bomme74 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei! Jeg har et problem. Først litt om meg: 32 år, mann, ikke røyk, spiser bra / forholdsvis sunt og trener noen ganger i uken.Problemet mitt startet for snart 7 uker siden. Jeg ble forkjølet. Fikk feber, hoste og enormt vondt i halsen. Ingenting dempet smertene i halsen, hverken isbiter eller annet. Feberen forsvant etter en liten stund, men etter nesten 3 uker går jeg til lege (la oss kalle han lege nr. 1).CPR (?) ble tatt og var ok.. Han lyttet på meg, og sa at det trolig var bronkitt. Ok, jeg ventet i over en uke, men da problemene med hals og hoste var like galt, så gikk jeg på ny til lege. (Dette blir lege nr. 2...priv. klinikk)Han sa at jeg trolig hadde mykoplasma infeksjon. CPR (?) ble tatt og var ok, og igjen ble det lyttet på meg. Jeg fikk resept på Ery-Max. Jeg slo meg til ro med det.Da jeg hadde tatt disse i 6 dager uten å bli særlig bedre så ble jeg irritert. Jeg gikk tilbake til (nå lege nr. 1) og sa at jeg ville ta blodprøver for stoffskifte mm. for å se om det er noe jeg feilet. Hver gang så har jeg nevnt hvor lenge jeg har gått med problemene i halsen. Vel, han lyttet på lunger og hjerte, og tok blodtrykk. Alt Ok. Han tok blodprøver og de venter jeg svar på.Problemet nå er at når jeg ligger på ryggen (eller står bøyd) og trekker pusten dypt så kommer det en dunk lyd fra brystet. jeg har fremdeles litt vondt i bryst-regionen og i øvre del av ryggen, og jeg har noe rundt adamseplet regionen som føles som det skal kvele meg. Det er veldig ekkelt. Det er som jeg ikke får nok luft og jeg får vondt i hodet av det. Syter veldig med å gå tilbake til lege for nå føler jeg meg som en hypokonder.Skal det virkelig ta så lang tid med en halsbetennelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/254225-langvarig-halsbetennelse-uvel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 kyssesyke? Halsbyll? utredet for dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/254225-langvarig-halsbetennelse-uvel/#findComment-2015850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.