Gå til innhold

Dette med graviditets tester

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Dere jordmødre bør gjøres oppmerksom på at ikke alle gravide kvinner får positivt resultat på graviditetstestene rundt forventet mens, selv om de er gravide.

Dette har jeg selv erfart, og flere jeg vet om forteller det inne på forumet for gravide.

Tenkte jeg bare skulle nevne det, siden dere pleier å svare at testene gir et MEGET sikkert resultat fra første dag man venter mensen..... Men det trenger ikke alltid være slik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25359-dette-med-graviditets-tester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Nei, det behøver ikke alltid være slik at testen viser sikkert svar fra uteblitt mens. Det man heller burde sagt, var at testen viser meget sikkert svar ca. 14 dager etter eggløsning og mulig befruktning. De fleste som vet når de kan forvente menstruasjon, gjør dette ut i fra det faktum at de enten har regelmessige menssykluser, eller fordi de vet når de hadde eggløsning. Det som kan skje innimellom, er at man hadde eggløsning langt senere enn egentlig forventet, derfor skulle også mensen også bli endel forsinket. Når man ikke er klar over dette, tar man kanskje testen altfor tidlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...