Gå til innhold

Spolorm...Fytti katta!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehehe.

Kanskje du vil ha en parasittkur?

Det holder desverre ikke alltid med bare en kur mot orm. Du har nok mye annen dritt inni der også.

Jeg så en gallestein en gang, jeg... Det er jo forsteinede microber. Da kunne jeg se uten å forstørre det at det var forsteina egg og larver inni den. Grøss.

Jeg vet om noe skikkelig effektive greier. Mest sannsynlig vil du få litt mer energi da også.

Tullball. Gallestein er krystallisert galle.

Da må du ikke spise rå fisk, og ikke lese om hvalkveis.

En dårlig bevart hemmelighet er at "svulster" i magesekk og tarm noen ganger inneholder sprell levende mark, hvalkveis.

Kirurgen sier pent at det var en godartet svulst. Men spør på labben eller se i journalen.

Annonse

spaghetti1365381041

Iiiiiiiiik...

Stakkars deg, du har min aller største medfølelse! Slikt er noe av mitt verste mareritt.

Men den kuren du tok nå, den må taes på nytt etter en uke tror jeg. Får og ta knekken på nye egg.

Takk for medfølende hilsener, folkens:)

I dag vasker jeg...Vasker, vasker og vasker.

Alle sengtøy, vaskekluter, bad og toalett, gulver og annet som kan tenke seg å ha smittefare.

Hele familien på 4 er godt i gang med mark-kur, men jeg har aldri i livet turd å sagt tilmannen at det er spolorm jeg har...Har tatt en liten hvit en og fortalt at en av ungene har småmark...

Har ikke merket noe i dag, men selvfølelsen er jo ikke akkurat helt på topp, nei...

Takk for fine linker jeg fikk i natt, det hørtes kjent ut, ja...Hadde også fått angst hvis jeg hadde funnet en orm i toalettskåla på jobben...men dette var 100 ganger verre...

Takk for medfølende hilsener, folkens:)

I dag vasker jeg...Vasker, vasker og vasker.

Alle sengtøy, vaskekluter, bad og toalett, gulver og annet som kan tenke seg å ha smittefare.

Hele familien på 4 er godt i gang med mark-kur, men jeg har aldri i livet turd å sagt tilmannen at det er spolorm jeg har...Har tatt en liten hvit en og fortalt at en av ungene har småmark...

Har ikke merket noe i dag, men selvfølelsen er jo ikke akkurat helt på topp, nei...

Takk for fine linker jeg fikk i natt, det hørtes kjent ut, ja...Hadde også fått angst hvis jeg hadde funnet en orm i toalettskåla på jobben...men dette var 100 ganger verre...

Traumatiske greier det der.

Stakkars, stakkars, stakkars deg :(

Jeg aner ikke om jeg hadde klart å komme fra en sånn hendelse med vettet i behold en gang jeg.

Min søster fortalte meg at hun hadde det da hun var lita, hun hadde visst bæsjet den ut i toalettet hun da *grøsser*

Innlegget ditt har satt sånn støkk i meg at hele familien her skal på kur med det første ja.

Tullball. Gallestein er krystallisert galle.

Å nei, du. Jeg har sett det med egne øyne.

Det er ganske mye rart som kommer ut ved en gallerens, skal jeg si deg. Ikke bare galle. Hva er vitsen med å rense galleblæra, hvis det bare er det som skal være der?

Det er ikke bare galle i galleblæra, men det som opprinnelig skal være der er;

Gallesalter som består av gallesyre, kolesterol, aminosyrer, lipider og fargestoffer, bl.a. bilirubin.

spaghetti1365381041

Stakkars, stakkars, stakkars deg :(

Jeg aner ikke om jeg hadde klart å komme fra en sånn hendelse med vettet i behold en gang jeg.

Min søster fortalte meg at hun hadde det da hun var lita, hun hadde visst bæsjet den ut i toalettet hun da *grøsser*

Innlegget ditt har satt sånn støkk i meg at hele familien her skal på kur med det første ja.

Har ikke merka noe mer i dag, og er godt i gang med kuren...

Har vaska ned det meste i dag, men lurer på om jeg skal kaste det undertøyet som ikke kan vaskes på mer enn 40-60 grader...

Det blir jo endel, og undertøy er dyrt...

Fra nå av skal jeg ta jevnlig ormekur, i hvertfall 2 ganger i året, slik at jeg slipper dette!!! Det er gruuuusomt!!

Skal også vaske all frukt og grønnsaker nøye og bruke hansker når jeg graver i jorden...

Annonse

spaghetti1365381041

Fikk svar fra spesialisten jeg sendte spørsmålet mitt til i dag, hvis noen er interessert i å lese det: "Kuren du har fått er riktig, men den må gjentaes til hele familien etter to uker. Infeksjonen er ikke vanlig i Norden. Smitten er feko-oral; dvs man får smitten via hendene etter å ha tatt på infisert kjøtt, salat og særlig rotfrukter. Eggene modnes utenfor tarmen. 60 graders vask skulle holde. Infeksjonen er helt ufarlig, bare en sjelden gang gir den magesmerter. Etter behandling vil marken dø, og sannsynligvis løses opp i avføringen. Vanskelig å si hvor lenge du har hatt smitten; mest sannsynlig siden du engang har vært utenlands? "

- Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Saken er det at jeg ikke har vært utenlands på mange år...

(Jo, forresten, jeg var i Sverige i sommer, men det er jo Norden det og...)

Så jeg aner ikke hvor jeg kan ha fått det fra...men ekkelt er det å vite at jeg kan ha hatt det lenge uten å vite om det, så jeg anbefaler alle å ta en kur en gang i blant.

Litt betryggende er det jo å få vite at ormen muligens løser seg opp i avføringen;)

Å nei, du. Jeg har sett det med egne øyne.

Det er ganske mye rart som kommer ut ved en gallerens, skal jeg si deg. Ikke bare galle. Hva er vitsen med å rense galleblæra, hvis det bare er det som skal være der?

Det er ikke bare galle i galleblæra, men det som opprinnelig skal være der er;

Gallesalter som består av gallesyre, kolesterol, aminosyrer, lipider og fargestoffer, bl.a. bilirubin.

Det kan vel kanskje hende at det finnes noen som har hatt småkryp i galleblæren. Men gallestein er ikke mikrober. Gallestein er delvis kolesterol, og delvis krystallisert bilirubin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...