Gå til innhold

Dronningen over troublemaking

Anbefalte innlegg

Jada, idag er det to uker siden jeg møtte mannen jeg har forelsket meg hodestups i. Vi er midt i den spennende blir-vi-kjærester, kan-ikke-holde-fingrene-fra-hverandre, 20-tekstmeldinger-om-dagen-fasen.

Og likevel greier jeg å bekymre meg og styre og skape problemer. Håper noen orker å høre på og gi meg noen gjennomtenkte råd, så jeg ikke fucker opp dette jeg har ventet på så lenge.

Fyren har hatt et slags forhold, mest seksuelt, til en jente i et halvt år. De var mye av og på, og visstnok veldig forelsket. Han traff en annen jente etter dette, som han ditcha etter to måneder fordi Miss Power fant ut at hun ville ha ham tilbake.

Tre uker før han møtte meg rota de igjen, da var det lenge siden sist. Han har fortalt at det var mest fordi andre hadde så mye i mot forholdet deres at det ble slutt.

Denne dama er nå på dateren med en annen fyr, men hun sier til min at hun ikke er forelsket i denne. Da vi var ute sammen i helga møtte vi på henne og "typen", og da hadde hun kasta seg på min da han kom ut fra do og sagt "kyss meg"! Han tok henne høflig vekk. Etter dette har hun sendt meldinger hver dag, hva han gjør på, om de skal finne på noe, osv. Han har bare sagt nei ganske nøytralt, ikke noe spess om meg tror jeg.

Dre siste dagene har han sagt at han liker meg veldig godt, at han kanskje håper på en fremtid, og at han ikke kommer til å rote med henne.

Jeg har sagt til ham at jeg liker ham godt også, og at jeg må innrømme at jeg bekymrer meg veldig for hva som kan skje mellom dem, men at jeg ikke vil legge press på ham da dette er så nytt og vi ikke er sammen.

I går da vi lå og prata begynte jeg derimot å gråte etter at han fikk enda en melding av henne. Så utrolig urutinert!! Så nå er jeg så redd for at jeg skal ødelegge hele dette bare fordi jeg er så dustete sjalu. GRÅTE etter at vi har kjent hverandre to uker!?

Men samtidig så har hun jo unektelig en stor makt over ham, og er helt tydelig ute etter å slå kloa i ham igjen. All tidligere erfaring sier at jeg bør trekke meg fra hele greia nå før det skjer igjen.

Hva sier dere? Kjeft mottas denne gangen, jeg vet jeg er håpløs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253238-dronningen-over-troublemaking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

22

• ShitDiddelyDo

7

• Yia

5

• Mekri

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Du får ikke kjeft fra meg, det kan noen andre ta seg av, men du kan få en liten klem selv om vi ikke kjenner hverandre?

Det er vel ikke noe rart at du føler det sånn? Det er jo en sårbar fase! Går det an å fortelle han at du føler deg litt usikker på den dama?

Min teori er at han hadde ikke vært hos deg om han ville ha henne.

Jeg har dessverre ikke noen gode råd, for jeg er minst like ubrukelig selv! Jeg har bare hatt flaks som fant en som holder ut dramaet...

Du får ikke kjeft fra meg, det kan noen andre ta seg av, men du kan få en liten klem selv om vi ikke kjenner hverandre?

Det er vel ikke noe rart at du føler det sånn? Det er jo en sårbar fase! Går det an å fortelle han at du føler deg litt usikker på den dama?

Min teori er at han hadde ikke vært hos deg om han ville ha henne.

Jeg har dessverre ikke noen gode råd, for jeg er minst like ubrukelig selv! Jeg har bare hatt flaks som fant en som holder ut dramaet...

Han vet veldig godt at jeg er sjalu og utrygg på henne, og jeg er redd det skal skremme ham bort, selv om det faktisk virket som han knyttet seg mer til meg i går da jeg begynte å gråte. Han begynte nesten å gråte selv. Vi som egentlig er så tøffe! =p

Det som bekymrer meg mest er jo at kjerringa faktisk har greid å kapre ham tilbake fra en ny flamme en gang før.. =( Hun er _helt_ tydelig sjalu og oppsatt på å få ham tilbake, og en vakker dag må han jo bare falle for fristelsen, så forelska som de har vært?

