Gå til innhold

Gamle "treplater"

Anbefalte innlegg

Gjest Oppussing
Skrevet

Har gamle "treplater" på stuen jeg gjerne vil gjøre noe med. Er sånn gammel 70-tallplater. Noen som vet hva de heter? Og er det noen som vet hva som er under dem? På de andre veggene er det malt

Skrevet

Fattigmannspanel.

Går fint å male over. Kan bli riktig fint, faktisk:-)

Skrevet

Tenker du på såkalt fattigmannspanel eller korea-plater? Bare mal utenpå i såfall.

Skrevet

Er de enkle å fjerne? Vil helst ha dem bort og evt. male det som er bak der.

Kan man fjerne disse selv?

Skrevet
Skrevet

Er de enkle å fjerne? Vil helst ha dem bort og evt. male det som er bak der.

Kan man fjerne disse selv?

Du kan godt fjerne dem, men sannsynligvis er det bare sponplater eller gipsplater bak. Så du må nok legge strie / tapet / panel / plater og male utenpå eller male rett på sponplatene om det er det du har under.

Skrevet

Såvidt jeg kan se er det fattigmannspanel ja. Grusomme "in natura", kan blir kjempefine med maling! Så mal ivei!

Tusen takk for hjelpen!

Ble redd for at jeg måtte ha dem for evig sånn. Er jo ikke lekkert akkurat...;)

(Oppussing er meg...)

Skrevet

Du kan godt fjerne dem, men sannsynligvis er det bare sponplater eller gipsplater bak. Så du må nok legge strie / tapet / panel / plater og male utenpå eller male rett på sponplatene om det er det du har under.

Takk Gud for dere på dette forumet! Så raske svar!!!!!

Skrevet

Ble huset satt opp da platene ble lagt, er det mest sannsynlig lagt direkte på stenderverket. Er huset eldre kan det være trepanel eller annen bygningsplate under.

Skrevet

Ble huset satt opp da platene ble lagt, er det mest sannsynlig lagt direkte på stenderverket. Er huset eldre kan det være trepanel eller annen bygningsplate under.

Den er fra 1970-tallet. På de andre veggene er det noe tre av noe slag...

(er ekstremt dårlig på sånt, jeg...)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen!

Ble redd for at jeg måtte ha dem for evig sånn. Er jo ikke lekkert akkurat...;)

(Oppussing er meg...)

*Hehe* Det er bare å pelle dem ned, men som sagt - sannsynligvis medfører det en del jobb med å gjøre veggen bak så pen at den kan males eller tapetseres.

Skrevet

*Hehe* Det er bare å pelle dem ned, men som sagt - sannsynligvis medfører det en del jobb med å gjøre veggen bak så pen at den kan males eller tapetseres.

Får prøve på det... er vel best å få inn fagfolk for meg ;)

Skrevet

Det er mest sannsynlig 12 mm huntonittplater under. Er det glatt juksepanel med spor kan det bli vanskelig å male. Det ene er at at det er vanskelig å dekke sporene, det andre er at det kan bli problemer med å få malingen til å henge på platene.

Jeg ville fjernet platene hvis jeg ikke likte dem!

Skrevet

Det er vel disse som også går under navnet "Koreapenel". De kan være ekle å få vekk, særlig hvis det er gips bakom. Dvs. gipsen har en tendens til å følge med når du tar vekk platene.

Skrevet

Har bestemt meg for å male disse veggene. Hvilken maling er best å bruke?

Skal male dem hvite...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...