Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skulle kanskje bare gått å lagt meg, sov ingenting i natt, men jeg tør ikke å være helt alene med meg selv,føler fettet som legger seg overalt og at jeg ikke fortjener å sove.. Jeg er så ekkel,feit,stygg og SVAK og så innmari redd! Redd fordi jeg ikke klarte å spy og alt sammen er der inne fortsatt! Imorgen tidlig går jeg på apoteket og kjøper avføringspillene IGJEN. Ikke det at det hjelper imorgen, men kansje litt bedre magefølelse. Jeg SKJØNNER det ikke! Før kunne jeg sulte og ikke spise noe kanskje en uke, men hva nå? Bare sprekker nesten hver dag... Det er så vondt alt sammen, men egentlig så fortjener jeg det jo. Etter en sånn sprekk føler jeg at skal ha det så vondt som mulig, kutter meg i armene selv om det blir stygge arr. Vil bare dø, men allikevel ikke, fordi jeg ikke har nådd målet! Om å bli tynn! Også er jeg så redd for hva som vil skje imorgen...vil jeg bare fortsette å spise og spise og spise, eller greier jeg å ta kontrollen igjen...det vet jeg ærlig talt ikke! Noen ganger er det som om jeg bare fortsetter å spise og stappe meg med mat fordi jeg ikke tør å stoppe- for når jeg er i gang greier jeg å fortrenge det jeg gjør! Sykt, JA jeg vet det! Ååååååååååååååå!!!! Kan ikke beskrive hvor ekkel jek er og hvor stygg og feit jeg føler meg....... Ikke fatter jeg hvordan jeg kan sitte å skrive dette her heller, bare dagboka har fått vite hva jeg tenker. Men akkurat nå er jeg så deppa og trist at jeg måtte bare få det UT så godt det lar seg gjøre!

Vet at det er mange her som har det vanskelig, sender masse *VARME KLEMMER* og takk for at noen gidder å lese...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25421-s%C3%A5-utrolig-ekkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt akkurat å skulle skrive et innlegg jeg,men så leste jeg det du skrev. Vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg har å bare spist spist og spist, igår og idag. Tenkte jeg sku faste idag, men neida, jeg klarte ikke motstå maten. Ingenting av det jeg spiser er ikke noe godt en gang.

Men en ting har jeg gjort idag, noe fornuftig. Var på apoteket å kjøpte avføringstabeletter (dulcolax), har akk stappa i meg 10stk. Blir nydelig imorra når magen min blir helt tom :)

Da SKAL jeg bynne,ikke spise så mye.

Hvordan avføringstabeletter bruker du? (merke)

Det som er så teit med mine er at de ikke virker for etter 6-12timer, men men..

Følte ikke for å kaste opp idag.

Har du hatt det slik som de skrev i innlegget lenge eller?

Hvor gammel er du?

Håper ikke det gjør noe om jeg spørr litt,jeg kjente meg SÅ mye igjen i det du skrev.

Vell,vell...

Håper du skriver tilbake :)

Klemm fra "blood"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25421-s%C3%A5-utrolig-ekkel/#findComment-105398
Del på andre sider

Vil bare si at jeg forstår deg utrolig godt. Hvertfall når det gjelder deler av det du forteller. Ehhh, det meste faktisk..., særlig tankene.

Jeg vil bare at du skal vite at akkurat DU betyr noe, at du utgjør en forskjell. Det er mange som er glade i deg, og det er mange som tenker på deg. Du er ikke alene, det er flere enn du tror som sliter med det samme som deg, men det er ikke alltid så lett å legge merke til med en gang. Men det er faktisk det, og det skal du være klar over. Du er ikke alene og det fins folk som forstår akkurat hva du mener.