Jeg tar forøvrig hjertelig imot den klemmen ;)

Gi blaffen i henne. Kos deg med kjæresten og nyt forelskelsen.

Jeg vet at det er enklere sagt enn gjort å gi blaffen i henne, men HAN HAR FAKTISK VALGT DEG!

La den tanken synke ekstra godt inn :-)

Men den dagen vi er årntli sammen, har krangla, og han dritings møter henne forførende på byen.. det skal bare _et_ svakt øyeblikk til!

Han vet veldig godt at jeg er sjalu og utrygg på henne, og jeg er redd det skal skremme ham bort, selv om det faktisk virket som han knyttet seg mer til meg i går da jeg begynte å gråte. Han begynte nesten å gråte selv. Vi som egentlig er så tøffe! =p

Det som bekymrer meg mest er jo at kjerringa faktisk har greid å kapre ham tilbake fra en ny flamme en gang før.. =( Hun er _helt_ tydelig sjalu og oppsatt på å få ham tilbake, og en vakker dag må han jo bare falle for fristelsen, så forelska som de har vært?

Jeg tar forøvrig hjertelig imot den klemmen ;)

Sånne sippegreier kan ha den effekten!

Selv om har klart det før, så er det ikke sikkert hun klarer det igjen. Husk på at han har på en måte dumpet henne to ganger, og det er rimelig å anta at han har lært nå?

Til og med menn skjønner etterhvert! Kanskje hun forrige egentlig ikke var noe for han og at han bare gikk tilbake av gammel vane?

Man kan bli tett knyttet på to uker, det gjelder han også. Han svarer jo nei på invitasjonene hennes? Da velger han jo deg?

Kos deg med han, du. Men du kunne jo spørre om han kunne skru av mobilen i alle fall en stund mens dere er sammen? Om det hjelper.

Annonse

Men den dagen vi er årntli sammen, har krangla, og han dritings møter henne forførende på byen.. det skal bare _et_ svakt øyeblikk til!

Neida. Ikke når han allerede har valgt deg!

Og det har han. Nyt det, ikke ødelegg for deg selv og han med hvis og dersom og hvis månen faller ned så kan griser fly :-)

Sånne sippegreier kan ha den effekten!

Selv om har klart det før, så er det ikke sikkert hun klarer det igjen. Husk på at han har på en måte dumpet henne to ganger, og det er rimelig å anta at han har lært nå?

Til og med menn skjønner etterhvert! Kanskje hun forrige egentlig ikke var noe for han og at han bare gikk tilbake av gammel vane?

Man kan bli tett knyttet på to uker, det gjelder han også. Han svarer jo nei på invitasjonene hennes? Da velger han jo deg?

Kos deg med han, du. Men du kunne jo spørre om han kunne skru av mobilen i alle fall en stund mens dere er sammen? Om det hjelper.

Hm.. ja..

Men hvordan skal jeg greie å ikke tenke på henne hele døgnet, ikke mase på ham om henne, osv?

Tror du det er best å hele tiden være åpen om hvor mye det plager meg, eller å holde kjeft og late som jeg ikke bryr meg?

Neida. Ikke når han allerede har valgt deg!

Og det har han. Nyt det, ikke ødelegg for deg selv og han med hvis og dersom og hvis månen faller ned så kan griser fly :-)

Hm.. nei.. jeg prøver. Men å styre tankene sine er bortimot umulig. Jeg tenker på henne like ofte som jeg tenker på ham, nesten. Menmen. Takk for svar i alle fall!

Du synes ikke det er så obvious at noe kommer til å skje at jeg burde kutte ut før jeg blir såra?

ShitDiddelyDo

Det er vel ikke så jævla mye du kan gjøre annet enn å forsøke å stole på at fyren velger deg framfor eksen han åpenbart har en følelsesladet historie med, men hvordan skal du gjøre det? Ikke om jeg vet.

