Gå til innhold

er så lei av alt!!

Anbefalte innlegg

Gjest dirtbag

Off..... så sitter jeg her da, nok en gang og plager dere med syting.

Skulle egentlig vært på skolen nå, men jeg skulle holde foredrag i dag i bio'en, og det går jo ikke. Da ser nemlig alle hvor feit jeg er blitt, og så snakker de om det senere. Jeg skulle aldri ha spist i helgen! Skulle ønske jeg var sterk nok til å faste. Klarer nemlig ikke å fungere med mat i magen. Alt jeg kan tenke på da er hvor FEIT og ekkel jeg har blitt.

Så blir jeg enda mer deppa når jeg er her inne og ser at det er så mange andre som har det på samme måten. Men jeg blir litt misunnelig også. Misunnelig fordi jeg ser at dere går til psykolog og helsesøster og alt. Jeg er så feit at det ikke er noen som har oppdaget hvordan jeg har det.

Sånn, nå er jeg ferdig. Deilig å få ut LITT ihvertfall. Har holdt følelsene inni meg i 2,5 år nå, og er dritglad for at jeg fant denne siden. Men det er vel ikke dere. "herregud nå syter hun igjen, den feitingen der har ikke sf en gang, så tar hun opp plass her"

unnskyld, unnskyld, unnskyld.

Off......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25528-er-s%C3%A5-lei-av-alt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suselusa

Kjære deg! (jeg kan ikke få meeg til å kalle deg dirtbag!!)

Det er leit å høre hvordan du har det. Og enda leiere er det å vite at du har gått med de triste tankene dine i 2,5 år - helt alene.... Jeg må bare si det før jeg glemmer det (har litt alzheimer light for tida...:) ; du må ikke tenke at du er noen byrde eller en sånn sytekopp eller hva du kalte det, for det er du ikke. Dette forumet er for at man skal ha et sted hvor man kan løfte litt på trykket i hodet, og det er godt å vite at dem som leser det ofte forstår deg. Jeg syns ikke du skal tenke på at det du skriver er sytete. Uansett velger man selv om man vil lese det som står her, så det skal du ikke bekymre deg om! ok?:)

Over til noe annet: Som du sikkert vet allerede, er det langt i fra alle (faktisk få) av dem med sf som er så tynne at folk legger merke til det, og dermed hjelper en. Desverre, kanskje, må man ta skrittet selv, og innrømme for 1) seg selv, 2) andre, at man ikke har det noe greit. Det virker som du skjønner at du har veldig destruktive tanker om deg selv (som sannsynligivs ikke stemmer!!) og jeg tror du hadde hatt godt av å rett og slett sette ord på hva du føler (som du gjør her på DOL) til en utenforstående som lytte på deg og ta deg alvorlig. Du går sannsynligvis på videregående siden du har biologi? Da har du hvertfall sjangsen til å gå til en rådgiver (mange har hatt god erfaring med å prate med en slik) eller helsesøster. Det er verdt et forsøk, du kunne jo prøvd? Når du har sånne dager hvor du f.eks ikke får holdt foredraget ditt fordi du føler deg feit og ekkel og heller blir _hjemme_, DA er det viktig at læreren din får vite at det faktisk ikke er fordi du skulker, men noe psykisk.

Sannsynligivs, eller, det er iallefall sånn ofte, ligger det mange, mange tanker bak en sf og et dårlig selvbilde, og det er dem du burde fått fram, det kan faktisk gjøre mye av det du sliter med lettere.

Uff, dette ble rotete, men jeg er så surrete idag, unnskyld meg... Men ja, hovedpoenget mitt er at du ikke skal være redd for å bruke DOL, for det kan være en start på å åpne litt opp for det du tenker på, og at jeg synes du burde gi rådgiver/helsesøster en sjanse.

Jeg håper du får det bedre snart!

Sorry for kaos-innlegg;)

Klems

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25528-er-s%C3%A5-lei-av-alt/#findComment-105765
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære dirtbag! Du har slitt lenge, antagligvis alene med alle dine kaotiske tanker og følelser. Jeg råder deg på det sterkest til å våge å søke hjelp, ha mot til å fortelle noen om ditt problem, klare å dele det med noen. Mange klarer å sette ord på/skrive ned noen av de onde tankene og følelsene de strever med her på nettet,-men vi kan ikke erstatte f.eks en forelder, søsken, tante, onkel, lærer, helsesøster, helsestasjon for ungdom, samtale med lege,psykiater,psykolog eller selvhjelperorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, internett; www.iks.no eller Anoreksia- Bulimia-Foreningen, internett; www.abf.no eller en annen du har tillit til. Du ønskes lykke til på veien til å våge å søke hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25528-er-s%C3%A5-lei-av-alt/#findComment-106059
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...