Gå til innhold

"Jeg elsker deg"

Gjest lengter etter å høre det...

Anbefalte innlegg

Til vanlig sier vi at vi er glad i hverandre. Men det hender vi bruker sterkere ord - og da bruker vi tegnspråk. Av alle ting snappet vi opp i en episode av "Frustrerte Fruer" hvordan man sier "Jeg elsker deg" på tegnspråk, og dette falt vi for.

En lydløs kjærlighetserklæring i avgangshallen på flyplassen, foran TVen eller på shoppingsenteret har blitt vår "kode".

Så utrolig koselig det hørtes ut :)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

7

• Babette

3

• Lillemus

2

• meg__123!

1

Ja, det er veldig romantisk. Og vi har funnet et språk vi begge er komfortabel med. Jeg synes "Jeg elsker deg" blir like pompøst som "kondolerer", og det faller ikke naturlig for noen av oss å si det.

På trøndersk er det ikke så pompøst - "Æ ælske dæ". :o) Men vi holder oss mest til "Æ e gla i dæ" da.

På trøndersk er det ikke så pompøst - "Æ ælske dæ". :o) Men vi holder oss mest til "Æ e gla i dæ" da.

Det er jeg enig i. Det blir liksom litt mere Nationaltheater-preg over "Jeg elsker deg" på bokmål/standard østnorsk enn f. eks. trønder og nordlending.

Hver dag, så ofte som mulig!

Og på sms, på lapper og kort... det er like deilig å høre hver gang ;)

Jeg sa det først over en øl på en sliten pub en måned ca etter at var blitt kjærester og ba han om å ikke si det samme der og da... Fantastisk å høre det fra han første gang noen dager senere :)

Vi har vært sammen i 1,5 år og venter vårt første barn :)

Han ga meg først et kort hvor det sto trykket inni, jeg skjønte da at han gjerne ville si det, men ikke turde... Jeg var ikke helt klar, så jeg kommenterte det ikke. En måned eller to senere sa han det, og jeg sa at jeg syntes det var veldig koselig å høre, og at jeg var veldig, veldig glad i ham, men ikke helt klar for å si det til ham ennå. Så da jeg sa det for noen uker siden etter 6-7 måneders forhold, ble han veldig glad. :)

Jeg vil ikke si det for ofte, det gjorde jeg med eksen og følte da at vi brukte det opp. Jeg hadde ingenting igjen til de helt spesielle øyeblikkene. Det har jeg nå. :)

Annonse

Gjest keemelian

Min samboer har faktisk aldri sagt det til meg. Har sagt at han er glad i meg da, men også det er sjelden. Litt trist egentlig. Han syns det er så "klissete" hehe..

Jeg har ikke sagt det til ham heller da, men det er fordi jeg vet hva han mener om det. Og nå er forholdet ganske lunkent så nå vet jeg ikke om jeg elsker ham lengre engang:(

Den eneste jeg har elsket før sa det til meg etter et halvt år, og jeg sa det like etter. Vi var begge enige om at det er et sterkt ord man ikke skal sløse med.

Eks nummer to var jeg sammen med et år uten at vi sa det.

Nå har jeg nettopp møtt en hunk jeg har vert sammen med i 18 dager, og på badet idag etter vi hadde dusja slang han en spøk om baken min som ikke falt i god jord. Da tok han rundt meg og kyssa meg og sa "Jeg _elsker_ baken din.Jeg elsker kroppen din. Det er like før jeg elsker _deg_"

=D

Altfor tidlig for min del da, men. Jeg synes likevel det var utrolig koselig å høre =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...