Gå til innhold

råd ang. vennskap

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg trenger noen råd fra dere angående vennskap. saken er sånn at jeg har følelser for en kollega, vi er veldig gode venner og finner på mye sammen. vi har vært ute å spist, kino, teater, bykvelder o.s.v. hun sier ofte at det er kun sammen med meg hun kan snakke om div. og hun deler ting med meg som hun ikke gjør med andre. en kollega sa i dag under lunchen at vi minnet henne om noen venner hun hadde som alltid "småkranglet" og "lekesloss" med hverandre. så vi kommer godt overens kan man si...

jeg har sagt til henne hva jeg føler med hun vil være venner, hun har også en type i norge; vi jobber i danmark.

mitt problem er da dette: jeg vil jo være med henne mest mulig og finne på mye rart sammen, men problemet er da at hver gang vi er sammen så blir jeg påminnet på at dette kan aldri bli noe mer...jeg tenker da at jeg skal kutte ut å være sammen med henne for å hindre dette som jeg garantert ikke klarer i lengden...eller skal jeg "hang in there" i tilfelle det blir noe mer om et visst antall mnd? er dette egoistisk av meg å tenke slik?

takker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255140-r%C3%A5d-ang-vennskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UKJENT,MEN IKKE GLEMT

Jeg synes veninna di er heldig som får både i pose og sekk!!

Tenk å ha to karer som varter henne opp da!

Nei, si i fra at enten så må dere få et mer kollegialt forhold eller så må hun velge bort den andre.

Ikke finn deg i å være "den andre" hvis DU ikke liker det

Lykke til!

Jeg synes veninna di er heldig som får både i pose og sekk!!

Tenk å ha to karer som varter henne opp da!

Nei, si i fra at enten så må dere få et mer kollegialt forhold eller så må hun velge bort den andre.

Ikke finn deg i å være "den andre" hvis DU ikke liker det

Lykke til!

Ok, jeg føler mer at det er jeg som er heldig som har en så hyggelig veninne. Eller er ikke det riktig?

Det er jo ikke bare bare å si at nei, vi kan ikke være god venner lenger...

Vil det være egoistisk av meg å kun tenke på meg selv i denne situasjonen?

Gjest Ulvinnen

Jeg tror ikke at du skal håpe på at det kan bli noe mer mellom dere.

Det du må se på, er hvor mye dette vennskapet er verdt for deg - som vennskap.

Er det for vanskelig for deg å være sammen med henne på grunn av følelsene dine, så må du bare kutte henne ut.

Men da ryker også de fine venneopplevelsene.

Sånn situasjonen er nå, er det hun som kommer best ut, hun får både i pose og sekk.

Men så lenge dere bevarer vennskapet, så har du posen, om ikke annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...