Gjest margiegirl Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Hva betyr alle disse avikene i blodprøvene.Ingenting stemmer jo.Og fastlegen vet ikke så jeg har fått time til utredning på sykehus. TRC:99 (145-390) (FERR:1340 10-150) B12 (638) NA:139 K:3,6 CL:108 , CA_1.82 , KREAT :72,TBIL:13 , ASAT:173 (15--35),ALAT:68 (10-45) GT:88 (10-45).AFOS 216 (35-105)AMYP 5 (10-65) ALB:27. Jeg sliter veldig med dårlig matlyst og blir ofte uvel i forbindelse med at jeg spiser og generelt dårlig almenntilstand.Har gått og hanglet lenge. Når jeg ser de resultatene får jeg helt sjokk og blir engstelig fordi ingen av prøvene er jo normale.Og fastlegen min sa hun ikke viste og måtte sende meg videre. 0 Siter
Gjest hemokromatose..? Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Hei, det var mange blodprøver du har tatt og vanskelig å si noe, men din høye ferritin er tegn på at du har mye jern i kroppen. Det finnes en arvelig sykdom som heter hemokromatose, hvor du tar opp for mye jern. du kan lese mer om hemokromatose på www.hemokromatose.no Kanskje det passer for det? 0 Siter
arsj1365381012 Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Hei! Skjønner godt at du er litt bekymret ja... Det som slår meg er leverprøvene dine. ASAT,ALAT,GT og AFOS er alle såkalte levermarkører, og hos deg er alle disse forhøyet. Ferritin er et mål på kroppens jernlagre, denne er også forhøyet hos deg. Det har seg slik at ferritin også er en såkalt akuttfasereaktant, dvs. at når man har en infeksjon i kroppen så vil verdien av denne stige. Har du hatt feber eller vondt i halsen? Vondt i magen, oppkast? Hovne/vonde lymfeknuter på halsen? Hvor gammel er du? Hvordan er avføringen din?Mine første tanker når jeg ser disse resultatene er a) Kyssesyken/mononukleose, forårsaket av Epstein-Barrvirus (EBV) Infeksjon med cytomegalovirus (CMV) c) evt leverbetennelse (hepatitt) Er det tatt blodprøver med hensyn til dette? medisinstudent 0 Siter
Gjest margiegirl Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Hei! Skjønner godt at du er litt bekymret ja... Det som slår meg er leverprøvene dine. ASAT,ALAT,GT og AFOS er alle såkalte levermarkører, og hos deg er alle disse forhøyet. Ferritin er et mål på kroppens jernlagre, denne er også forhøyet hos deg. Det har seg slik at ferritin også er en såkalt akuttfasereaktant, dvs. at når man har en infeksjon i kroppen så vil verdien av denne stige. Har du hatt feber eller vondt i halsen? Vondt i magen, oppkast? Hovne/vonde lymfeknuter på halsen? Hvor gammel er du? Hvordan er avføringen din?Mine første tanker når jeg ser disse resultatene er a) Kyssesyken/mononukleose, forårsaket av Epstein-Barrvirus (EBV) Infeksjon med cytomegalovirus (CMV) c) evt leverbetennelse (hepatitt) Er det tatt blodprøver med hensyn til dette? medisinstudent Takk for svar.Jeg er 30 og har ikke hepatitt og kyssesyken.Matlysten er mildt sagt elendig og jeg blir dårlig av alt omtrent.kvalm og uvel.Generelt er jeg bare i dårlig form og kjennes som immunforsvaret er dårlig.Har bedt legen til og med ta HIV tests selv om jeg umulig kan ha det men den var heldigvis negativ. Var på ultralyd og de mente jeg hadde litt forstørret milt og lever så det her ser ikke helt bra ut.Jeg skal heldigvis på rikshospitalet om bare noen dager. og da får håpe jeg får et svar på hva som er galt. 0 Siter
arsj1365381012 Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Takk for svar.Jeg er 30 og har ikke hepatitt og kyssesyken.Matlysten er mildt sagt elendig og jeg blir dårlig av alt omtrent.kvalm og uvel.Generelt er jeg bare i dårlig form og kjennes som immunforsvaret er dårlig.Har bedt legen til og med ta HIV tests selv om jeg umulig kan ha det men den var heldigvis negativ. Var på ultralyd og de mente jeg hadde litt forstørret milt og lever så det her ser ikke helt bra ut.Jeg skal heldigvis på rikshospitalet om bare noen dager. og da får håpe jeg får et svar på hva som er galt. Uff og uff...Håper de finner ut av dette. Det er ihvertfall tydelig at leveren ikke er helt på topp. Ønsker deg masse lykke til og god bedring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.