Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Samboer'n min skal på guttetur til helgen. I en mail som jeg tilfeldigvis overså har han skrevet synd at dere ikke kan være med etc. etc.. og avslutter mailen med

"Piker, vin & sang

jeg sier ikke mer "

Er dette ment som en spøk kamerater i mellom , eller tror dere han mente noe med det ?

Nå sitter jeg her og er kjempelei meg, jeg er gravid i uke 15. Jeg blir skikkelig uvel når jeg tenker på turen han skal på til helgen. Han blir borte fra fredag til tirsdag, og det er masse party uteliv etc. dit han skal. Jeg er rett og slett dårlig av sjalusi, hva skal jeg gjøre.

Vi har vært sammen i 7 mnd., så jeg kjenner han ikke så godt enda.

I tillegg mener han at det umulig kan gjøre noe hvis han treffer noen damer og sitter og prater med de i noen timer, for det er meg han er sammen med.

Men jeg skjønner ikke hvorfor han skal treffe ukjente damer i skibakken og sitte å snakke med de i flere timer når han skal på guttetur.

Er jeg urimelig, hvor går grensen ?

Er det ok å f.eks. gå på nachspiel, eller ha nachspiel med andre jenter når man er på guttetur og 90% av guttene ikke er single.

Vil gjerne høre andres meninger rundt dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han trenger ikke å ha ment noe med hilsningen på brevet. Det kan være et uskyldig uttrykk han brukte eller det kan være "skryt" for den saks skyld...

Når det gjelder resten av sjalusien har jeg like mange jentevenner som guttevenner så om jeg var ute på fest og hadde lyst til å prate med nye mennesker hadde det vært det samme for meg om jeg pratet med jenter eller gutter (kanskje mest av det første faktisk) selv om hun jeg elsket satt hjemme. Så i mitt tilfelle mener jeg at sånt må få være lov.

Men det som egentlig er viktigst er jo at dere blir enige om hva som fungerer best for dere, for dette er noe som jeg vet er veldig forskjellig fra et parforhold til et annet og derfor finnes det neppe noe fasitsvar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-105787
Del på andre sider

Gjest Gullet

Hei, synes ikke du skal bekymre deg for noe som ikke har skjedd enda.

Jeg kjenner godt til den ugne følelsen i magen, for jeg kan være ganske sjalu selv, men neimen om jeg skal "fengsle" ham pga mine følelser om ubegrunnet sjalusi.

Jeg tror ikke du skal bry seg så mye om hva han skrev. Men dere burde kanskj esette dere ned og bli enige om hvor grensen går sammen. Dette er ulikt for forskjellige par.

Jeg og samboern hadde en slik prat hvor vi ble enige om hvor vår grense går. Dette gjorde meg veldig trygg, da det viste seg at vi var veldig like på dette omerådet. Så kan jeg slippe å være sjalu, og heller slappe av og kose meg.

Men jeg skjønner at du kan bli usikker. Snakk ed ham uten å anklage ham. Og du trenger ikke si noe om e-mailen, for da vil han kanskje føle seg overvåket...

Lykke til iallefall....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-105800
Del på andre sider

Jeg tror ikke "piker, vin og sang" er noe annet enn en tullete guttehilsen som kameratene sikkert har brukt i årevis allerede. Og jeg gjenkjenner godt sjalusifølelsen, men litt sjalusi er faktisk normalt og ikke skadelig for et forhold så lenge den ikke er sykelig.

Litt av problemet tror jeg er at dere ikke kjenner hverandre godt nok, og at du derfor ikke klarer å stole på ham. Det er essensielt i et forhold, og noe du/dere må jobbe med å klare. En guttetur burde ikke være en bekymring, ei heller en bytur med kamerater, så lenge du vet at du kan stole på ham. Det er selvfølgelig ikke garantert at det ikke skjer noe (men om du skulle garantere det måtte du jo vært sammen med ham døgnet rundt, og det er verken mulig eller ønskelig). Jeg har faktisk selv opplevd at en ekskjæreste var utro på nettopp en sånn tur, men jeg har for lengst konkludert med at han ville vært det før eller senere uansett, og jeg er glad jeg er kvitt ham... de aller fleste gutteturer er tross alt bare uskyldig moro som du ikke ville hatt glede av å delta i allikevel.

Jeg innser at det kanskje er annerledes når du er gravid også, men du har valgt å få barn med denne mannen, så la tvilen komme ham til gode. Om du forteller ham at du er litt sjalu, så gjør det på den litt søte og humoristiske måten istedenfor med hysteri, så får du tolke svaret han gir så godt du kan.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-105825
Del på andre sider

Han trenger ikke å ha ment noe med hilsningen på brevet. Det kan være et uskyldig uttrykk han brukte eller det kan være "skryt" for den saks skyld...

Når det gjelder resten av sjalusien har jeg like mange jentevenner som guttevenner så om jeg var ute på fest og hadde lyst til å prate med nye mennesker hadde det vært det samme for meg om jeg pratet med jenter eller gutter (kanskje mest av det første faktisk) selv om hun jeg elsket satt hjemme. Så i mitt tilfelle mener jeg at sånt må få være lov.

Men det som egentlig er viktigst er jo at dere blir enige om hva som fungerer best for dere, for dette er noe som jeg vet er veldig forskjellig fra et parforhold til et annet og derfor finnes det neppe noe fasitsvar...

Vet ikke hvor gammel typen din er. Hvis han er en voksen mann så er han enten litt umoden eller veldig harry. Synes ikke det er imponerende av en voksen kar å avslutte en mail på den måten.

