Gå til innhold

Hvordan vet man at man har abortert?

Anbefalte innlegg

Leste nettopp emeline sitt innlegg om spontanaborten hennes...uff, så trist. fikk tårer i øynene jeg.

Hører om så mange som dette skjer med..Men hvordan vet man egentlig at det har skjedd? begynner det altså med rosa slim? Også kommer en klump...? uff...så vondt. Kan noen fortelle?(selvom det er tøft)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255209-hvordan-vet-man-at-man-har-abortert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spontanaborterte i uke 6. Begynte å blø en formiddag. Først litt, så mer og mer de neste dagene. Var som en ganske kraftig mens med skikkelige menssmerter. Blødde i en uke ca., og var ikke nødvendig med utskraping e.l. Når det skjer såpass tidlig, ordner kroppen som regel opp selv.

Da jeg var hos legen rett etterpå, sa han at opp mot 40-50% av alle svangerskap ender i spontanabort (for de fleste uten at de noen gang har funnet ut av de var gravide), så satser på at det går greit neste gang.

Jeg spontanaborterte i uke 6. Begynte å blø en formiddag. Først litt, så mer og mer de neste dagene. Var som en ganske kraftig mens med skikkelige menssmerter. Blødde i en uke ca., og var ikke nødvendig med utskraping e.l. Når det skjer såpass tidlig, ordner kroppen som regel opp selv.

Da jeg var hos legen rett etterpå, sa han at opp mot 40-50% av alle svangerskap ender i spontanabort (for de fleste uten at de noen gang har funnet ut av de var gravide), så satser på at det går greit neste gang.

Hos meg begynte alt med blødning, først litt rosa slimm, så utviklet det seg t stormblødning gjennom natten. Det var også kjempe vondt, kjentes som om jeg skulle føde nesten.. Så kom det en klump, geleaktig med noe som lignet kaviar inne.. da var jeg sikker på at det var alt ferdig, selv om jeg har aldri sett fosteranlegg før. Var i 8.uke da.

Gjest Psyk av alt

Jeg aborterte i uke 12, ca.

Begynte med murrende smerter. Og så rosa slim. Deretter, når jeg gikk på toalettet for å tisse randt det rent blod.

Dette var sent på kvelden.

Vi gikk og la oss og på morgenen, på toalettet kjente jeg at det kom. jeg fanget det instinktivt opp i hånden. Kunne se at det var et foster.

Kjæresten min var i sjokk når jeg ropte på ham og ba ham komme og se. Vi visste ikke helt hva vi skulle gjøre med det...

Men vi pakket det inn i dopapir og skylte det ned. Senere har jeg tenkt at det var grusomt å gjøre det. Kjæresten min også.

Men hva var alternativet??? Begravelse?

Gjest tynn tråd

Hos meg begynte alt med blødning, først litt rosa slimm, så utviklet det seg t stormblødning gjennom natten. Det var også kjempe vondt, kjentes som om jeg skulle føde nesten.. Så kom det en klump, geleaktig med noe som lignet kaviar inne.. da var jeg sikker på at det var alt ferdig, selv om jeg har aldri sett fosteranlegg før. Var i 8.uke da.

Hvis man er usikker på om man har abortert kan man ta en blodprøve på legekontoret å måle HCG i blod. Etter noen dager kan man ta en ny. Har man abortert vil HCG i blod ha sunket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...