Gå til innhold

Jippi!!!

Anbefalte innlegg

Så var jeg altså gravid likevel! Tok ny test i går (Clearblue), og det var vel ingen tvil; et meget sterkt pluss!! Kjempeartig :) Måtte selvsagt ta en til nå i morges, bare for å få det bekreftet en gang til... Etter at jeg ikke fikk utslag forrige uke har jeg kommet frem til at Quick Respons enten er en dårlig test, eller at jeg tok den for tidlig. Kanskje en kombinasjon.

Hadde bare turt å drømme om at det skulle gå så fort, sluttet på pillen i slutten av august, etter mange års bruk. Det vil altså si at det klaffet på andre eggløsning.

Men hva gjør jeg nå? Når er det på tide å gå til legen f.eks? Har nettopp lest om folat, er det for sent å begynne med dette? Er etter mine beregninger 5 uker og fire dager på vei. Hadde jo ikke tenkt at det skulle gå så kjapt - og har derfor ikke satt meg så mye inn i ulike problemstillinger vedr. graviditet.

Jeg tar imot alle gode råd og tips med stor takk!

Forøvrig så er jeg nok en meget lite effektiv arbeidstaker for tiden.... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253547-jippi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med positiv test!!

Begynn med folat med en gang!! Det er viktig. Gjerne omega-3 eller tran også.

Det er forskjellig praksis fra legekontor til legekontor når de ønsker ha ha første kontroll. Ofte vil de vente til 12 uker. Ring snart og hør med dem, du. Det kan være ventetid.

Lykke til med svangerskapet!! Merker jeg blir litt småmisunnelig, selv om det er en stund til jeg skal prøve på nestemann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253547-jippi/#findComment-2004823
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med positiv test!!

Begynn med folat med en gang!! Det er viktig. Gjerne omega-3 eller tran også.

Det er forskjellig praksis fra legekontor til legekontor når de ønsker ha ha første kontroll. Ofte vil de vente til 12 uker. Ring snart og hør med dem, du. Det kan være ventetid.

Lykke til med svangerskapet!! Merker jeg blir litt småmisunnelig, selv om det er en stund til jeg skal prøve på nestemann.

GRatulerer så kjempe masse! så spennende, er vel ikke langt fra deg, blir termin i juli

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253547-jippi/#findComment-2006890
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!!

Begynn med folat med en gang og bruk det til du er minst 12 uker på vei - gjerne lenger.

De fleste leger tar ikke inn til første kontroll før du er 10-12 uker på vei. MEn du kan gjerne ringe og bestille time nå - i tilfelle det er lang ventetid på time.

Mange veksler på å gå til lege og jordmor på kontroller. De har første kontroll hos lege og så sånn ca. annenhver kontroll hos jordmor. Om dette er noe du ønsker så tar du kontakt med jordmor etter at du har vært hos legen. Vet du ikke hvor jordmor holder til, så spør du legen når du er på kontroll.

Jeg syntes det var kjekt å være hos jordmor. Hun har ofte litt bedre tid enn legen + at hun kan svare på andre spørsmål og på en annen måte enn det legen gjør.

Spis så sunt du kan. Pass på at kjøtt, kylling og fisk er godt stekt/kokt. Skyll/skrell frukt og grønnsaker.

Ta omega-3.

Slapp av når du er sliten og har mulighet.

Kos deg og lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253547-jippi/#findComment-2008705
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...