Gå til innhold

Har dere noen gang vunnet noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok

= )

Jeg forstår alt, for jeg har sett på svensk TV i årevis. Men -de- har derimot ikke sett på norsk TV, og forstår ganske lite norsk.

Nå vet de bla a at briller = glasögon. Mens glassøye er noe annet. Man kan ikke se gjennom et glassøye, selv om det er av glass. Men det er ikke av glass, men keramikk. Det ble litt problematisk.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

11

• Mista nikket

2

• Sofline

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vinneren
Skrevet

Jeg forstår alt, for jeg har sett på svensk TV i årevis. Men -de- har derimot ikke sett på norsk TV, og forstår ganske lite norsk.

Nå vet de bla a at briller = glasögon. Mens glassøye er noe annet. Man kan ikke se gjennom et glassøye, selv om det er av glass. Men det er ikke av glass, men keramikk. Det ble litt problematisk.

Og hva heter glassøye på svensk?

Du er toppen!

= )

Skrevet

Og hva heter glassøye på svensk?

Du er toppen!

= )

Hakke peiling.

Skrevet

Jeg har vunnet hjertet til min mann, for ca 8 år siden. Premien nyter jeg fortsatt!

Våre to sønner synes jeg er både super, best _og_ søt, og det varmer mer enn noe annet. Vi får håpe det vedvarer ;o) (Dattera er for liten til å uttale seg).

1000 kr gavekort på Skoringen, 500 kr gavekort på Møbelringen, fruktkurv, 25-600 kr i Lotto, vin og andre småtterier.

Så søtt svart :)

Skrevet

Jeg kjøper aldri flaxlodd, lottokupponger eller deltar i slike konkurranser, så nei... Vinner nok ikke, da :)

Skrevet

Slåsskamper skulle det være. Slogs på svensk.

Det heter slosskamper...

Gjest mandolina
Skrevet

Og for å gjøre forvirringen enda større så er glassøyne laget av porselen.

Skrevet

Oi, du har visst vunnet noen 1000 kr i lotto. Heldiggris! :-)

Ja, tilsammen er det en ganske pen sum. Første gangen jeg fikk 6+1 i Lotto kjøpte jeg pc med fullt utstyr. Det var stor stas.

Skrevet

http://www.nettxtra.no/vitser/getjokes.php?cat=Blondine+vitser&id=2150&rat=1

Men her står det derimot at man skal kunne se gjennom det?

Ja de som har glassøye har et syn på det. Å ha glassøye.

Men de som har to glassøyne har ikke noe syn. På de. Men de har et syn på det å ha et glassøye, for det er bedre enn to.

De som har et glassøye kan se på det når de ser seg i speilet. Men har de ikke speil, så må de ta det ut for å få sett på det. Da er det viktig å ikke ta ut feil øye. Og sette glassøyet tilbake på riktig side.

I flg "Den galna norrbaggan" Keinstein. De tror snart ikke et ord av hva jeg sier.

Gjest Vinneren
Skrevet

Ja de som har glassøye har et syn på det. Å ha glassøye.

Men de som har to glassøyne har ikke noe syn. På de. Men de har et syn på det å ha et glassøye, for det er bedre enn to.

De som har et glassøye kan se på det når de ser seg i speilet. Men har de ikke speil, så må de ta det ut for å få sett på det. Da er det viktig å ikke ta ut feil øye. Og sette glassøyet tilbake på riktig side.

I flg "Den galna norrbaggan" Keinstein. De tror snart ikke et ord av hva jeg sier.

LOL

Du er bare _størst_!

= )

Skrevet

Og for å gjøre forvirringen enda større så er glassøyne laget av porselen.

Håndmalte fremdeles. De fleste tror visst det er en kule, men det er bare et lite innhult skall akkurat så det fyller ut åpningen. De fleste har operert inn en korallkule bak den for å fylle opp hulen? Tror jeg.

Skrevet

LOL

Du er bare _størst_!

= )

Sånt tøys finner jeg på på sparket. I førsten tror andre jeg er gal, men jeg kan være alvorlig også. Jeg får inn en artikkel i avisen i morgen, den tredje i en serie de siste ukene. Ingen vil vel for alvor tro det er meg som skriver dette. Journalisten var mektig imponert.

Gjest Vinneren
Skrevet

Sånt tøys finner jeg på på sparket. I førsten tror andre jeg er gal, men jeg kan være alvorlig også. Jeg får inn en artikkel i avisen i morgen, den tredje i en serie de siste ukene. Ingen vil vel for alvor tro det er meg som skriver dette. Journalisten var mektig imponert.

Du er usedvanlig kreativ og talentfull og kunnskapsrik på mange områder! Det har jeg lenge sett.

= )

Gjest Flystripa
Skrevet

Så søtt svart :)

Barnas oppfatning kan plutselig endre seg noe inn i hampen, så kanskje jeg burde ta det opp på lydbånd? *s*

I det verste ungdomsopprøret, kan jeg bare spille av den gamle tapen med kjærlighetserklæringer fra 4- og 6-åringen *hehe*

Skrevet

Hadde 6 rett i lotto en gang. Vant mellom 6-7 tusen like før jul. Har også vunnet 500 i flax + småpremier i lotto og vikinglotto

Skrevet

Var veldig flink til å melde meg på all slags konkurranser før, og har vunnet masse rart. Blant annet har jeg vunnet klær fra Det Nye, 2 liter parfyme fra Lancôme, CD-spiller, hotellopphold, en dyr designerveske og en rekke småting som f.eks godteriposer fra Nidars julekalender. Har derimot ALDRI vunnet pengesummer over 150 kroner!!

Men nå deltar jeg i omtrent ingen konkurranser, og da vinner man jo ikke heller:(

Skrevet

Jeg har alltid vært sånn type som "aldri" vinner.

Så jeg har aldri vunnet på nettkonkurranser. Vinner nesten aldri på lodd tatt ellers heller.

Har klart å dra et par, tre 25.- på flakslodd og noen fire+ og et par femmere på lotto.

Der jeg jobber har vi vinlotteri hver fredag og jeg har faktisk dratt noen vinflasker der. To under samme trekning et par ganger til og med :)

Håper ungene har mer flaks enn meg, den ene vant en sånn megasjokolade på tivoli i sommer og den andre dro akkurat et gavekort på 300.- på Elkjøps kundeundersøkelsesmaskin.

Så det ser da bedre ut :)

Gjest Fast bruker på naboforum ;-)
Skrevet

Ja faktisk. Og 2 ganger til og med. Iallefall hvis man teller det ektefelle vinner.

Først vant jeg en andel i en 150000 kroners lottogevinst på jobb. Det er noen år siden, og det var uka før jul. Så vant mannen min en fjerdedel av en lottogevinst på 4,8 millioner. Det var i forfjor.

Så det går an!! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...