Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente22

Jeg er gravid for første gang og er nå 11+4 uker på vei. Har siden jeg var 5-6 uker på vei vært plaget med blødninger. Er blitt treg i magen grunnet graviditeten og blødningene kommer KUN når jeg presser (er 100% sikker på at blødningene kommer fra skjeden). Har vært hos min primærelege til GU 2 ganger uten at hun har kunnet finne noen tegn til blødning, og hun har nå henvist meg til gynekolog på sykehuset.

Hva vil en gynekolog se etter/gjøre?

Kan hun/han finne ut om alt er i orden med fosteret? (er ganske beskymret for at det ikke skal være liv der).

Har tenkt på å ta en privat UL for å se om alt er i orden (om det er liv), bør jeg vente til etter at jeg har vært til GU?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25406-gravid-og-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jerner

Er bare 5-6 uker gravid, men opplever i dag en slags blødning. Utfloden er brunlig akkurat som på slutten av en mensperiode. Dessverre regner jeg med at dette betyr at jeg ikke lengre er gravid. Er det noe jeg i såfall har gjort. Når kan vi prøve på nytt å bli gravid?

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at det kommer blødning fra livmorhalsen som er veldig blodrik under graviditet. Samleie eller annet trykk kan fremkalle slik blødning. Mon det ikke er årsaken hos deg? Blødningen er ikke farlig for fosteret.

Gynekologen vil sjekke livmorhalsen og foreta ultralyd for å s etter morkakens beliggenhet (det kan komme blødning hvis den ligger langt nede). Legen kan også se om fosteret er OK. Det skulle ikke være nødvendig med noen ekstra ultralyd i 'privat regi'.

• 5 år senere...

Er bare 5-6 uker gravid, men opplever i dag en slags blødning. Utfloden er brunlig akkurat som på slutten av en mensperiode. Dessverre regner jeg med at dette betyr at jeg ikke lengre er gravid. Er det noe jeg i såfall har gjort. Når kan vi prøve på nytt å bli gravid?

heisan. jeg har hatt det samme som deg. det e ingenting å ve redd for. eg he enda liv i magen og e i dag 10 uker på vei.så alt er nok bare bra med den lille. tror du ikke det???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...