Det er slett ikke sikkert han har noen baktanker med turen og det er mulig han bare skrev det for å virke ikke-tøffel. Synes uansett det er unødvendig og litt respektløst overfor deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-105850
Del på andre sider

Annonse

Gjest willam

"du kjenner han ikke så godt"... men hvorfor lar du deg bli gravid med en mann du ikke kjenner noe særlig?

Ellers må jeg bare si at du er en bekreftelse på at jeg har en vidunderlig kvinne, der mine gutteturer sees på som en helt naturlig foreteelse. Derfor kan hun også være 100% sikker på min troskap, til tross for at en tur kan innebære drøssevis av muligheter. Men det gjør det jo i og for seg i et jobbmiljø, også, hvis man er "disponert" for utroskap, så skjer det like gjerne der du minst venter det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-105863
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei Marie!

Det er forståelig at du er opptatt av hva samboeren din vil foreta seg på gutteturen til helgen. Jeg tenker på at du er gravid og trenger hans støtte og nærhet.

Samtidig er det kanskje viktig for deg å tenke mindre med følelsene, foran gutteturen, enn du gjør?

Generelt er jeg redd for at partnere som lager begrensninger for hverandre, ikke bidrar til å trygge forholdet, men heller skaper hemmeligheter for hverandre.

Og det kan bidra til å skape avstand.

Jeg vil anbefale deg å fylle tiden din med egne aktiviteter i disse dagene, i steden for å sitte og gruble på eventuelle mulige utskeielser fra samboeren.

Hvis han skuffer deg, får du ta det når han er tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-106177
Del på andre sider

Gjest snafus

Jeg synes heller ikke du burde bekymre deg så mye over, prøv heller å ha det gøy på din kant, inviter noen venninner hjem til deg eller lei noen skikkelige jentefilmer, eller gå ut på byen selv (uten å drikke siden du er gravid). Tror det bare er sunt i et forhold at man er på gutteturer og sånn, hvis ikke blir man helt innesperret, og da får man ihvertfall lyst til å være utro, eller bryte ut av forholdet.

Du kan jo vri litt på det, og se at det er positivt at han har guttevenner slik at du kan beholde dine jentevenner, og en annen gang er det kanskje deg som drar på jentetur mens han sitter hjemme. Seminarer på jobb kan sikkert være like "farlige" og de kan man jo ikke nekte.....

Jeg tror at dersom man vil være utro, er man utro uansett, men dersom man har bestemt seg for å ikke være utro, så er man det ikke selv om man har sjansen, rett og slett fordi man heller vil ta care på det fine man har, pluss sin egen selvrespekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-106255
Del på andre sider

Hei Marie!

Jeg ville ikke bekymret meg sånn dersom jeg var deg. Min kjæreste drar på "guttetur" nesten hver eneste helg mellom jul og påske. Poenget er at en må stole på hverandre. Sett deg selv inn i hans situasjon: Dersom du selv var på tur med venninnegjengen, ville du da automatisk være utro mot typen din? Det tror ikke jeg. Man flørter kanskje litt, men det er bare prat, og det skader ikke. Se slik på det: Ta det som et kompliment at andre jenter synes typen din er kjekk, det er jo et tegn på at du har god smak!

Det er sunt at det stikker litt av sjalusi i deg en gang i blant, men dersom man er sjalu for alt mulig, så tror jeg at en "skyver" partneren ut i utroskapen. Det jeg mener er at han tenker: Hun tror jo at jeg er utro likvel, så da kan jeg jo likegodt være det!

Min kjæreste sier at han synes jeg er helt topp, fordi jeg ikke sier noe på at han drar bort i helgene denne perioden av året, og får drive på med sin største lidenskap. DET gjør at han slett ikke vil være utro, fordi har har en fantastisk dame hjemme!

Vis kjæresten din litt tillit, da har han noe å leve opp til, det liker de fleste gutter jeg kjenner iallefall!

Gjør som de tidligere svarene på innlegget ditt nevnte: Inviter noen venninner over, gå ut å spis med dem, lei film eller gå på kino eller på shopping. Det er bare sunt å beholde sine egne interesser og venner, selv om man blir samboere. Jeg pleier å si til min kjæreste: Jeg synes noen ganger at det er greit at du reiser bort i helgen, for selv om jeg sevner deg, så er det så spennende når du kommer hjem på søndagen. Da er det akkurat som da man var nyforelsket og ikke kunne vente på å treffe kjæresten, selv om det er 4 1/2 år siden vi traff hverandre.

Nei Marie, jeg tror alt sitter i hodet. Se deg i speilet og overbevis deg selv om at kjæresten din ikke er utro og at han er kjempeglad i deg helt til du tror på det selv. Den eneste som får det vondt av at du er sjalu er du selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-106538
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest mislykket

Vet ikke hvor gammel typen din er. Hvis han er en voksen mann så er han enten litt umoden eller veldig harry. Synes ikke det er imponerende av en voksen kar å avslutte en mail på den måten.

Det er slett ikke sikkert han har noen baktanker med turen og det er mulig han bare skrev det for å virke ikke-tøffel. Synes uansett det er unødvendig og litt respektløst overfor deg.

Vel, det er vel ingen hemmelighet at jenter foretrekker harry og umodne menn. Ikke tilfeldig at Rodney og Ramsey i BB er så påpolær hos kvinner - både foran og bak kamera...

I sannhet symptomatisk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25543-guttetur-og-sjalusi/#findComment-110656
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...