Gå til innhold

Gravid og urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 7 og tror jeg har fått urinveisinfeksjon. Har iallefall syptomer som hyppig vannlating (uten at det kommer noe særlig mye), tissetrengt hele tiden, fryser osv.

Har ikke spesielt vondt så tenkte jeg skulle vente til i morgen med å gå til legen.

Er det noen som vet om man er mer utsatt for slike infeksjoner når man er gravid? Får man antibiotika? Er det skadelig for fosteret at man har slike infeksjoner i kroppen? Hva med medisin, er det skadelig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254978-gravid-og-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man har større risiko for å få urinveisinfeksjon når man er gravid. Om den får utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og denne ikke blir behandlet i tide - så kan det være fare for fosteret. MEN, får du nyrebekkenbetennelse så har du så vondt og har masse feber - så da går du til lege uansett.

De fleste leger velger å sette også gravide på bredspektret antibiotika når de har urinveisinfeksjon. Dette er ikke skadelig for fosteret, men kan gjøre at du får problemer med magen og/eller sopp. Du kan forebygge dette ved å ta tilskudd av gode tarmbakterier. (Idoform og Biloa duger absolutt IKKE!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...