Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Første gang i uke atten sa jordmor at hun trodde det ble jente..

andre gang uke 24..3D ul..han sa han trodde jente...

Hadde dere turt å stole på det?

Jeg er bare nyskjerrig, men superglad for at alt så bra ut med lille bebi.

Jeg sa til mannen min at jeg syns ikke vi skal si det til folk, men han ringte mora si selvfølgelig, og jeg kan vedde en million på at hun er i gang med å strikke rosa! (etter at de 4 barnebarn i de siste åra er gutter)..

...hva tror dere? mange som har fått seg en overraskelse etter å ha stolt på det?

Fortsetter under...

Sa du til han som tok siste ultralyd at jordmor trodde det var jente? Hvis begge de mente lik, så ville jeg nok ha stolt på de.

..nei sa ingenting til han før han siste sa det..

By the way...tre D var ikke sååå stas som alle har sagt akkurat...ville ikke han anbefalt det..

Sa du til han som tok siste ultralyd at jordmor trodde det var jente? Hvis begge de mente lik, så ville jeg nok ha stolt på de.

..nei sa ingenting til han før han siste sa det..

By the way...tre D var ikke sååå stas som alle har sagt akkurat...ville ikke han anbefalt det..

Annonse

ja men han brukte bare 2D da han så det.

Jeg blåser i det altså, jeg er glad bebi så frisk ut! Men svigermor strikker rosa allerede liksom...

Ultralydundersøkelser er uansett bedre nå enn de var for f.eks. ti år siden. Det er ikke så vanlig at de ser feil lenger.

Som regel er det ganske sikkert. De treng naturlegvis ikkje ta av fullstendig i å kjøpe rosa kjoler, men det er nok absolutt mest sannsynleg å ikkje få ei overrasking ved fødselen. Det har stemt hos oss 3 ggr (og eg har ikkje hatt veldig klare ultralydbilder i det siste, heller... har så mykje polstring) og eg reknar med at det stemmer denne gongen også, fått same svar på 2 UL og no sist så forklarte jordmora meg kva det var ho såg, og det var fullt ut fornuftig. Det er lett å sjå når ein annan ser det først ;-)

Uansett, klart at det viktigaste i forhold til dette er at babyen er sunn og frisk, og de bestemmer sjølv kor mykje de vil fortelle uansett kor sikkert det er at det blir ei lita jente. Vi har ikkje sagt noko dei gongane vi har venta oss, fordi vi ville behalde litt spenning for familie og vener, sjølv om vi var ganske sikre på resultatet.

Jeg har fått greie på kjønnet 2 ganger. Første gang i uke 18 da var det gutt og det stemte. Andre gangen vi fikk vite kjønnet var i uke 30 ca. da var det jente og det stemte også. Jeg tror de bare sier det hvis de er nesten 100 % sikre.

Gjest mandolina

To venninner har hver seg fått vite at det var jente. og begge to fikk gutter.

De måtte bare pakke ned alle jenteklærne og kjøpe gutteklær.

Ville ikke stolt på det hundre prosent. Det beste er at barnet er frisk og velskapt.

Lykke til

En jeg kjenner fikk beskjed på 3 UL at her var det en liten jente. På 4. UL rett før uke 30 viser en annen lege fram pungen...

Jeg har også fått beskjed om jente, men jeg tror ingenting før jeg får se det :-)

Ikke at legen viste ikke fram sin egen pung, da.. ;-)

Annonse

Så sent som uke 24 burde de kunne se det med sikkerhet.

Jeg var på UL i uke 27 og før undersøkelsen spurte legen om jeg ville vite kjønnet. Det var tydelig at han visste at han kunne si det med sikkerhet uten å se fosteret først. Og det stemte med hva legen sa.

Min søster er 38uker på vei,har vært på 5 ul. hele tiden fått beskjed om at det er jente,men plutselig så dem en liten snurrebass... dem kan ALDRI si 100 % sikkert med mindre dem ser en liten guttetiss...det har je både lest i bøker og hørt flere jordmødre sagt.

Så du får nesten bare ta det som det kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...