Gå til innhold

Perioder med høy puls..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha perioder med høy puls? Jeg bruker å ha slike perioder etter matinntak, noen ganger etter dusjing, og noen ganger etter alkoholinntak (morgenen etter) fant ut at jeg skulle måle pulsen ikveld , og hadde til min store forbauselse over 100 :( er generelt plaget med litt angst, og er lett nervøs av meg..kan dette være grunnen?Hvilepulsen min ligger vanligvis på ca 70 tror jeg. Jeg er ikke overvektig, trener jevnlig. Røyker ikke.. Synes det er ekkelt å ha så høy puls, og nå har den vedvart i over 6 timer. Trolig fordi jeg er svært oppspilt..:(

Skrevet

Helt normalt at pulsen går opp når du er nervøs. Og det kan du jo være i mange timer. Dette er nok selvforsterkende. Du blir oppmerksom på at pulsen går opp, og da blir du enda mer nervøs. Og så holder pulsen seg høy... Ond sirkel. Du må prøve å si til deg selv at dette er psykisk betinget og at du ikke har noe å bekymre deg for. Prøv noen meditasjonsteknikker for å roe deg ned, evt prøv å avlede deg selv med en aktivitet som får tankene over på andre ting.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...