Det eneste du kan gjøre er å ta tiden til hjelp, forsøke å stole på ham, og eventuelt få en smell.

Hva er alternativet? Dumpe mannen og forsøke å glemme en fyr du tror det kan utarte seg til noe veldig seriøst med?

Det burde ikke engang være et alternativ.

Men hvis du kjenner noen mafiatyper kan du jo få dama til å "forsvinne".

Hm.. ja..

Men hvordan skal jeg greie å ikke tenke på henne hele døgnet, ikke mase på ham om henne, osv?

Tror du det er best å hele tiden være åpen om hvor mye det plager meg, eller å holde kjeft og late som jeg ikke bryr meg?

Den var ikke lett... Fornuften sier jo at du bør dempe fokuset litt, prøve hardt å tenke på det og late som du er upåvirket? Noe han antagelig skjønner at du ikke er.

På den annen side, ærlighet lønner seg? Kan jo skape bånd osv...

Jeg tror du skal prøve å ikke tenke på henne. Si en gang for alle at dette ikke er behagelig, og at han må være ærlig om han skulle ombestemme seg, og ikke utsette deg for noe langtrekkelig. Etter det ikke snakke om det.

Jeg aner virkelig ikke om det var et godt råd, men antagelig det som ville vært min intensjon. Det hadde sikkert tatt meg ti minutter å ødelegge planen og gnage på det.

Gjør som jeg sier og ikke gjør som jeg gjør! Beklager, Dark Pink, jeg var kanskje ikke den rette til å svare i denne tråden?!

Det er vel ikke så jævla mye du kan gjøre annet enn å forsøke å stole på at fyren velger deg framfor eksen han åpenbart har en følelsesladet historie med, men hvordan skal du gjøre det? Ikke om jeg vet.

Det eneste du kan gjøre er å ta tiden til hjelp, forsøke å stole på ham, og eventuelt få en smell.

Hva er alternativet? Dumpe mannen og forsøke å glemme en fyr du tror det kan utarte seg til noe veldig seriøst med?

Det burde ikke engang være et alternativ.

Men hvis du kjenner noen mafiatyper kan du jo få dama til å "forsvinne".

Men det virker som du er enig i at dette er en ganske risky greie? At han lett kan falle for fristelsen, selv om det virker som er jeg som er i vinden for øyeblikket?

"Hva er alternativet? Dumpe mannen og forsøke å glemme en fyr du tror det kan utarte seg til noe veldig seriøst med?"

Ja? Man løper ikke over sterkt trafikkert vei i rushtiden, uansett hvor fint det måtte være på andre siden. Spesielt ikke når man har blitt påkjørt flere ganger tidligere.

"Men hvis du kjenner noen mafiatyper kan du jo få dama til å "forsvinne"."

Tro meg, det hadde jeg gjort for lenge siden hvis jeg hadde muligheten =/

Den var ikke lett... Fornuften sier jo at du bør dempe fokuset litt, prøve hardt å tenke på det og late som du er upåvirket? Noe han antagelig skjønner at du ikke er.

På den annen side, ærlighet lønner seg? Kan jo skape bånd osv...

Jeg tror du skal prøve å ikke tenke på henne. Si en gang for alle at dette ikke er behagelig, og at han må være ærlig om han skulle ombestemme seg, og ikke utsette deg for noe langtrekkelig. Etter det ikke snakke om det.

Jeg aner virkelig ikke om det var et godt råd, men antagelig det som ville vært min intensjon. Det hadde sikkert tatt meg ti minutter å ødelegge planen og gnage på det.

Gjør som jeg sier og ikke gjør som jeg gjør! Beklager, Dark Pink, jeg var kanskje ikke den rette til å svare i denne tråden?!

Jo, jeg er veldig glad for alle innspill =)

Jeg spurte ham om han kunne fortelle meg det hvis han rotet med henne, og det skulle han gjøre. Og etter jeg åpnet meg litt om tidligere forhold under den pinlige sutreseansen, så sa han at han kunne gi meg hvertfall _ett_ løfte, som kunne hjelpe meg til å stole på noen/ham, og det var at han _ikke_ skulle rote seg bort i henne.

