Gå til innhold

Perioder med høy puls..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha perioder med høy puls? Jeg bruker å ha slike perioder etter matinntak, noen ganger etter dusjing, og noen ganger etter alkoholinntak (morgenen etter) fant ut at jeg skulle måle pulsen ikveld , og hadde til min store forbauselse over 100 :( er generelt plaget med litt angst, og er lett nervøs av meg..kan dette være grunnen?Hvilepulsen min ligger vanligvis på ca 70 tror jeg. Jeg er ikke overvektig, trener jevnlig. Røyker ikke.. Synes det er ekkelt å ha så høy puls, og nå har den vedvart i over 6 timer. Trolig fordi jeg er svært oppspilt..:(

Skrevet

det kan absolutt være nervøsitet og angst.Har det på akkurat samme måte som deg,og er ganske "hjertenevrotisk" av meg!

Å ha høy puls kan være ganske slitsomt til tider, men det er viktig å ikke bli opphengt i måle pulsen i tide og utide..det kan lett bli en dårlig vane!! ellers kan kanskje en sjekk hos legen med ekg. berolige?

Skrevet

det kan absolutt være nervøsitet og angst.Har det på akkurat samme måte som deg,og er ganske "hjertenevrotisk" av meg!

Å ha høy puls kan være ganske slitsomt til tider, men det er viktig å ikke bli opphengt i måle pulsen i tide og utide..det kan lett bli en dårlig vane!! ellers kan kanskje en sjekk hos legen med ekg. berolige?

Jeg har vært til sjekk hos lege , både ekg og ultralyd på grunn av ekstraslag. Har nok aldri klart å venne meg til disse ekstraslagene, til tross for at ultralyd viste at alt var normalt. Har hatt det i mange år, 6 år. Men blir fremdeles like redd når jeg kjenner ekstraslag, så dette virker nok inn på pulsen..:(

picachu1365380511
Skrevet

Jeg har vært til sjekk hos lege , både ekg og ultralyd på grunn av ekstraslag. Har nok aldri klart å venne meg til disse ekstraslagene, til tross for at ultralyd viste at alt var normalt. Har hatt det i mange år, 6 år. Men blir fremdeles like redd når jeg kjenner ekstraslag, så dette virker nok inn på pulsen..:(

Hei!

Jeg har også identiske plager som deg. Godt å høre, for jeg trodde det bare var meg som fikk hjertebank etter måltider osv. Har også panikkangst, men har hatt hjertebankplager og ekstraslag FØR jeg fikk angst.Er også blitt utredet med 3 dagers EKG og ultralyd, hadde selvfølgelig ikke de hjertebankepisodene etter måltid da, men prøver å si til meg selv at dette ikke er farlig, bare VELDIG ubehagelig.

Jeg er nå gravid i uke 21,og har hjertebank opptil flere ganger per dag. Slitsomt :( Er redd hjertet mitt ikke skal tåle fødselen osv....

Føler med deg, det er slitsomt å ha høy puls, og det er vanskelig å ikke fokusere på det, da det hemmer en når det står på som værst.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...