brit Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Hei, Jeg er i uke 38. I en uke har magepartiet over navelen vært veldig sårt/ømt, det virker som huden skal sprekke... Det hjelper når jeg legger meg ned, men det tar ofte oppimot et par timer. Har en aktiv krabat på 1 1/2, det er vansklig å finne tid til total avslapping. Men jeg har merket a det blir verre hvis jeg er trøtt og ikke har sovet godt (sover "godt" ca. annenhver natt). Huff, er i dårlig humør for tiden (stakkars mannen min), jeg er lei av 6 mnd. halsbrann, ubevegelighet, ol. Men, altså, skal jeg ha vondt på denne måten. Er det kynnere? Kan ikke huske å ha hatt det sånn i forrige svangerskap. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25372-veldig-vondts%C3%A5rt-over-navelen-uke-38/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 Den smerten som du beskriver, har ingenting med kynnere å gjøre. Det er mer sansynlig at det er underhuden som kommer i voldsomt strekk og gjør vondt av den grunn. Det er ikke farlig, og gir seg selvfølgelig når du har født. Enkelte har glede av å knytte noe stramt, f.eks. et sjal rundt magen, så presset ikke blir så stort. Magen holdes litt mer på plass. Du oppnår selvfølgelig det samme ved å legge deg ned litt. Du er nå inne i den tøffeste perioden av svangerskapet, for de aller fleste av oss. Spes. når man har en liten en fra før, kan man ikke legge seg ned så mye som man skulle ønske. Man kaller ikke denne perioden for "rugefasen" for ingenting. Egentlig skulle det være slik at den eneste forpliktelsen man hadde var å ta vare på seg selv og det lille barnet man bærer på. Prøv å få avlastning og ta godt vare på deg selv. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25372-veldig-vondts%C3%A5rt-over-navelen-uke-38/#findComment-105447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.