Så egentlig burde jo alt være fryd og gammen. But than again.. jeg er jo den håpløse dronningen over troublemaking.

Annonse

ShitDiddelyDo

Men det virker som du er enig i at dette er en ganske risky greie? At han lett kan falle for fristelsen, selv om det virker som er jeg som er i vinden for øyeblikket?

"Hva er alternativet? Dumpe mannen og forsøke å glemme en fyr du tror det kan utarte seg til noe veldig seriøst med?"

Ja? Man løper ikke over sterkt trafikkert vei i rushtiden, uansett hvor fint det måtte være på andre siden. Spesielt ikke når man har blitt påkjørt flere ganger tidligere.

"Men hvis du kjenner noen mafiatyper kan du jo få dama til å "forsvinne"."

Tro meg, det hadde jeg gjort for lenge siden hvis jeg hadde muligheten =/

"Men det virker som du er enig i at dette er en ganske risky greie? At han lett kan falle for fristelsen, selv om det virker som er jeg som er i vinden for øyeblikket?"

Nja, altså. Jeg vet jo ikke hvor seriøse dere to har blitt, ei heller hvor sterke følelsene for denne eksen var.

Men hvis de var av den virkelige heftige typen så er han sannsynligvis ikke dum nok til å si det til deg - spesielt ikke nå når han vet at du sliter litt med det hele.

"Ja? Man løper ikke over sterkt trafikkert vei i rushtiden, uansett hvor fint det måtte være på andre siden. Spesielt ikke når man har blitt påkjørt flere ganger tidligere."

Jo, men du er ute etter et forhold, ikke sant? Dumt spørsmål. Det vet jeg etter en del innlegg av deg. Det er det du vil ha.

Og i så fall har du jo ikke noe valg. Du MÅ ta sjanser.

Men jeg vet hvordan det der er. Det er skummelt. Spesielt hvis man har fått en trøkk eller tre tidligere.

"Tro meg, det hadde jeg gjort for lenge siden hvis jeg hadde muligheten =/ "

Da er det godt du ikke har muligheten. :)

"Men det virker som du er enig i at dette er en ganske risky greie? At han lett kan falle for fristelsen, selv om det virker som er jeg som er i vinden for øyeblikket?"

Nja, altså. Jeg vet jo ikke hvor seriøse dere to har blitt, ei heller hvor sterke følelsene for denne eksen var.

Men hvis de var av den virkelige heftige typen så er han sannsynligvis ikke dum nok til å si det til deg - spesielt ikke nå når han vet at du sliter litt med det hele.

"Ja? Man løper ikke over sterkt trafikkert vei i rushtiden, uansett hvor fint det måtte være på andre siden. Spesielt ikke når man har blitt påkjørt flere ganger tidligere."

Jo, men du er ute etter et forhold, ikke sant? Dumt spørsmål. Det vet jeg etter en del innlegg av deg. Det er det du vil ha.

Og i så fall har du jo ikke noe valg. Du MÅ ta sjanser.

Men jeg vet hvordan det der er. Det er skummelt. Spesielt hvis man har fått en trøkk eller tre tidligere.

"Tro meg, det hadde jeg gjort for lenge siden hvis jeg hadde muligheten =/ "

Da er det godt du ikke har muligheten. :)

Ja.. jeg må nesten bare ta sjansen. Vi har det jo tross alt bare fint nå..

Men hva tror du om være åpen, snakke om henne, spøke med det, etc vs. holde det inni meg og late som jeg ikke bryr meg særlig?

Enten vil jo det å mase om det drive ham bort, eller så kan det drive ham i armene på henne at det virker som jeg ikke bryr meg hva han gjør..

ShitDiddelyDo

Ja.. jeg må nesten bare ta sjansen. Vi har det jo tross alt bare fint nå..

Men hva tror du om være åpen, snakke om henne, spøke med det, etc vs. holde det inni meg og late som jeg ikke bryr meg særlig?

Enten vil jo det å mase om det drive ham bort, eller så kan det drive ham i armene på henne at det virker som jeg ikke bryr meg hva han gjør..