Nå er jeg trøtt og littegrann småfull, så jeg husker ikke alt hva du skrev. Men jeg vet at jeg burde gitt et bedre svar, men orker rett og slett ikke nå, må sove litt... Skulle ønske jeg kunne si noen magiske ord som gjorde at du fikk det bedre, men dessverre. Dette er tungt å høre, men det er kun du som kan gjøre noe med situasjonen. Snakk med noen du stoler på, er mitt råd til deg. Det kan hjelpe vanvittig mye! Bare å øse ut alle tanker og følelser. Og jeg er sikker på at den/de du eventuellt forteller det til kommer til å ville støtte deg, til å ville hjelpe deg. Det er mange som bryr seg om deg vet du. Og du, ikke tenk så mye stygt om deg selv. (Lett for meg å si...Nei, det er bare ren selvmotsigelse at jeg sier det for jeg klarer ikke meg selv, men det er en annen historie...) Prøv å se positivt på ting, det er det som må til.

Stå på. Håper det går bra med deg framover.

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25421-s%C3%A5-utrolig-ekkel/#findComment-105497
Del på andre sider

Satt akkurat å skulle skrive et innlegg jeg,men så leste jeg det du skrev. Vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg har å bare spist spist og spist, igår og idag. Tenkte jeg sku faste idag, men neida, jeg klarte ikke motstå maten. Ingenting av det jeg spiser er ikke noe godt en gang.

Men en ting har jeg gjort idag, noe fornuftig. Var på apoteket å kjøpte avføringstabeletter (dulcolax), har akk stappa i meg 10stk. Blir nydelig imorra når magen min blir helt tom :)

Da SKAL jeg bynne,ikke spise så mye.

Hvordan avføringstabeletter bruker du? (merke)

Det som er så teit med mine er at de ikke virker for etter 6-12timer, men men..

Følte ikke for å kaste opp idag.

Har du hatt det slik som de skrev i innlegget lenge eller?

Hvor gammel er du?

Håper ikke det gjør noe om jeg spørr litt,jeg kjente meg SÅ mye igjen i det du skrev.

Vell,vell...

Håper du skriver tilbake :)

Klemm fra "blood"

Hei hei.... vil bare si at alt går så mye bedre igjen! Spiste ingenting i går og ikke skal jeg det i dag heller. Må si at det faktisk hjalp litt den dagen jeg skreiv innlegget å lese at noen forstår liksom.... ikke det at jeg unner NOEN å være så nede som jeg var i helgen, men allikevel....bare det at noen skjønner hvordan det er å føle seg så EKKEL etter å ha spist. Men du "blood" bruker du ofte avf piller? Leste i flere av innleggene dine at du nevner de. Selvsagt er ikke jeg den rette til å preike om at det er farlig, jeg tar det jo selv, men vær forsiktig vær så snill:) for jeg vet hva det vil si å ikke fungere uten avf piller! Har brukt toilax i snart et halvtår, ofte 25 daglig og hvis jeg ikke tar det kjennes det ut som alt stopper opp i magen. Avf piller er noe dritt (bokstavelig talt:) Hvordan går det med deg nå, føler du deg bedre enn når du svarte på innlegget mitt? Håper du ikke har det sånn idag oxo, for alle som noengang har hatt det sånn vet vel hvor jævlig det er å føle seg så skitten og verdiløs som når man mister kontrollen, og den som er det viktigste av alt..!

Jeg er 18år og har slanket meg 10 kg det siden forrige påske og vil ikke, kan ikke, tør ikke stoppe! Det hjelper ikke hva familien, rådgiveren eller legen sier, jeg ER fortsatt for stor. Er så livredd for at noen skal ta fra meg følelsen av kontrollen over min egen kropp, selv om jeg vet at det jeg gjør ikkw er særlig "riktig" i andres øyne.

Ops dette ble visst lenger enn jeg trodde....skulle bare si at tingene har rettet seg igjen siden jeg skrev det klagebrevet!:) Har begynt å lese innleggene som står kommer inn i forum og har bare en ting å si; Selv om det til tider ser helsvart ut og alt er helt forjævlig så finnes det håp!!! Uansett hvor håpløst alt ser ut så MÅ det finnes noe bedre der fremme! Oi den var dyp gitt, skal huske på den selv *ler*

Vel.... take care! Husk, noen bryr seg!

