Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt så mange plager siden feb. at jeg tror det beste er å ta ting kronologisk:

1. Fikk lungehinnebetennelse i feb. og plager med pustemuskelen. bruker adgangskort på jobb og kjenner ubehag bare av at det henger over mellomgulvet. gikk til både lege og osteopat for dette. Legen tok flere blodprøver for b.a. reumatisme, leverprøver imunforsvar. alle disse var ok. Osteopaten fant flere låsninger i ribbeina og nakken som jeg fikk behandling for, ca 10 ganger. fikk akupunktur for problemene med pustemuskelen med varierende resultat.

2. I Sep. fikk jeg prikkinger i hendene og føttene med påfølgende nummenhet i de tre ytterste fingrene med et blålig skjær helt innerst på neglene,samt noe nummen i kjeven. Begynte hos en naprapat som mente at dette stammet fra nakken og skuldrene mine. Det har hjulpet med denne behandlingen.

3. I Okt fikk jeg noen merkelige følelser på toppen av hodet, en slags bobling og murring som beveger seg nedover mot øynene, dette blir verre når jeg bøyer fremover. Legen min mener det kommer fra nakken.

4. Har nå en følelse av klump i halsen og har blitt satt på en pencilin kur for å ta en infeksjon som sitter fra under adamseplet til og med bihulene.Må legge til at jeg har vært på røntgen av ryggen og lungene hvor de fant en liten skjevhet.

Jeg har i tillegg vært på MR av hodet.Må kanskje si at jeg har lest om alt fra kreft, ALS, MS og ME. Jeg har nok noen katastrofe tanker.

Jeg må bruke lue hele tiden p.g.a. det med hodet (av og til innendørs), og får denne nummenheten av og til.

Jeg er møkk lei og gidder snart ikke å oppsøke legen flere ganger, og jeg kan ikke leve denne uvissheten lenger. Føler jeg ikke blir tatt helt på alvor, får beskjed om å komme meg igang med trening og at jeg har en helse godt over gjennomsnittet??

Mvh

Frustrert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255446-muskelplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres som om du er plaget av såkalt frittflytende angst.

Du spenner deg hele tiden, og selv om du ikke kjenner deg "redd for noe" spesielt, er du det kanskje likevel.

Alle symptomene du har (særlig sett under ett) er slike folk med mye (undertrykt) angst har. Be fastlegen henvise deg til psykolog. Så får du hjelp til å jobbe med det som virkelig feiler deg, og ikke det du TROR feiler deg.

Snakker av egen erfaring

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255446-muskelplager/#findComment-2026454
Del på andre sider

Dette var som og lese min egen sykehistorie!

Bortsett fra dette med hodet, så har jeg de samme symptomene.

Jeg har også utallige legebesøk bak meg, og det hele er nokså frustrende...

bra jeg ikke er allene;)

Tror nok også at dette psykisk, og legen min mener også at jeg er anspent og at det kan hjelpe med noen avspenningsteknikker.... ikke jeg!

Mine plager begynte ca. 1mnd etter at jeg sluttet med Cipralex.

det som irriterer meg mest er at det eneste som skjer når jeg kommer til legen er at jeg får en klapp på skulder og "det går over", så går det 14 dager, så er jeg der igjen. kanskje det værste som er å lese på nett om sykdom;/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255446-muskelplager/#findComment-2026549
Del på andre sider

bra jeg ikke er allene;)

Tror nok også at dette psykisk, og legen min mener også at jeg er anspent og at det kan hjelpe med noen avspenningsteknikker.... ikke jeg!

Mine plager begynte ca. 1mnd etter at jeg sluttet med Cipralex.

det som irriterer meg mest er at det eneste som skjer når jeg kommer til legen er at jeg får en klapp på skulder og "det går over", så går det 14 dager, så er jeg der igjen. kanskje det værste som er å lese på nett om sykdom;/

1) Bytt fastlege. Når du har sluttet med cipralex og angsten øker på, så trenger du i alle fall en fastlege som ikke er uinteressert/fiendtlig innstilt til psykiatri (mange er faktisk det).

2) Ikke les om sykdommer på nettet! Bare helt ufarlige, som hvis du lurer på om du har fått urinveisinfeksjon eller ikke.

Alle de tingene du har nå, betyr bare at du enten må lære deg å leve med angst (det går an) eller at du må ta en ny runde med angstdempende medikamenter. Det riktigste (men vanskeligste) er å prøve å innse at man er den man er: en engstelig person, og prøve å komme på det hver gang man tror man har fått en (ny) sykdom. Sånn: "Å, gud, tenk om jeg har hjernesvulst! - Å nei, det er jo bare angsten min som viser trynet igjen!"

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255446-muskelplager/#findComment-2026685
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Forstår det slik at lungene er iorden igjen; også plagene fra nakken og fingrene. Sannsynligvis har ikke disse to episodene noe med hverandre å gjøre. Prikningene i hodet er kanskje en irritasjon av en overfladisk hud-nerve, årsak KAN være nakken. Kan ikke helt skjønne at lue skal hjelpe? Bihule-betennelse KAN være en annen årsak, men antibiotikakuren vil da hjelpe. Kanskje har du vært mye frisk før, og uvant med sykdom. Litt uvanlig å tenke de værste diagnoser med de forholdsvis små symptomene du har nå. Prøv å slå deg til ro med at det meste går over av seg selv. Snakk gjerne med legen din om sykdoms-angsten; kanskje er den resultat av slitenhet og stress?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255446-muskelplager/#findComment-2026913
Del på andre sider

Annonse

Forstår det slik at lungene er iorden igjen; også plagene fra nakken og fingrene. Sannsynligvis har ikke disse to episodene noe med hverandre å gjøre. Prikningene i hodet er kanskje en irritasjon av en overfladisk hud-nerve, årsak KAN være nakken. Kan ikke helt skjønne at lue skal hjelpe? Bihule-betennelse KAN være en annen årsak, men antibiotikakuren vil da hjelpe. Kanskje har du vært mye frisk før, og uvant med sykdom. Litt uvanlig å tenke de værste diagnoser med de forholdsvis små symptomene du har nå. Prøv å slå deg til ro med at det meste går over av seg selv. Snakk gjerne med legen din om sykdoms-angsten; kanskje er den resultat av slitenhet og stress?

takk for svar.

Problemene med fingrene er der stadig. Ang. disse merkelige symptomene i hodet så blir de merkbart værre hvis jeg IKKE bruker lue. Det som er frustrerende er nettopp dette "KAN". får aldri noe sikkert svar. Kanskje en spesialist? har brukt Tolvon i en mnd. for å dempe på angsten, men noen effekt,NEI.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255446-muskelplager/#findComment-2027100
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...