"Men hva tror du om være åpen, snakke om henne, spøke med det, etc vs. holde det inni meg og late som jeg ikke bryr meg særlig?"

Nei, jeg ville ikke spøkt om henne. Han vil da forstå at det er fordi du er uhyre usikker. Det samme hvis du later som om du ikke bryr deg.

Du har allerede knukket sammen foran ham på grunn av denne dama, og han tok det etter hva jeg forstår veldig pent.

Det tyder vel på at du kan være åpen om din sjalsu og dine følelser.

Det ville i hvert fall jeg foretrukket hvis jeg var ham, men du må ikke ta helt av og skremme vannet av fyren.

Jo, jeg er veldig glad for alle innspill =)

Jeg spurte ham om han kunne fortelle meg det hvis han rotet med henne, og det skulle han gjøre. Og etter jeg åpnet meg litt om tidligere forhold under den pinlige sutreseansen, så sa han at han kunne gi meg hvertfall _ett_ løfte, som kunne hjelpe meg til å stole på noen/ham, og det var at han _ikke_ skulle rote seg bort i henne.

Så egentlig burde jo alt være fryd og gammen. But than again.. jeg er jo den håpløse dronningen over troublemaking.

Da må du bare stole på han, du har ikke noe valg. Du kan jo ikke la dette gli gjennom fingrene fordi du er redd? Tror ikke han ville lovet deg det om han ikke mente det.

Hver gang du tenker på henne, si til deg selv at du skal tenke på noe annet. Velg en fantasi som du liker, hva som helst og tving deg selv til å tenke på det i stede. Antagelig må du gjøre det hvert femte sekund til å begynne med, men så går det lettere. Men du må være konsekvent med deg selv.

Jeg har prøvd det og det virket etterhvert.

Og du? Du har konkuranse om den tittelen der :-)!

"Men hva tror du om være åpen, snakke om henne, spøke med det, etc vs. holde det inni meg og late som jeg ikke bryr meg særlig?"

Nei, jeg ville ikke spøkt om henne. Han vil da forstå at det er fordi du er uhyre usikker. Det samme hvis du later som om du ikke bryr deg.

Du har allerede knukket sammen foran ham på grunn av denne dama, og han tok det etter hva jeg forstår veldig pent.

Det tyder vel på at du kan være åpen om din sjalsu og dine følelser.

Det ville i hvert fall jeg foretrukket hvis jeg var ham, men du må ikke ta helt av og skremme vannet av fyren.

Jeg _vet_ det, det er det jeg er så redd for å gjøre! _Fatter_ ikke at jeg kunne begynne å gråte! Men det var bare snufsetårer mens vi snakka om litt intime ting da.. ikke bare sånn "buuuuhu" hysterisk grining out of the blue altså =p

Men jeg tror nok det beste er å satse på en åpen men ikke overdreven stil ja..

Urk, men det plager vannet av meg =( Hun heter til og med det samme som hun som skapte bra med trøbbel for meg og eksen min.

Da må du bare stole på han, du har ikke noe valg. Du kan jo ikke la dette gli gjennom fingrene fordi du er redd? Tror ikke han ville lovet deg det om han ikke mente det.

Hver gang du tenker på henne, si til deg selv at du skal tenke på noe annet. Velg en fantasi som du liker, hva som helst og tving deg selv til å tenke på det i stede. Antagelig må du gjøre det hvert femte sekund til å begynne med, men så går det lettere. Men du må være konsekvent med deg selv.

Jeg har prøvd det og det virket etterhvert.

Og du? Du har konkuranse om den tittelen der :-)!

=)

Tusen takk Yia.

Hm.. nei.. jeg prøver. Men å styre tankene sine er bortimot umulig. Jeg tenker på henne like ofte som jeg tenker på ham, nesten. Menmen. Takk for svar i alle fall!

Du synes ikke det er så obvious at noe kommer til å skje at jeg burde kutte ut før jeg blir såra?

Nei, jeg synes ikke det!

Jeg forstår at du er usikker, men kast for all del ikke alt på båten fordi du har mareritt om at det verste skal skje. Jeg er sikker på at dette går fint :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...