Gå til innhold

et spørsmål jeg lurer felt på:)

Anbefalte innlegg

Gjest gjutfvdghykjnmg

Jeg har termin 5 april 2007.

Er nå 19 uker på vei.

Og 19 uker er jo 4 mnd og 3uker. men det er jo lenger enn ca 5 mnd til min temin!!!er jo bare i nov.nå... går jo bare 9 mnd gravid:)

Kan jeg si at jeg snart er 5 mnd på vei eller er det rett og si jeg er 19 uker?

vanskelig og forklare.... men noen som forsto hva jeg mente?

Eller tenker jeg HEIL feil?? hehe

håper på noen kloke svar:)

Fortsetter under...

1 mnd er på ca 4,5 uker, så 19 uker er 4 mnd og en uke.

Et svangerskap er på 9 mnd og 2 uker, siden vi teller med de to første ukene man egentlig ikke er gravid. Hvis du skjønte det.

"19 uker er 4 mnd og en uke."

Da sier man vel "gravid i femte måned" skulle jeg tro.

Eventuelt at man sier "uke 19", men det er kun for "kjennere"! :-)

Gjest trultemor26

"19 uker er 4 mnd og en uke."

Da sier man vel "gravid i femte måned" skulle jeg tro.

Eventuelt at man sier "uke 19", men det er kun for "kjennere"! :-)

Eller at man er 4 mnd og en uke på vei, hvis man skal ha det litt mer nøyaktig. Antall uker er veldig viktig. ;)

Eller at man er 4 mnd og en uke på vei, hvis man skal ha det litt mer nøyaktig. Antall uker er veldig viktig. ;)

Jo, men hvis man skal være nøyaktig kan man jo si "19 uker". Når de 4 månedene er på fire og en halv uke hver "sånn cirka" og så legger man på en uke til, så blir det litt sånn blanding av nøyaktig og unøyaktig! ;-)

Blir litt som om man sier at noe skal skje "om en fjorten dagers tid pluss 55 minutter"! ;-9

Men bare litt...

Annonse

Gjest trultemor26

Jo, men hvis man skal være nøyaktig kan man jo si "19 uker". Når de 4 månedene er på fire og en halv uke hver "sånn cirka" og så legger man på en uke til, så blir det litt sånn blanding av nøyaktig og unøyaktig! ;-)

Blir litt som om man sier at noe skal skje "om en fjorten dagers tid pluss 55 minutter"! ;-9

Men bare litt...

Tar man 4,5 uker og ganger med 9 måneder, så får man 40,5. Det er jo velkjent at et svangerskap varer i 40 uker (40+2 er vel heeelt korrekt).

Så jeg vil si at det er ganske så nøyaktig å si at en måned er 4,5 uker.

Tar man 4,5 uker og ganger med 9 måneder, så får man 40,5. Det er jo velkjent at et svangerskap varer i 40 uker (40+2 er vel heeelt korrekt).

Så jeg vil si at det er ganske så nøyaktig å si at en måned er 4,5 uker.

Greit nok - dette er ingen viktig sak! ;-)

Men bare kommentere til det med de 40 ukene: De to ukene som man normalt har før befrukting er medregnet i de 40 ukene, så det er ikke mer korrekt å si 40+2.

Fra befruktning varer svangerskapet i 266 dager "etter boka", og 266:7 = 38.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...