Gå til innhold

Kjønnsvorter

Anbefalte innlegg

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Hvordan vet man egentig at man er kvitt viruset i kroppen? Mener legen sa engang at man ikke kan vite det..

Gjest skjønneringenting
Skrevet

Man blir aldri kvitt det.

Hæ??

Skrevet

Hæ??

Selve viruset blir man ikke kvitt, selv om vortene blir borte. Det er grunnen til at mange blir plaget med stadige utbrudd.

Skrevet

Hæ??

Viruset sitter latent i kroppen akkurat som candida.

Gjest Been there...
Skrevet

Viruset ligger latent i kroppen når man har fått det. Det er derfor man kan smitte andre med det selv om det er mange år siden man hadde det selv.

Noen får ofte utbrudd, noen sjelden, noen bare en gang.

Gjest skjønneringenting
Skrevet

Selve viruset blir man ikke kvitt, selv om vortene blir borte. Det er grunnen til at mange blir plaget med stadige utbrudd.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Fordi viruset forårsaker en kronisk infeksjon, og det forblir i organismen selv om de kliniske symptomer er blitt borte. Altså forblir viruset i kroppen, selv om vortene blir borte.

Skrevet

Vær også obs på at dersom du har hatt kjønnsvorter så er du mer utsatt for livmorhalskreft.

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Man blir jo kvitt viruset tilslutt... men det kan ta mange år..

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Vær også obs på at dersom du har hatt kjønnsvorter så er du mer utsatt for livmorhalskreft.

huff.. ikke skrem meg...

Skrevet

huff.. ikke skrem meg...

Nja, de fleste går jo å sjekker seg en gang i året uansett.

Skrevet

Man blir jo kvitt viruset tilslutt... men det kan ta mange år..

Nei, man blir IKKE kvitt viruset selv om vortene forsvinner. Viruset forårsaker nemlig en kronisk infeksjon, og det forblir i organismen selv om de kliniske symptomer er blitt borte.

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Nja, de fleste går jo å sjekker seg en gang i året uansett.

.. går det ann å gjøre det andre plasser enn hos fastlegen?(vil ikke at han skal se alt liksom,hvsi du skjønner) vet du det? Jeg har vært på haukeland før og sjekket med hos poliklinikken for seksuelt overførebare sykdommer. er gratis. Kan jeg gjøre det der tror du??

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Nei, man blir IKKE kvitt viruset selv om vortene forsvinner. Viruset forårsaker nemlig en kronisk infeksjon, og det forblir i organismen selv om de kliniske symptomer er blitt borte.

Legen fortalte meg at viruset blir bekjempet og forsvinner ut av kroppen tilslutt.Det kan ta mange år.

Skrevet

.. går det ann å gjøre det andre plasser enn hos fastlegen?(vil ikke at han skal se alt liksom,hvsi du skjønner) vet du det? Jeg har vært på haukeland før og sjekket med hos poliklinikken for seksuelt overførebare sykdommer. er gratis. Kan jeg gjøre det der tror du??

Det kan du sikkert.

Eller du kan få henvisning til en gynokolog hos fastlegen og sjekke deg der.

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Det kan du sikkert.

Eller du kan få henvisning til en gynokolog hos fastlegen og sjekke deg der.

okei=)

Gjest Been there...
Skrevet

Legen fortalte meg at viruset blir bekjempet og forsvinner ut av kroppen tilslutt.Det kan ta mange år.

Nei, man blir ikke kvitt viruset. Det ligger latent i kroppen. NeaNoor har helt rett. Dette sa også gynekologen min, og det er det som står når man leser om kjønnsvorter på oppslagsverk på nettet f eks.

Skrevet

Nei, man blir ikke kvitt viruset. Det ligger latent i kroppen. NeaNoor har helt rett. Dette sa også gynekologen min, og det er det som står når man leser om kjønnsvorter på oppslagsverk på nettet f eks.

Legen min sa at immunforsvaret i kroppen kan ta knekken på viruset, men det kan ligge latent i kroppen i mange år - så man vet liksom aldri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...