Gå til innhold

Hjelp - sofaen min skifter farge?!? (microfiber)

Anbefalte innlegg

Gjest ambivalent sofakjøper
Skrevet

Jeg bestilte ny sofa i høst som jeg fikk i forgårs fra A-møbler. Stor var min overraskelse da sofaen var grå, mens jeg hadde bestilt olivegrønn. Men dette var om kvelden, i lampelys.

Neste morgen, i dagslys, hadde den helt korrekt farge, akkurat den olivengrønne jeg hadde bestilt.

Dette skjer altså hver dag.

Det er ikke bare meg som ser det, men flere. Det merkelige er at jeg har et bomullsteppe i nøyaktig lik olivenfarge som sofaen (på dagtid). Men om kvelden er bomullsteppet fortsatt grønt, mens sofaen har blitt grå igjen. Dette har jeg flere vitner på! :-)

Jeg er skuffet, men det er vel neppe klagegrunn. (Eller - burde butikken gjort meg oppmerksom på dette fenomenet?) Jeg skjønner jo at det må være en form for optisk illusjon (synsbedrag), selv om opplevelsen deles av de andre som kommer hit.

Noen her som kjenner til dette, eller har opplevd det samme? Er dette noe spesielt med microfiber-stoffet?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har en t-skjorte som er brun når jeg har den på innendørs og grønn når jeg er ute... Eller var det motsatt?

Skrevet

Jeg hadde ringt til stedet du kjøpte den og høre hva de mener!

Det var da et merkelig fenomen...

Tror deg altså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...