Gå til innhold

Anbefalte innlegg

så fant jeg ut at jeg er gravid da. tok to tester i helgen med 48 timers mellomrom, og begge var positive, og mensen har uteblitt. men jeg klarer ikke kjenne så mye glede enda. jeg må slutte å røyke, kan ikke nyte noen glass vin, og jeg må slutte på antidepressiva som jeg bruker pga. angst... det er så mye å ta hensyn til at jeg blir helt sprø. også er jeg livredd for å spontanabortere. og neste helg skal jeg i fest, og plutselig verken røyker eller drikker jeg, folk kommer jo til å skjønne hvorfor, og jeg synes jo det er for tidlig å fortelle... måtte bare få ut noen tanker...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254806-m%C3%A5-legge-om-livet-totalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg :)

Gratulerer så mye:) Du, jeg synes du burde prøve å se på det fra en annen side og tenke om disse forandringene positivt. Så klart er det ikke lett å slutte å røyke eller ofre sosiallivet ditt ( og det trenger du ikke , forresten), men dette kan gå helt greit. Tenk på det lille mennesket du bærer inn i deg, og at alt dette for å gi han/henne god start i livet ennå før babyen kommer til verden.For å ikke navne hvor stor fordel er det til din helse. Nå har du sjans til å slutte for gode. Og tenk på hvor mye penger du kan spare på det :) Bratt røykeslutt er vanskelig, det er sannt, men det finns mange hjelpemidler og du kan jo ta det gradvis.Røykeplaster, tyggis? Sosiale livet trenger heller ikke å være så stort problem, det går helt greit å gå på fest uten å drikke eller røyke, og du trenger ikke å forklare noenting. Det finnes alkoholfrie drink, som smaker like godt. Og hvis noen spør , kan du for eksempel si at dere tenker på å få barn ( hvis dine venner ikke vet det ennå) og du vil allerede nå begynne å omstille deg til litt sunnere liv.

Krysser fingene at det skal gå bra. Lykke til !:)

Prinsesse Leia

nattea har vel allerde sagt alt fornuftig som er så si, så det eneste jeg har igjen er vel: Gratulerer så mye Elzia!! o",)

Heldigvis har alt røyksuget mitt forsvunnet under svangerskap og ammeperiode - og det vil i praksis si at jeg har vært røykfri de siste 3 årene, krysser fingrene for at du og opplever det ;)

Hei på deg :)

Gratulerer så mye:) Du, jeg synes du burde prøve å se på det fra en annen side og tenke om disse forandringene positivt. Så klart er det ikke lett å slutte å røyke eller ofre sosiallivet ditt ( og det trenger du ikke , forresten), men dette kan gå helt greit. Tenk på det lille mennesket du bærer inn i deg, og at alt dette for å gi han/henne god start i livet ennå før babyen kommer til verden.For å ikke navne hvor stor fordel er det til din helse. Nå har du sjans til å slutte for gode. Og tenk på hvor mye penger du kan spare på det :) Bratt røykeslutt er vanskelig, det er sannt, men det finns mange hjelpemidler og du kan jo ta det gradvis.Røykeplaster, tyggis? Sosiale livet trenger heller ikke å være så stort problem, det går helt greit å gå på fest uten å drikke eller røyke, og du trenger ikke å forklare noenting. Det finnes alkoholfrie drink, som smaker like godt. Og hvis noen spør , kan du for eksempel si at dere tenker på å få barn ( hvis dine venner ikke vet det ennå) og du vil allerede nå begynne å omstille deg til litt sunnere liv.

Krysser fingene at det skal gå bra. Lykke til !:)

Tusen takk for svar! jeg har holdt meg røykfri i en dag nå, og håper det skal gå bra. bruker litt nikotintyggis nå i begynnelsen. det går på en måte ikke opp for meg at jeg er gravid enda, siden jeg ikke kjenner noe. men jeg gleder meg til den dagen jeg begynner å føle liv inni der. det må jo være helt fantastisk!!!

Tusen takk for svar! jeg har holdt meg røykfri i en dag nå, og håper det skal gå bra. bruker litt nikotintyggis nå i begynnelsen. det går på en måte ikke opp for meg at jeg er gravid enda, siden jeg ikke kjenner noe. men jeg gleder meg til den dagen jeg begynner å føle liv inni der. det må jo være helt fantastisk!!!

der ser du at dette kan faktisk gå greit :) stor klem og lykke til :)

Det å slutte å røyke var noe av det lettesteljeg gjorde. Sa til meg selv at jeg ikke skulle røyke så lenge jeg hadde barn i magen og så lenge jeg diet. Ikke problemer i det hele tatt. Da melken forsvant kom røyksuget direkt. Det skjedde begge svangerskapene. Så etter det har jeg røyket.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...