brittany Skrevet 22. april 2001 Skrevet 22. april 2001 jeg er en jente som lider av spisevegring. spiser ca ett måltid om dagen, eller mindre. nå er menstruasjonen drøye 3 mnd forsinket. hvor farlig er egentlig dette, og hva er det som skjer med kroppen? hvorfor får jeg ikke mens når jeg slanker meg? 0 Siter
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 23. april 2001 Skrevet 23. april 2001 Kjære brittany! Vi vet i dag at langvarig fravær av menstruasjon kan føre til nedsatt benmasse og benskjørhet. Dette skyldes at en ved spiseforstyrrelser kan slanke eller trene bort kjønnshormonproduksjonen. Heldigvis får de fleste tilbake menstruasjonen ved normal kost og adferd, men dette gjelder ikke alle. Det er viktig å huske at det også kan være andre årsaker til fravær av menstruasjon enn de vi ser ved spiseforstyrrelser. Jeg råder deg til å kontakte lege dersom menstruasjonen uteblir. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.