aldrimerhormoner Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hei, jeg er 29 år og ble mamma for seks måneder siden. har bestandig hatt ganske ofte lyst på sex og etter fødselen har sex vært bedre enn noen gang! men for litt over en måned siden begynte jeg på cerazette og etter ca tre uker forsvant sexlysten fullstendig (underlivet virker rett og slett ikke, det er helt numment). jeg konsulterte legen min og hun mente det kunne være en bivirkning av cerazette og at den antagelig ville vedvare, så jeg sluttet (for snart to uker siden), men underlivet er like dødt. dette er fryktelig frustrerende for meg, og jeg lurer på hvor lenge jeg må regne med at dette varer? jeg trodde igrunn jeg skulle bli meg selv igjen etter noen dager. bortsett fra lite søvn pga amming, er det ingen andre grunner til at jeg ikke skulle ha lyst på sex, og lite søvn har det jo vært helt siden fødselen (men sexlysten har altså vært i orden før jeg begynte på cerazette). må til slutt få si at jeg blir ganske sint og skremt over hvordan leger pusher denne pillen, når den kan ha så omfattende innvirkning på kroppen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255269-cerazette-og-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke sign Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Dette er jo en bivirkning som kan komme av alle p-piller da..Jeg har gått på Cerazette i over et år og min sexlyst har aldri blitt særlig påvirket av de, og sexen er like god som alltid..så det er veldig individuelt hva slags bivirkninger man får og hvordan man blir påvirket, det at disse pillene ikke fungerer for deg betyr jo ikke at de bør trekkes fra markedet..Grunnen til at du ble anbefalt de er vel også fordi du ammer? Det blir litt dumt å beskylde legen din for å "pushe" de på deg da, det er tross alt også ditt eget ansvar å finne informasjon om ulike prevensjonsmidler..Uansett, lykke til videre, håper ting ordner seg for deg =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255269-cerazette-og-sexlyst/#findComment-2024523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aldrimerhormoner Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Dette er jo en bivirkning som kan komme av alle p-piller da..Jeg har gått på Cerazette i over et år og min sexlyst har aldri blitt særlig påvirket av de, og sexen er like god som alltid..så det er veldig individuelt hva slags bivirkninger man får og hvordan man blir påvirket, det at disse pillene ikke fungerer for deg betyr jo ikke at de bør trekkes fra markedet..Grunnen til at du ble anbefalt de er vel også fordi du ammer? Det blir litt dumt å beskylde legen din for å "pushe" de på deg da, det er tross alt også ditt eget ansvar å finne informasjon om ulike prevensjonsmidler..Uansett, lykke til videre, håper ting ordner seg for deg =) mener i grunn bare at det er litt skremmende å oppleve at hormoner påvirker kroppen såpass kraftig samtidig som legene er veldig raske til å anbefale feks nye p-piller som cerazette. foreslår ikke at de fjernes fra markedet, bare litt bevissthet omkring langvarig bruk av hormoner... fint det fungerer for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255269-cerazette-og-sexlyst/#findComment-2025034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke sign Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 mener i grunn bare at det er litt skremmende å oppleve at hormoner påvirker kroppen såpass kraftig samtidig som legene er veldig raske til å anbefale feks nye p-piller som cerazette. foreslår ikke at de fjernes fra markedet, bare litt bevissthet omkring langvarig bruk av hormoner... fint det fungerer for deg. Ja, det er skremmende, og jeg valgte cerazette fordi de har minst hormoner, heldigvis fungerer det for meg. Men Cerazette har vært på markedet i 2-3 år nå, så om de var noe verre enn andre tror jeg ikke legene ville være så ivrige på å anbefale dem..noen er bare uheldige med bivirkningene, men slik er det jo med alle p-piller.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255269-cerazette-og-sexlyst/#findComment-2025289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Redusert sexlyst er beskrevet som bivirkning av Cerazette som forekommer i følge informasjon i Felleskatalogen hos mer enn 1%. Hvis du har samme symptomer nå etter å ha vært uten hormon i to uker, kan det neppe være pillen som er årsaken. Den skulle nå være ute av kroppen. Hvis dine menstruasjoner ikke er kommet tilbake, har du meget lavt østrogennivå i kroppen. Forsøk med lokal østrogen (Ovesterin som kan kjøpes uten resept, ikke farlig om du ammer). Jeg synes du skal fortelle din lege om denne bivirkning (om det nå er av pillen som jeg ikke er så sikker på), for det er en ny pille som leger ikke kan ha stå stor erfaring med. Jeg har ikke før hørt om denne bivirkning, men teoretisk kan p-piller og cerazette medføre slikt problem. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255269-cerazette-og-sexlyst/#findComment-2026768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.