Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 37 år, jente, og jeg har slitt med halsen til stadighet, men nå har jeg fått en klumpfølelse i halsen når jeg svelger. Kjenner ikke noe når jeg spiser eller drikker. Hoster og harker jeg, så forsvinner det litt. Hadde halsvondt og forkjølelse for 3 uker siden, og det startet etter det. Jo mer jeg tenker på det, jo værre blir det. Noen ganger kjennes det som det sitter langt oppe i halsen og noen ganger i halsgropa. Hva kan dette være? Noen sier at det kan være skjoldbruskkjertelen, og da tenker jeg så klart på kreft med en gang, men da trodde jeg plagene skulle være konstante og at det var fler symptomer. Tok stoffskifteprøver for 3 mnd. siden og da var dem helt normale. Kan huske at jeg hadde noe lignende i fjor, og da hostet jeg opp en geleklump (manetkonsistens), og da ga det seg etter det. Har også vond lukt fra halsen og svie på tunge og i gum. Klarer ikke helt skille mellom om jeg ikke kjenner det når jeg ikke tenker på det, for nå er jeg mest bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255449-halsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er slimhinnene fremdeles såre etter en infeksjon du har hatt. Slimhinnene beskytter seg selv ved å sanne slim og talg-liknende produkter. Slike klumper kan bli liggende i gropene i mandlene, og man kan harke de opp slik du erfarte. Sannsynligvis blir du gradvis bedre. mange har hjelp av saltvannskylling; inn i nesen og ut gjennom munnen. Mye av slimet dannes ofte bakerst i nesehulen og renner ned i svelgetog gir stadig sårhet. Dersom du har vedvarende problem, kan du be fastlegen din om en henvisning til øre-nese-hals lege. Denne kan sjekke dypere ned i halsen, og sjekke om det er noen mer kroniske forandringer. Synes ikke dette høres ut som kreft eller annet "farlig". Beklager noe sent svar, hadde data-problem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255449-halsproblemer/#findComment-2034334
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...