Gå til innhold

Kjønnsvorter igjen..

Anbefalte innlegg

Gjest trodde jeg var smittefri

Leste innleggene under og ble litt forvirret.. Jeg hadde kjønnsvorter for 8 år siden, de forsvant etter noen behandlinger(måtte brennes bort tilslutt). Partneren jeg hadde etterpå fikk aldri vorter.Og vi var sammen i 6 år.

Har han uansett fått viruset da?

Betyr det at jeg aldri kan ha sex uten kondom igjen? Selv om jeg ikke har hatt "utbrudd" på 8 år?

Trodde det bare var herpes man aldri ble kvitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255283-kj%C3%B8nnsvorter-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det mest vanlige måten å overføre smitten på, er ved samleie. Men ikke alle som har sex med en som er smittet, blir smittet selv. Vi regner med at risikoen for å bli påført smitte er mellom 60 til 90% dersom man har sex med en som er rammet av papillomaviruset. Mest smittsomt er viruset rett etter at man selv har fått det. Det er da mulig å redusere smitterisikoen ved å bruke kondom, men full beskyttelse gir det ikke.

Har du fast partner du har vært sammen med flere ganger uten å bruke kondom har dere allerede smittet hverandre, selv om partneren ikke får utbrudd".

"Det mest vanlige måten å overføre smitten på, er ved samleie. Men ikke alle som har sex med en som er smittet, blir smittet selv. Vi regner med at risikoen for å bli påført smitte er mellom 60 til 90% dersom man har sex med en som er rammet av papillomaviruset. Mest smittsomt er viruset rett etter at man selv har fått det. Det er da mulig å redusere smitterisikoen ved å bruke kondom, men full beskyttelse gir det ikke.

Har du fast partner du har vært sammen med flere ganger uten å bruke kondom har dere allerede smittet hverandre, selv om partneren ikke får utbrudd".

Har du dette selv? Hvor mange utbrudd har du hatt i såfall? Og med hvor lenge i mellom?

Takk for svar forresten...:)

Nei, har aldri hatt det selv. Men ei venninna av meg har det. Hun har hatt tre utbrudd på fem år ca.

Okei. Leser litt om det her nå.Står bla;

HVORDAN ER DET MED SMITTEFARE NÅR JEG EN GANG HAR HATT KONDYLOMER?

Noe klart og entydig svar på dette spørsmålet kan ennå ikke gis. I praksis kan man betrakte seg som smittefri hvis man har vært uten synlige kondylomer i et halvt års tid.

Okei. Leser litt om det her nå.Står bla;

HVORDAN ER DET MED SMITTEFARE NÅR JEG EN GANG HAR HATT KONDYLOMER?

Noe klart og entydig svar på dette spørsmålet kan ennå ikke gis. I praksis kan man betrakte seg som smittefri hvis man har vært uten synlige kondylomer i et halvt års tid.

Et halvt års tid? Ifølge legen min kan viruset ligge latent i årevis.

Annonse

Det var det som sto på den sida jeg fikk opp.Enig at viruset kan ligge latent i mange år,men en gang må vel smittefaren gå over?

Aner ikke. Og ettersom smittekilden min sannsynligvis er han jeg stadig er til sengs med så har det ingen hensikt å bruke kondom - heldigvis! :o)

Jeg ble smittet selv om personen som sannsynligvis smittet meg ikke hadde hatt det på 15 år...

Såpass..Sier du til din(e) partnere at du har/har hatt dette? Høres jo ufyselig ut,ikke noe moro å fortelle.

Må man helst bruke kondom resten av livet da?

Gjest Been there...

Såpass..Sier du til din(e) partnere at du har/har hatt dette? Høres jo ufyselig ut,ikke noe moro å fortelle.

Må man helst bruke kondom resten av livet da?

Det er samme partner som jeg er sammen med.

Kondom skjønner jeg ikke kan hjelpe, for de sitter jo ikke inni skjeden eller på penis. Og da er det liten hjelp i kondom.

Det er samme partner som jeg er sammen med.

Kondom skjønner jeg ikke kan hjelpe, for de sitter jo ikke inni skjeden eller på penis. Og da er det liten hjelp i kondom.

De KAN sitte inne i skjeden.

På gutter sitter de faktisk på penis.Så da hjelper det jo med kondom!

Annonse

Gjest Been there...

De KAN sitte inne i skjeden.

På gutter sitter de faktisk på penis.Så da hjelper det jo med kondom!

Jeg vet at de kan sitte inni skjeden ja, men mine satt utenpå, på kjønnsleppene og rundt. Da det så smittet videre tilbake på partneren, satt det på huden ved siden av penis.

Og da hjelper ikke kondom så veldig.

Så det varierer kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...