Gjest Veldig fortvilet nu... Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg og min mann ble skilt for ett par år siden og jeg tok med meg en bil som begge stod oppført på. Betalte ut billånet og tenkte at alt var i skjønneste orden. Tiden kom å det ble på tide med utskiftning av bilen. Solgte bilen til en bekjent av noen venner. Nu viser det seg at min exmann har heftelser på denne bilen og crifo vil ha den. Jeg har absolutt ingen mulighet til å betale det som står i gjeld på bilen... så nå lurer jeg på hva som blir gjort. Han som kjøpte den sjekket en tydeligvis ikke hos brønnøysund...så har forstått det slik at han må ta tapet på seg. Stemmer det? Veldig takknemlig for alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255075-heftelse-p%C3%A5-bil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis din mann ikke betaler lånet som er i heftelser på bilen, så må enten nye eier betale eller levere i fra seg bilen. De går ikke direkte til ny bileier med gjelden, men de forlanger at bilen blir solgt og hele beløpet tilfaller kreditor, hvis lånebeløpet er større eller lik det bilen blir sogt for. Men vet du hvor mye som er skyldig på lånet da? Det er ikke hva som er i heftelser som er hva som er skyldig. Hvis f.eks. det er tatt opp kr. 100.000 i lån med pant i bilen, så er heftelsen kr. 100.000,- Men hvis lånet er nedbetalt med kr. 50.000,- så er det den summen kreditorene er ute etter, hvis det ikke blir ytligere mislighold da. Da kan summen øke opp igjen til opprinnelig lånesum. Det er alltid lurt å sjekke heftelser, det er jo bare å slå inn skiltnummeret på nettet og vips har du det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255075-heftelse-p%C3%A5-bil/#findComment-2022046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.