Gå til innhold

Svie på penis

Anbefalte innlegg

Hei. Har de siste 2-3 ukene kjent en svie/kløe ytterst i urinrøret og delvis på penishodet. Svien er ikke konstant, men kommer og går flere ganger i løpet av dagen uavhengig av urinering, sædavgang e.l. Merker ingen lukt eller misfarging av urinen. Har god hygiene. Kan ikke se noen sår, utslett, klumper e.l. Hadde ubeskyttet sex med en utenlandsk jente for ca 3-4 uker siden. Kan det være en sammenheng her? Er det noen medisiner jeg bør prøve? Jeg oppholder meg for tiden i utlandet hvor det er lettere å kjøpe medisiner uten resept. Kan du anbefale en medisin som kan kjøpes i utlandet? Håper på et snarlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254676-svie-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er selvfølgelig ikke mulig for meg å stille noen sikker diagnose uten undersaøkelse. Men, etter din beskrivelse høres det meget suspekt for infeksjon. Det er kanskje mest sannsynlig at infeksjonen forårsakes av bakterier (alternativt sopp). Det er vanskelig å si om du har plukket opp infeksjonen fra din ubeskyttet partner. Slett ikke usannsynlig. Men det kan være en mer banal urinveisinfeksjon. Det kan være verdt å prøve en antibiotikakur. Hvis du har muligheter til kjøp av reseptfri antibiotika, kan du prøve med en ukes kur med f. eks. doxycyklin eller amoxicillin. Hvis det ikke hjelper vil jeg anbefale at du går til en lege for å få undersøkt dette, og eventuelt å få tatt en prøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254676-svie-p%C3%A5-penis/#findComment-2019166
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...