Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En evig runddans.En hårfin balanse alt sammen.

Vil så gjerne ned i vekt..men..vil ikke såre familien min mer..Vil ikke ødlegge mer..Samvittigheten overfor DEM er bedre når jeg spiser og spyr(vet at det er like gale)men overfor meg..hater mat,hater å spise og hater meg selv etter jeg har spist.

Kjenner det bobler imagen.Har blitt avhengig av avføringstabl. igjen...=(

Driter idet.Vil bare bli tynn på den mest "skånsomme" måten ovenfor familien.(Dette innlegget blir visst bare verre og verre..)

Tar alt for mange.Alt for mange..En gang tok jeg så mange at jeg spydde noen timer etter jeg hadde tatt dem..

Har en tung ekkel klump i magen...Alt er meningsløst..Vil bare ned i vekt,men er redd for reaksjonene.Klarer bare å leve når jeg er tom i magen.Klarer bare å kjenne meg tilfreds når jeg går ned i vekt.Den overlegne følelsen..Men den varer bare noen sekunder før jeg ser hvor feit jeg er i forhold til alle andre.Hvor innmari lat jeg er.Jeg ser meg i speilen og innser hvor stygg jeg er og hvor viktig det er for meg å gå ned i vekt.Men det går så sakte...For mamma og pappa er så overalt...De følger med på maten,følger med på trening,følger med på badene...Og alt blir "notert" og rappotert til psykologen...

Uff..sorry..Føler meg bare så ekkel etter å ha drukket så mye cola light og spist kvelds...

¨Forresten..en liten advarsel..ALDRI BEGYNN Å BRUK AVFØRINGSTABLETTER!!!i tilfelle du vurderer det..ALDRI!!!!!

lørdagskoz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25438-sukk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dirtbag

min kjære lille Lost... vet (dessverre) AKKURAT hvordan du har det!

Denne evige onde sirkelen... jeg vil UT!

Jeg vet at jeg kan klare det også, bare slutte med avføringstablettene, vet at jeg KAN klare det, men jeg vil ikke, ikke enda, skal først bli tynn, SÅ skal jeg ut...

Spørsmålet er bare om jeg da er helt fanget i nettet som jeg spinner rundt meg.

Jeg har ihvertfall sluttet å spy, og det er jeg glad for, men herregud så ekkel jeg føler meg i magen nå... og ikke har jeg flere tabletter igjen heller :(

Jeg vet at du kan komme deg ut, hvis du virkelig VIL det.

Nei, dette ble ikke akkurat et oppmuntrende svar til deg slik som jeg hadde tenkt det skulle bli, men du skal ihvertfall vite at du ikke er HELT lost... :) tenker på deg.

sukk fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25438-sukk/#findComment-105471
Del på andre sider

Du...ikke føl deg ekkel for det om du har spist... Det er ikke alltid det trenger å være negativt å spise, mat er nødvendig vet du.

Jeg vil bare si at jeg føler meg deg, kjenner meg igjen i deler av det du forteller, og kan godt forestille meg hvordan resten er (tror jeg). Kjenner igjen særlig tanker og følelser, må jeg si.

Vil bare at du skal vite at akkurat du er verdifull fordi du er deg, og det er helt sikkert mange som setter pris på deg og din pesonlighet. Og det har ingenting med hvordan du ser ut å gjør, om du er tykk ellet tynn, om du ser ut som et troll så vil vennene dinr forsatt bry seg, de vil fortsatt være glad i deg. Du må vite det. Det er mange som tenker og føler likt deg, du må vite at du ikke er alene. Det er folk som forstår deg, selv om det kanskje ikke alltid virker sånn.

Vet ikke om dette ble litt rotete, har akkurat kommet hjem fra fest og er litt full ennå tror jeg... Men alt om meg er en annen historie. Ville bare si at jeg bryr meg, og at jeg håper du snart får det bedre. Vet du, du fortjener kun å ha det bra!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25438-sukk/#findComment-105495
Del på andre sider

min kjære lille Lost... vet (dessverre) AKKURAT hvordan du har det!

Denne evige onde sirkelen... jeg vil UT!

Jeg vet at jeg kan klare det også, bare slutte med avføringstablettene, vet at jeg KAN klare det, men jeg vil ikke, ikke enda, skal først bli tynn, SÅ skal jeg ut...

Spørsmålet er bare om jeg da er helt fanget i nettet som jeg spinner rundt meg.

Jeg har ihvertfall sluttet å spy, og det er jeg glad for, men herregud så ekkel jeg føler meg i magen nå... og ikke har jeg flere tabletter igjen heller :(

Jeg vet at du kan komme deg ut, hvis du virkelig VIL det.

Nei, dette ble ikke akkurat et oppmuntrende svar til deg slik som jeg hadde tenkt det skulle bli, men du skal ihvertfall vite at du ikke er HELT lost... :) tenker på deg.

sukk fra

Tusen takk for skjønne svar..:)Støtten dere gir meg er ubeskrivelig!!!Takk!!

Håper det går bra med dere!!

Stå på og ta vare på dere selv!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25438-sukk/#findComment-105502
Del på andre sider

Hei

Du sier at du må bli tynnere, at du er feit i forhold til andre. Er det virkelig sant? Mange med sf får et veldig forvrengt bilde av seg selv, tror de ser mye tjukkere ut enn de virkelig er. Er det noen du kan spørre om du virkelig er feit? Noen du vet vil svare ærlig, som ikke vil lyve for deg?

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, men jeg håper du slutter med avføringstabletter. Det kan være farlig å bruke for mange av dem, men det vet du sikkert.

Du sier at du føler deg overlegen et lite sekund når du ser hvor mye du har gått ned i vekt. Er det ikke noe annet som også kan gi deg den følelsen av overlegenhet? Noe du er flink til, noe fint du har gjort for andre? Kanskje jeg kan gi deg noe: Du er veldig flink til å skjønne hvordan jeg har det, hva som plager meg, til og med uten at jeg selv har vært klar over det. Og du stiller de rette spørsmålene, de som får meg til å tenke og forstå.

Jeg sender deg en mail senere i dag. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25438-sukk/#findComment-105504
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Lost! Tror du skal være glad for at dine foreldre følger deg slik du beskriver. Selv om du "blir passet på" klarer du å benytte deg av avføringsmidler. Jeg får en følelse av at du selv har vanskelig for å skjønne, forstå, innse at du er syk og må ta dette på alvor. Dine foreldre prøver nok så godt de kan å hjelpe deg, de er redde for deg og livet ditt- og som regel ser vi at foreldrene er de beste hjelperne. Likevel er det viktig at det ikke er noen i familien som blir utpekt som syndebukk, regner med at psykologen eller en annen behandler har samtaler med foreldrene dine som sannsynligvis er i behov av råd, veiledning , støtte og hjelp, på samme måte som du har det. Vi ser ofte at familieterapi med regelmessige samtaler over tid er til nytte. Du og din familie ønskes lykke til på veien til en endring, med kraft, mot , vilje på veien videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25438-sukk/#findComment-106043
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...