Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen endel år, har 2 barn og har det bra. Det vil si - utad har vi det vel bra, men jeg har det ikke bra. Det er sikkert 3 måneder siden sist han så meg naken, han sover ikke i samme seng som meg - unnskylder seg med at jeg snorker, men han kommer heller ikke når jeg inviterer til kos f.eks. en lørdag morgen når ungene ser på TV. Vi snakker lite sammen, og det vi sier er kun nødvendige ting. Har ikke inntrykk av at han er særlig interresert i hva jeg gjør eller hvordan jeg har det.

Har prøvd å få mer kontakt, men føler at jeg ikke får respons, og blir bare lei meg, og legger meg tidlig. Føler at han synes jeg er stygg og ikke noe å satse på siden han ikke engang ser på meg når jeg kommer naken opp i stua.

Er ensom i samlivet - eller i mangel av samliv, og kommer ikke ut av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254404-ensom-sammen-med-han-jeg-elsker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse: jeg kan komme ut av samlivet, men er ikke interresert i å gjøre det slutt på noen måte, men er intr i å ha det bedre, men føler at jeg ikke får gjort noe med det pga mangel av respons (og interesse?) fra min kjære. Har han noen annen er et spørsmål som stadig dukker opp inni meg...

Rettelse: jeg kan komme ut av samlivet, men er ikke interresert i å gjøre det slutt på noen måte, men er intr i å ha det bedre, men føler at jeg ikke får gjort noe med det pga mangel av respons (og interesse?) fra min kjære. Har han noen annen er et spørsmål som stadig dukker opp inni meg...

Har hatt det på samme måten i tre fire år eg og :-((

Gjest Vet om tunge dager, ja....

Er imponert over at du er så overbevist om at du vil satse på han når dere har det vanskelig som nå. Syns dere burde gå i terapi eller gå et samlivskurs sammen for å bedre på situasjonen,for jeg tror ingen av dere har godt av å fortsette på samme måten som nå. Jeg hadde nok satt hardt mot hardt - enten blir du med, ellers flytter jeg ut, ihvert fall for en stund.

Kanskje han ikke er så opptatt av sex, men er glad i din sjel. Hva med å lytte til vakker musikk sammen og lese dikt. Så blir det nok bra!

Så "les mer" er her også under et annet nick..

Hun har ikke nevt at det er sex hun øsnker her. Hun ønsker generelt å ha mer kontakt med han.

Og det virker som det er du som er sexfiksert. Uansett hva folk skriver her, så knytter du det til sex.

Selv om en mann sier til en kvinne at, så fin du er i dag. Så er det ikke sikkert han sier det for å få sex, men faktisk syns hun er fin i dag.

Så derfor synes jeg ikke hun skal beskyldes for å tenke på sex, bare fordi hun av og til ønsker et kompliment fra sin mann.

Så kanskje det er du som skal slutte å tenke på sex i alle sammenhenger?

Annonse

Gjest Tristesse

Oi...er det meg du snakker om her??

Har det akkurat likedan.

Vi sover i samme seng, da, men er ikke "tilstede", og legger oss på forskjellige tidspunkt.

Har prøvd det meste med samlivskurs, men det ga oss bare økonomiske problemer.

vet akkurat hvordan du har det, og det er ikke noe gøy. Jeg blir deperiert av det, og jeg føler at vi bare er sammen for barnas skyld, og økonomiens skyld.

Tror ingen av oss ønsker å forlate hverandre, men det kommer nok til et punkt hvor det ikke går lengre.

Lurer litt på hvem av oss som tar det første steget...

Trøsteklem til deg som har det likens som meg:)

Gjest tippelitopp

Eneste måten å få gjort noe med det er å ta det opp med ham. Siden dere sover på hvert deres rom må han jo ha merket noe han også. Fortell akkurat hvordan du har det og at du ønsker å gjøre noe med det. At du savner ham og det å være kjærester. Sansynligvis reagerer han da. :o)

Gjest kan det være en annen?

Sikkert ikke det du ønske å høre, men det KAN virke som om han har et forhold på si eller er interessert i en annen. Det trenger jo ikke være slik, men er det helt utelukket?

Om det var det, kan han antakelig trenge en vekker, dvs. komme ut av den antakelsen at du er der uansett.

Gjest Ho tøtta

For det første håper jeg at du ikke tenker at det er noe galt med deg. Selv er jeg 100 kg, og kan ha ubarberte legger hengemave etc, men mannen min er vist like fornøyd uansett. Hos oss er det kanskje jeg som ikke har så veldig lyst for tiden, da jeg er litt sliten, og synes vi egentlig lever et litt kjedelig liv. Men samtidig jobber vi så mye, så det er vanskelig å få overskudd til å gjøre noe med det.

Problemet ligger nok garantert hos mannen din. Kankskje han har lav sexlyst, evt vanskelig for å åpne seg.

Jeg vil absolutt anbefale familierådgivning. Dette tilbys vel gratis i alle kommuner. Dette kan åpne øynene på mannen din. Gi der hjelp til hvordan dere skal finne tilbake til hverandre.

