Gå til innhold

Fjerne råtten lukt fra kjøleskapet- tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Lite hyggelig overraskelse..

Vi har vært litt uheldige og kjøleskapet har stått uten strøm noen dager mens vi har vært borte... Og du kan jo bare tenke deg hvordan ståa var der inne... :-(

Kjøleskapet er vasket to ganger og jeg har latt det stå med masse eddik i godt over et døgn. Mener det hjalp noe, men nå har lukta blitt værre igjen..

Hva gjør vi? Er det mulig å fjerne? Alle tips, triks og kjerringråd mottas med stor takk!

Er ganske fortvila og desperat. Kjøpe nytt kjøleskap er utelukket... Siste vi oppdaget nå var at melka i melkekartongen smaker det kjøleskapet lukter, så noe må definitivt gjøres.

Fortsetter under...

Annonse

Hvis du finner årsaken og får fjernet den, så kan du bruke et kullfilter som brukes i vernemasker. Fjern proppene og legg det nederst i skapet i døra. det fjerner lukt i flere år.

Hvor får jeg tak i det da tror du? Skal uansett prøve det.

Kjøp sånn muggfjerner som egentlig skal brukes når man sylter (husker ikke hva det heter, finnes i dagligvaren) og bruk den. Gjorde susen på hytta hos oss da strømmen hadde gått og maten var råtten.

Jeg skjønner ikke helt hva dette kan være... Natron?

Hvor får jeg kjøpt det? Og hvordan bruker jeg det?

Sett et glass med eddik inni der.. synes å huske å ha hørt det en plass.

Tja... Det er det jeg har prøvd da... Hadde flaska pluss masse skåler med eddik stående der inne i over et døgn. Men lukta er nok tilbake igjen nå..

Tror det er det klassiske tipset. Men kanskje jeg ikke gjør det helt riktig?

Jeg har hørt at man skal bruke klorin når man vasker kjøleskap med vond lukt.

Som jeg skrev over her, så skal jeg prøve det. Jeg har allerede prøvd noe spesialvaskemiddel for kjøleskap, men det fungerte tydeligvis ikke godt nok...

Takk for tipset!

Annonse

Hvor får jeg tak i det da tror du? Skal uansett prøve det.

I en malerbutikk eller der de har verneutstyr, eller om du kjenner noen i forsvaret.

Eller bare en tøypose med kullgranulat fra apoteket. Det må være minst en kaffekopp full i mengde for at det skal virke.

Jeg skjønner ikke helt hva dette kan være... Natron?

Hvor får jeg kjøpt det? Og hvordan bruker jeg det?

Huff, det er så lenge siden, men jeg lurer på om ikke det er Atamon det heter. Du finner det i dagligvaren sammen med syltepulver og sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...