Gå til innhold

Hvordan merket du at du var gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I alle 3 svangerskapene startet det med en vanvittig trøtthet. Ikke slik at jeg nødvendigvis måtte sove, men jeg måtte ligge med øynene lukket og orket ingenting.

Brystene ble ømme også.

Husker at med eldstemann skulle jeg egentlig lese til eksamen, men jeg klarte ikke! Det eneste jeg hadde lyst til å lese var bøker om svangerskap og fødsel... Ville ikke ta noen test før etter eksamen heller.

Gjest trultemor26

Med første fikk jeg ømme bryst og dem ble også litt større, litt oppblåst i magen, mensen var tullete.

Med andre tok det lang tid før tanken på graviditet slo meg. Jeg hadde gått rundt superkvalm og trøtt og uggen i 2 uker, og kunne ikke fatte og begripe hvorfor jeg følte meg så ræva. Så fikk jeg sår i tannkjøttet (som gravide ofte får), så fikk jeg underlivssopp (hadde ikke hatt det siden jeg var gravid første gang), så begynte jeg å sippe av ingenting. DA tok jeg test, og den ble positiv omtrent før jeg hadde tissa på den. Var da ca 7 uker på vei.

1. gang: Merket masse forandringer i kroppen allerede før jeg kunne teste. Var svimmel og ør, iskald på bena og følte meg .. litt rar. Vanskelig å beskrive :-)

2. gang: Ingen symptomer overhodet før uke 7-8 eller deromkring. Var faktisk så bombesikker på at jeg ikke var gravid, at jeg gikk 6 dager på overtid med mensen før jeg gadd å teste. "Jaja så får jeg vel ta en test, da..." :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...