Lillemus Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har ikke barn selv, og jeg har problemer å sette meg inn i alt dere mødre må gjøre og tenke på. Men, jeg er kvinne, og jeg tror kvinner har en egen egenskap i å forstå andre og føle empati. Der tror jeg menn trenger mer tid og hjelp. Det jeg sier med mitt innlegg er at han KAN være en uslepen diamant. Vær litt tålmodig, og prøv også å sette deg inn i hans situasjon. Prøv å lær hverandre å kjenne. Om ikke er du vel ikke mye bedre selv? Jeg synse alenemødre er svært kravstore til sine potensielle menn. Noe de også må være, men samtidig når en mann ikke faller inn i katergorien, "elsker barna, gir opp unkarslivet, og blir familiefar" så er han en dritt og ikke noe å samle på. Jeg ber nå "Finns det håp?" om også se dette fra hans perspektiv, for å se om dette kan bunne i kommunikasjonssvikt. Men dette er min mening. Mulig jeg forandrer mening om jeg en dag selv er alenemor. I og med at trådstarter har et barn på 14 år så antar jeg at begge de to voksne er minst 30 år gamle. Da bør en mann være ferdig oppdratt spør du meg... Selvfølgelig er det ikke alltid man er hjemme til middag sammen, men her har de to tydeligvis helt forskjellige oppfatninger av hva som er akseptabelt i forhold til inngåtte avtaler og ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2009964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finns det håp? Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 I og med at trådstarter har et barn på 14 år så antar jeg at begge de to voksne er minst 30 år gamle. Da bør en mann være ferdig oppdratt spør du meg... Selvfølgelig er det ikke alltid man er hjemme til middag sammen, men her har de to tydeligvis helt forskjellige oppfatninger av hva som er akseptabelt i forhold til inngåtte avtaler og ikke... Ja, det er ikke slik at jeg forventer at han skal sitte pal hver gang jeg setter mat på bordet. Men jeg forventer at når vi lager en avtale om at jeg skal lage middag til ham en kveld, så kommer han. Jeg må nemlig ha en veeeldig god grunn om jeg bryter avtaler jeg har inngått. Mener bestemt at det har med respekt å gjøre, det da. Forresten... vi er 32 og 37 år, så du har helt rett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2010068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finns det håp? Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 I og med at trådstarter har et barn på 14 år så antar jeg at begge de to voksne er minst 30 år gamle. Da bør en mann være ferdig oppdratt spør du meg... Selvfølgelig er det ikke alltid man er hjemme til middag sammen, men her har de to tydeligvis helt forskjellige oppfatninger av hva som er akseptabelt i forhold til inngåtte avtaler og ikke... PS: Moren hans har gitt meg beskjed om at jeg må være forsiktig om jeg føler jeg må ta opp et problem med ham... Han kan stakkars syns det blir vondt om jeg kjefter!!! HAHAHA... Oppdragelsen som noen andre burde gjort ferdig for lengst gikk tapt, så det må nok jeg ta meg av hvis jeg ikke kan godta at han er som han er. Men han sier selv at han er glad jeg er villig til å oppdra han litt... HEHEHE. Det skal vissnok ikke være enkelt, dette... Når det er sagt, er fjortenåringen min mye mer veloppdragen enn han. Til og med treåringen min er flinkere til å be om unnskyldning om han tråkker noen på tærne. Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2010078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 PS: Moren hans har gitt meg beskjed om at jeg må være forsiktig om jeg føler jeg må ta opp et problem med ham... Han kan stakkars syns det blir vondt om jeg kjefter!!! HAHAHA... Oppdragelsen som noen andre burde gjort ferdig for lengst gikk tapt, så det må nok jeg ta meg av hvis jeg ikke kan godta at han er som han er. Men han sier selv at han er glad jeg er villig til å oppdra han litt... HEHEHE. Det skal vissnok ikke være enkelt, dette... Når det er sagt, er fjortenåringen min mye mer veloppdragen enn han. Til og med treåringen min er flinkere til å be om unnskyldning om han tråkker noen på tærne. Klem, Så han innser det litt selv også, at han er bortskjemt? *Hehe* Da er det kanskje et håp om dere klarer å snakke sammen og det har jeg fått inntrykk av at det kanskje er mulig å snakke med ham? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2010358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finns det håp? Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Så han innser det litt selv også, at han er bortskjemt? *Hehe* Da er det kanskje et håp om dere klarer å snakke sammen og det har jeg fått inntrykk av at det kanskje er mulig å snakke med ham? Joda. Han innser det. Vi måtte selvfølgelig krangle litt i formiddag også, da han ikke dukket opp til frokost som han hadde lovet ungene. Da han kom til kl 11, sa han at frokost jo var et relativt begrep. Men det er det ikke når han vet at ungene forsvinner ut døra kl. 8. Jaja... etter en litt lang diskusjon, endte det med at vi var enig om at vi elsket hverandre og han sier han skjønte mer og mer hvorfor dette med punktlighet og respekt er viktig. Så avsluttet han hele diskusjonen med å fri til meg... ) Snakk om å bli tatt på senga! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2012356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Joda. Han innser det. Vi måtte selvfølgelig krangle litt i formiddag også, da han ikke dukket opp til frokost som han hadde lovet ungene. Da han kom til kl 11, sa han at frokost jo var et relativt begrep. Men det er det ikke når han vet at ungene forsvinner ut døra kl. 8. Jaja... etter en litt lang diskusjon, endte det med at vi var enig om at vi elsket hverandre og han sier han skjønte mer og mer hvorfor dette med punktlighet og respekt er viktig. Så avsluttet han hele diskusjonen med å fri til meg... ) Snakk om å bli tatt på senga! *Hehe* Men pass deg nå litt for å bli bergtatt av vakre ord og løfter det aldri blir noe av! ) Hva svarte du? *Nysgjerrig* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2012429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finns det håp? Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 *Hehe* Men pass deg nå litt for å bli bergtatt av vakre ord og løfter det aldri blir noe av! ) Hva svarte du? *Nysgjerrig* Hehe... Nei, jeg har blitt bergtatt av eventyrhistorier før, og det endte med et seks måneders mareritt av et ekteskap. Huff. Det er vel derfor jeg er ekstra streng med denne karen, og det forstår han faktisk. Men jeg svarte nu JA... Føler glede og ro med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2012432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hehe... Nei, jeg har blitt bergtatt av eventyrhistorier før, og det endte med et seks måneders mareritt av et ekteskap. Huff. Det er vel derfor jeg er ekstra streng med denne karen, og det forstår han faktisk. Men jeg svarte nu JA... Føler glede og ro med det. Grattis! ) Husk bare å sette grenser for deg selv og hva du godtar - og pass på at dere også får tid til å være kjærester og ta vare på hverandre. ) Og ikke la svigermor få en for fremtredende rolle, det høres ut til at hun ikke helt klarer å slippe taket i sin lille duttebass... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253850-hva-gj%C3%B8r-jeg/page/2/#findComment-2012488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.