Gå til innhold

Et lite varmeelement i magen..?

Anbefalte innlegg

I Gro Nylanders bok beskriver hun det å gå gravid som å ha et eget lite varmeelement i magen.

Vel, mitt lille element fungerer i så fall svært dårlig, nesten heller mottsatt! Jeg har aldri i mitt liv vært av den "frøsne" typen, men etter at jeg ble gravid i vår plaget ikke engang den ekstremt varme sommeren meg.

Og nå som gradene begynner å snike seg ned til null og enda lavere, må jeg pakke meg inn med superundertøy og ullgensere, skjerf og tykke vintersko!!

Merkelige greier! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253874-et-lite-varmeelement-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ein er så ulik i så måte. Eg kan ikkje hugse at eg har merka noko spesielt verken den eine eller den andre retning (og dette er #4). Så det gjeld nok absolutt ikkje alle, sjølv om eg har høyrd om dette frå ei veninne tidlegare (og syntes da det var så innmari rart!)

Gjest Et forslag

Ja, ein er så ulik i så måte. Eg kan ikkje hugse at eg har merka noko spesielt verken den eine eller den andre retning (og dette er #4). Så det gjeld nok absolutt ikkje alle, sjølv om eg har høyrd om dette frå ei veninne tidlegare (og syntes da det var så innmari rart!)

De som legger på seg mest, vil vel merke at de er varmere, enn de som ikke legger på seg noe særlig.

Mer spekk=holder varmen bedre

Annonse

De som legger på seg mest, vil vel merke at de er varmere, enn de som ikke legger på seg noe særlig.

Mer spekk=holder varmen bedre

Jeg har forøvrig lagt på meg like mye hittil som i forrige svangerskap, men spekk-teorien din er jo ikke helt borte vekk.

Men at jeg ikke led i 30 graders varme er mer enn merkelig, jeg pleier ellers å være godt over gjennomsnittet varm.

Gjest hot mama.. he he

Meg stemmer det i allefall på!!Jeg er mange grader varmere nå enn til vanlig. Sommeren var grusom (med tanke på varmen), minnes å sitte på bussen på vei til jobb, masse folk, ingen ventilasjon på og jeg hadde gjort den tabben å sette meg på feil side i bussen- altså den siden der solen skinte inn på setene... Gruuusomt rett og slett. Følte meg kvalm og uvel og vurderte sterkt om jeg bare måtte hoppe av bussen, selv om jeg da ville komme for sent på jobb..

Nå er det jo kaldere og plager meg ikke så mye, men merker at jeg må kle meg lettere enn resten av familien, går som oftest rundt i t-skjorte når de går i genser.

..og jeg har faktisk ikke mye spekk heller ;) he he

Meg stemmer det i allefall på!!Jeg er mange grader varmere nå enn til vanlig. Sommeren var grusom (med tanke på varmen), minnes å sitte på bussen på vei til jobb, masse folk, ingen ventilasjon på og jeg hadde gjort den tabben å sette meg på feil side i bussen- altså den siden der solen skinte inn på setene... Gruuusomt rett og slett. Følte meg kvalm og uvel og vurderte sterkt om jeg bare måtte hoppe av bussen, selv om jeg da ville komme for sent på jobb..

Nå er det jo kaldere og plager meg ikke så mye, men merker at jeg må kle meg lettere enn resten av familien, går som oftest rundt i t-skjorte når de går i genser.

..og jeg har faktisk ikke mye spekk heller ;) he he

Sånn hadde jeg det om somrene før. Gravid eller ikke. En mellomting ville nok passet bra, jeg fryser som bare det.. Skulle vel hatt mere spekk :-)

Annonse

Jeg var iskald i begynnelsen av graviditeten. Da var det også vinter, men jeg frøys mye mer enn vanlig. Det kan også være fordi jeg var særdeles trøtt.

På sommeren gikk jeg høygravid og det var selvfølgelig slitsomt, men ikke noe varmere enn normalt, tror jeg.

Jeg var iskald i begynnelsen av graviditeten. Da var det også vinter, men jeg frøys mye mer enn vanlig. Det kan også være fordi jeg var særdeles trøtt.

På sommeren gikk jeg høygravid og det var selvfølgelig slitsomt, men ikke noe varmere enn normalt, tror jeg.

Glad jeg slipper å gå høygravid en vår/sommer til :-)

Nå har forresten jeg også skrevet et sutreinnlegg, spent på hvor mye tyn jeg får ;-)

Glad jeg slipper å gå høygravid en vår/sommer til :-)

Nå har forresten jeg også skrevet et sutreinnlegg, spent på hvor mye tyn jeg får ;-)

Jeg skal innrømme at det var littegranne kjipt. På slutten var jeg gigantisk, hadde lagt på meg 15 kilo og var før graviditeten 10 kilo overvektig. Så det var _tungt_ :)

Du skal se du får sympati og ingenting annet. De anonyme er nok ikke etter deg, du er jo bare snill og grei :)

Jeg har det også motsatt. Fryser som bare det og gruer meg til strømregningen. Varmeovnen står på fullt hver dag og jeg må ha pledd over meg selv med masse klær. Går jeg ut holder jeg på å dø. Er 6 mnd på vei da, så den beryktede varmeovnen kan vel enda komme. Hadde vært kjekt med litt varme nå til vinteren må jeg si. Har lagt på meg 25 kg så spekk har jeg nok av. Finner derfor ikke noen vinterjakke som passer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...