Har også lest en annen gang at sjalusi kan hjelpe. At det plutselig kommer en blomsterbukett på døren til deg, hvor det ikke står avsender etc. At du plustselig begynner å pynte deg mer, for å gi han litt falske mistanker.

Snorking kan man gjøre noe med. Jeg vet ikke helt hva som anbefales av de som har forsket på det. Men jeg har hørt at hvis man begynner å sove hver for seg, blir det ofte vanskelig å sove sammen igjen. Jeg vil tro at man mister litt av nærheten men...

Men til syvende og sist bør du nok ta en vurdering om dette er mannen du ønsker å leve dine beste år av ditt liv på. Husk mange er skilte, single etc. Du trenger ikke å bli alene. Jeg synes mange av de som går fra hverandre rett og slett blomsterer opp.

Det er vondt å være ensom i parforhold. Håper dere finner en løsning!!

Så "les mer" er her også under et annet nick..

Hun har ikke nevt at det er sex hun øsnker her. Hun ønsker generelt å ha mer kontakt med han.

Og det virker som det er du som er sexfiksert. Uansett hva folk skriver her, så knytter du det til sex.

Selv om en mann sier til en kvinne at, så fin du er i dag. Så er det ikke sikkert han sier det for å få sex, men faktisk syns hun er fin i dag.

Så derfor synes jeg ikke hun skal beskyldes for å tenke på sex, bare fordi hun av og til ønsker et kompliment fra sin mann.

Så kanskje det er du som skal slutte å tenke på sex i alle sammenhenger?

Evina,

siden jeg i mitt svar til "isbe" traff et særdeles ømt punkt hos deg, ønsker jeg å beklage det. Jeg har virkelig ikke noe ønske om å såre mennesker som befinner seg i en ytterst vanskelig situasjon.

Jeg vil derfor du skal vite at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg ikke føler annet enn omsorg for deg.

Stor klem!

For det første håper jeg at du ikke tenker at det er noe galt med deg. Selv er jeg 100 kg, og kan ha ubarberte legger hengemave etc, men mannen min er vist like fornøyd uansett. Hos oss er det kanskje jeg som ikke har så veldig lyst for tiden, da jeg er litt sliten, og synes vi egentlig lever et litt kjedelig liv. Men samtidig jobber vi så mye, så det er vanskelig å få overskudd til å gjøre noe med det.

Problemet ligger nok garantert hos mannen din. Kankskje han har lav sexlyst, evt vanskelig for å åpne seg.

Jeg vil absolutt anbefale familierådgivning. Dette tilbys vel gratis i alle kommuner. Dette kan åpne øynene på mannen din. Gi der hjelp til hvordan dere skal finne tilbake til hverandre.

Har også lest en annen gang at sjalusi kan hjelpe. At det plutselig kommer en blomsterbukett på døren til deg, hvor det ikke står avsender etc. At du plustselig begynner å pynte deg mer, for å gi han litt falske mistanker.

Snorking kan man gjøre noe med. Jeg vet ikke helt hva som anbefales av de som har forsket på det. Men jeg har hørt at hvis man begynner å sove hver for seg, blir det ofte vanskelig å sove sammen igjen. Jeg vil tro at man mister litt av nærheten men...

Men til syvende og sist bør du nok ta en vurdering om dette er mannen du ønsker å leve dine beste år av ditt liv på. Husk mange er skilte, single etc. Du trenger ikke å bli alene. Jeg synes mange av de som går fra hverandre rett og slett blomsterer opp.

Det er vondt å være ensom i parforhold. Håper dere finner en løsning!!

Hvorfor må det garantert være mannen sin feil? Jeg sitter i tilsvarende situasjon men omvendt. Hun viser ingen tegn på å ha følelser for meg lenger, men forventer at jeg skal være blid og observant mot henne etc.

Kan det være at det er noe som har skjedd for en stund tilbake som kan ha utløst det? Det kan jo hende at han bare ønsker å føle seg verdsatt igjen.

Det blir for enkelt å si kategorisk at det hans feil når man er i et parforhold, Mange jenter/damer har nok litt lett for å tro det. Par betyr nå en gang to!

• 2 uker senere...

Annonse

Evina,

siden jeg i mitt svar til "isbe" traff et særdeles ømt punkt hos deg, ønsker jeg å beklage det. Jeg har virkelig ikke noe ønske om å såre mennesker som befinner seg i en ytterst vanskelig situasjon.

Jeg vil derfor du skal vite at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg ikke føler annet enn omsorg for deg.

Stor klem!

Ha ha. Bare det dumme svaret der beviser hvem som tydeligvis har det litt vanskelig.

Anbefaler deg å se litt på virkeligheten i verden og i samliv.

Og lykke til med livet ditt og tankene dine.

Selv har jeg det helt utmerket både i livet generelt og i mitt samliv :)

Ha ha. Bare det dumme svaret der beviser hvem som tydeligvis har det litt vanskelig.

Anbefaler deg å se litt på virkeligheten i verden og i samliv.

Og lykke til med livet ditt og tankene dine.

Selv har jeg det helt utmerket både i livet generelt og i mitt samliv :)

Du har nok stiftet kjennskap med en god gammel kjenning her på DOL, en proff provokatør ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...