Gå til innhold

gift 13 år, skal jeg fortsette?

Anbefalte innlegg

Gjest korven

Jeg skjønte det du måtte være en mann....som så iherdig prøver å forsvare sine egne dumheter.

Det er menneskelig å bli totalt argumentløs, når noen treffer et punkt hos en som er litt betent.

Men det at det er menneskelig, fratar deg ikke muligheten for å opprettholde en viss grad av folkeskikk.

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

*LOL* Misunnelighet for slike hjelpesløse tilfeller som deg?

Et spørsmål: De barna som man blir i et forhold eller ekteskap på grunn av.... tror du de ungene har noe mer vondt av foreldre som tar konsekvensen av et skrantede forhold, enn å vokse opp med foreldre i et skrantende forhold som aldri tar slutt?

Det er og blir feigt, å lage seg fasader som er råtne på baksiden.... og det er horete og tenke på penger som grunn til å ligge i en ekteseng.

Slike som deg mangler totalt MORAL!

De fleste forhold kan bli bra om begge to gidder å jobbe med forholdet. Det er dårlig gjort overfor barna at mor og far krangler og ikke viser hverandre kjærlighet.

Gjest (Anonymous)

Jeg er ikke hore og jeg giftet meg ikke for pengenes skyld. Dette er noe som vi(han) har jobbet oss(seg) opp til i løpet av de årene.

Men hvis jeg skiller meg vil jeg jo gå glipp av fortjenestene og masse andre "goder" i de neste årene.

Jeg er sikker på at vi er fremdeles glade i hverandre, men jeg savner noen i hverdagen...det er derfor jeg overveier skilsmisse.

Listen er lang i "for" og ganske lang for "mot" at jeg reiser. Og jeg er ikke enige med dere som mener at penger og prostitusjon henger sammen.

Er gresset grønnere på den andre siden?

Skal jeg heller prøve å dekke mine behov med en hemmelig elsker???

Jeg vet ikke, er frustrert...

Hilsen

Gresset er svært sjelden grønnere på den andre siden. Vis meg det ekteskap/samboerskap som bare er fantastisk. Noen forhold kan kanskje se veldig bra ut på overflaten, men så lenge en bare er mennesker greier ingen å leve feilfritt heller ikke i forhold. Heller ingen forelskelse varer så lenge. Tenk på barna, det er de som har en lang og skummel framtid foran seg og et trygt og godt hjem med mor og far er det beste du kan gi de.

Gjest korven

De fleste forhold kan bli bra om begge to gidder å jobbe med forholdet. Det er dårlig gjort overfor barna at mor og far krangler og ikke viser hverandre kjærlighet.

Men i jøssenavn....

Dårlig gjort? Man kan da ikke vise noe som ikke eksisterer? Det er jo DET som er realiteten i disse forholdene som bare suser videre, uten mål og mening, pga penger og fasade utad. Slike folk er de feigeste og ekleste kryp som finns!

Men i jøssenavn....

Dårlig gjort? Man kan da ikke vise noe som ikke eksisterer? Det er jo DET som er realiteten i disse forholdene som bare suser videre, uten mål og mening, pga penger og fasade utad. Slike folk er de feigeste og ekleste kryp som finns!

hva har du egentlig imot at enkelte tar en slik personlig avgjørelse?Så lenge det ikke går utover deg , bortsett fra å kanskje gi deg dårlig samvittighet.

Jeg mener hva har du egentlig personlig så mye i mot dem, siden du kaller dem ekle kryp?

Og du snakker om alminnelig folkeskikk?

En ting til:Har du nå funnet lykken i ditt nye liv, og har du oppnådd å finne damen i ditt liv?

Er du i så fall sikker?

Bare lurte jeg.

Annonse

Men i jøssenavn....

Hva vet du om hva som ligger bak fasaden i et forhold som har fått for mange hverdager? Hva vet du om hvilket arbeid det er å få et skrantent forhold på beina igjen av hensyn til barn OG økonomi, heller enn å heise på skuldrene og tenke at her er det ikke noe mer spenning å hente så jeg drar min vei?

Du snakker om MORAL. Hvilken karakterstyrke er det du beundrer? De som søker egen lykke (over alle andres og for enhver pris) og som bekvemmelig nok "glemmer" at der er mange, mange hensyn å ta?

På meg så virker det som om du i ditt engasjement for å få frem ditt syn, totalt overser hva tråden -startet med- og at denne problematikken har så mange fasetter i tillegg til egosentriske lykkesøking.

Mvh.

Gjest korven

Gresset er svært sjelden grønnere på den andre siden. Vis meg det ekteskap/samboerskap som bare er fantastisk. Noen forhold kan kanskje se veldig bra ut på overflaten, men så lenge en bare er mennesker greier ingen å leve feilfritt heller ikke i forhold. Heller ingen forelskelse varer så lenge. Tenk på barna, det er de som har en lang og skummel framtid foran seg og et trygt og godt hjem med mor og far er det beste du kan gi de.

Ingen skal komme å forelle meg at det blir et trygt og godt hjem for barna, hvis foreldrene ikke er glad i hverandre lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...