Cathrine74 Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 Jeg er fullgåtte 36 uker i dag, og i to dager nå har det kommet utrolige mengder klart slim (tykt) fra skjeden, jeg har i tillegg til tider menstruasjonsverking i magen og ryggen. Vartil kontroll hos jordmor på torsdag, hun konstaterte at hun kom rett inn på hinnene og anslo åpning til å være 2-3 cm og sendte meg til føden for CTG. Ingen utslag på den. Dette er min andre fødsel på ett år - den første startet med at slimet kom som denne gang, men ikke på langt nær så mye og ikke over flere dager. Er det pga at det åpner seg at slimet "slipper taket"? Tror du jeg kan regne med at det skjer noe snart? Jordmor sa at livmorhalsen var +/-, hva vil det si? Hun sa ikke noe tall i tillegg, er det da at det er avflatet med en liten kant eller noe sånt? På forhånd takk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25397-slim-og-menstruasjonsverk-uke-37/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Det kan absolutt høres ut som om du er i ferd med å modnes nedentil. Når det går an å komme helt inn til hinnene og at det er 2-3 cm åpning, tyder på at forholdene er modne. Hva hun mener med at livmorhalsen er +\-, skjønner jeg ikke helt. Hva du mener med at det ikke var noe utslag på CTG, er jeg ikke helt sikker på. Kunne man ikke registrere ri-aktivitet? Fosterlyden regner jeg med var bra, siden du ble sendt hjem. Ri-aktiviteten kommer nok etterhver, sansynligvis litt før termin, siden også slimproppen har gått. Verkingen i ryggen og de menslignende takene, kan tyde på at livmoren begynner å gjøre seg i stand til fødsel. Jeg kan absolutt ikke garantere at noe skjer nå med det første, men jeg vil ikke bli overrasket om du føder relativt snart. Får du kraftigere tak, noe som begynner å minne om rier, må du ta kontakt med fødeavdelingen straks, siden du kun er i uke 36. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25397-slim-og-menstruasjonsverk-uke-37/#findComment-105509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.