Gjest ambivalent sofakjøper Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Jeg bestilte ny sofa i høst som jeg fikk i forgårs fra A-møbler. Stor var min overraskelse da sofaen var grå, mens jeg hadde bestilt olivegrønn. Men dette var om kvelden, i lampelys. Neste morgen, i dagslys, hadde den helt korrekt farge, akkurat den olivengrønne jeg hadde bestilt. Dette skjer altså hver dag. Det er ikke bare meg som ser det, men flere. Det merkelige er at jeg har et bomullsteppe i nøyaktig lik olivenfarge som sofaen (på dagtid). Men om kvelden er bomullsteppet fortsatt grønt, mens sofaen har blitt grå igjen. Dette har jeg flere vitner på! :-) Jeg er skuffet, men det er vel neppe klagegrunn. (Eller - burde butikken gjort meg oppmerksom på dette fenomenet?) Jeg skjønner jo at det må være en form for optisk illusjon (synsbedrag), selv om opplevelsen deles av de andre som kommer hit. Noen her som kjenner til dette, eller har opplevd det samme? Er dette noe spesielt med microfiber-stoffet? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Jeg har en t-skjorte som er brun når jeg har den på innendørs og grønn når jeg er ute... Eller var det motsatt? 0 Siter
hidi Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Jeg hadde ringt til stedet du kjøpte den og høre hva de mener! Det var da et merkelig fenomen... Tror deg altså! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.