når dere har snakket sammen kan du jo bestemme deg for hva du velger å gjøre.

Skjønner at du har det vanskelig, jeg har selv blitt bedratt av kjæresten min en gang. Jeg tilga ham, men den største grunnen til at jeg gjorde det er at jeg er gravid med hans barn. Tror kanskje jeg hadde reagert og handlet annerledes hvis jeg ikke var det!

Håper du finner en løsning!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25309-utro/#findComment-105079
Del på andre sider

Gjest ingenting

Huff, dette var ikke særlig bra! Har du snakket med henne om dette? Fortalte hun det til deg selv? Har hun sagt noe om hvorfor hun gjorde det?

Jeg synes det var skikkelig dårlig gjort av henne! Man skulle jo tro at hun hadde lært av den første feilen hun gjorde?!

Tror det er veldig viktig at du snakker med henne om det som har skjedd, for å få et svar på hvorfor hun gjorde det igjen. Og når dere har snakket sammen kan du jo bestemme deg for hva du velger å gjøre.

Skjønner at du har det vanskelig, jeg har selv blitt bedratt av kjæresten min en gang. Jeg tilga ham, men den største grunnen til at jeg gjorde det er at jeg er gravid med hans barn. Tror kanskje jeg hadde reagert og handlet annerledes hvis jeg ikke var det!

Håper du finner en løsning!

Lykke til :)

Jeg har forsøkt å prate med henne om det, men hun unngår temaet hele tiden. Som om det var en selvfølge at jeg skal tilgi.

Vi har et barn sammen, noe som gjør ting ekstra vanskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25309-utro/#findComment-105080
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å prate med henne om det, men hun unngår temaet hele tiden. Som om det var en selvfølge at jeg skal tilgi.

Vi har et barn sammen, noe som gjør ting ekstra vanskelig.

Sånnn var somboeren min også! Han ville ikke snakke om det som hadde skjedd, eller fortelle meg _hva_ som hadde skjedd. Noe jeg hadde stort behov for å vite.

Jeg maset på ham helt til han fortalte det, og jeg snakket også med jenta han hadde "rota" med. De må bare tåle å snakke om det og de må tåle å svare på spørsmålene igjen og igjen, for selv om det sårer så har man et behov for å vite hva som egentlig skjedde. Hvis man ikke får vite det, har fantasien lett for å settes i sving, og det kan gjøre ting enda vanskeligere!

Situasjonen blir liksom enda mere innviklet når det er barn med i bildet! Men du må jo ta den avgjørelsen som er rett for deg!

Ikke la henne slippe å snakke om det, for hadde hun vært i dine sko, ville nok hun også ønsket å få greie på hva du hadde drevet med.

Ikke la henne ta det som en selvfølge at du tilgir, la henne heller jobbe for å få forholdet deres til å fungere. Det kommer til å kreve mye fra dere begge hvis dere velger å fortsette å være sammen. Og hun må, ikke minst, love å være trofast framover!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25309-utro/#findComment-105081
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det værste med utroskap er for mange ikke selve utroskapen, men opplevelsen av å bli sveket til fordel for en annen. Jeg antar at tilliten til henne også har fått en knekk, og at du kanskje lurer på når det vil skje igjen?

Bare du kan avgjøre hva du vil finne deg i, og evt. si takk for deg. Men uansett vil jeg råde til å sette ord på saken i og få en skikkelig prat med henne.

Hvis hun avviser det, har hun vel gitt et slags svar til deg?

Dersom du synes det er vanskelig å stille direkte spørsmål om hennes sidesprang, kan du snakke generelt om utroskap. Hvilke holdninger har dere til utroskap? Hvor går grensene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25309-utro/#findComment-105133
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...