*klemm* fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25421-s%C3%A5-utrolig-ekkel/#findComment-105895
Del på andre sider

Hei hei.... vil bare si at alt går så mye bedre igjen! Spiste ingenting i går og ikke skal jeg det i dag heller. Må si at det faktisk hjalp litt den dagen jeg skreiv innlegget å lese at noen forstår liksom.... ikke det at jeg unner NOEN å være så nede som jeg var i helgen, men allikevel....bare det at noen skjønner hvordan det er å føle seg så EKKEL etter å ha spist. Men du "blood" bruker du ofte avf piller? Leste i flere av innleggene dine at du nevner de. Selvsagt er ikke jeg den rette til å preike om at det er farlig, jeg tar det jo selv, men vær forsiktig vær så snill:) for jeg vet hva det vil si å ikke fungere uten avf piller! Har brukt toilax i snart et halvtår, ofte 25 daglig og hvis jeg ikke tar det kjennes det ut som alt stopper opp i magen. Avf piller er noe dritt (bokstavelig talt:) Hvordan går det med deg nå, føler du deg bedre enn når du svarte på innlegget mitt? Håper du ikke har det sånn idag oxo, for alle som noengang har hatt det sånn vet vel hvor jævlig det er å føle seg så skitten og verdiløs som når man mister kontrollen, og den som er det viktigste av alt..!

Jeg er 18år og har slanket meg 10 kg det siden forrige påske og vil ikke, kan ikke, tør ikke stoppe! Det hjelper ikke hva familien, rådgiveren eller legen sier, jeg ER fortsatt for stor. Er så livredd for at noen skal ta fra meg følelsen av kontrollen over min egen kropp, selv om jeg vet at det jeg gjør ikkw er særlig "riktig" i andres øyne.

Ops dette ble visst lenger enn jeg trodde....skulle bare si at tingene har rettet seg igjen siden jeg skrev det klagebrevet!:) Har begynt å lese innleggene som står kommer inn i forum og har bare en ting å si; Selv om det til tider ser helsvart ut og alt er helt forjævlig så finnes det håp!!! Uansett hvor håpløst alt ser ut så MÅ det finnes noe bedre der fremme! Oi den var dyp gitt, skal huske på den selv *ler*

Vel.... take care! Husk, noen bryr seg!

*klemm* fra

Tenkte jeg sku skrive til bake til deg..

Er ikke altid jeg føler meg så deppa og nedenfor jeg heller, det er som oftest når jeg har spist :-(

Slik som nå, klarte ikke motstå 3striper sjokolade, og nå angrer jeg SÅ grusomt mye. Er akk som om jeg tenker etter jeg har spist, tror jeg skal ta å kaste opp, orker ikke våkne i morra m sjokolade i magen.

Du spurte hvor ofte jeg bruker avføringstabeletter.

Bynte å bruke det i jula, pga all maten!! men sia jeg nå vet at det er løsninga så bruker jeg det ALT for ofte.

På en måte er jeg vel avhengig av de tabelettene :-(

Ikke bra det nei!

Men, men...

Får vell avslutte nå.. blei vist ganske langt innlegg dette her...

Klæmm fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25421-s%C3%A5-utrolig-ekkel/#findComment-105928
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære wester! Du får klart fram i ditt innlegg hvor vanskelig og tungt det kan være å slite med en spiseforstyrrelse. Du beskriver mange av de ambivalente , tildels kaotiske tankene og følelsene som vi kjenner ved spiseforstyrrelser. Spiseforstyrrelse er også en form for selvskading og du beskriver også andre former for slik handling. Vi ser som regel at spiseforstyrrelsen med bl.a overspising, brekninger, misbruk av avføringsmidler er en form for språk. Gjennom dine handlinger prøver du å formidle noe som du strever med,- men antagligvis ikke helt vet hvorfor. Jeg råder deg på det sterkeste til å våge å åpne opp for andre enn dagboken din om ditt problem, søk hjelp nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25421-s%C3%A5-utrolig-ekkel/#findComment-106037
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...