Gå til innhold

Hiv-smitte ved oralsex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en heterofil mann på 25 år, lurer litt på dette med HIV, men har aldri testet meg.

Har gjennom de siste 5 årene hatt seksuell omgang med flere tiltals prostituerte (stort sett vestlige), samt 8 "vanlige" damer. Med de vanlige damene har jeg noen ganger hatt sex uten kondom, mens kondom selvsagt har vært obligatorisk ved besøk hos prostituerte.

Felles for omtrent alle damene (også de prostituerte) er at jeg har gitt de oralsex, samt slikket anusåpningen.

Mitt første spørsmål blir derfor om det er en nevneverdig stor risiko å bli smittet av HIV ved oralsex? I tilfelle ja, bør man for fremtiden unngå å gi "vanlige" damer som man har et kort bekjentskap med, oralsex?

Jeg kan ellers si at jeg stort sett er frisk og rask, får kanskje influensa eller omgangssyke en gang i året, men det er stort sett alt. Har hørt at når man får HIV-viruset i kroppen så vil man bli ganske dårlig i perioder. Har også hørt at man vil få relativt store sår i ansiktet (helst pannen), dette har jeg heller ikke opplevd.

Mitt andre spørsmål er om du vil anbefale at jeg tester meg, og hvor dette best kan gjøres (vil gjerne ha svar på prøven fortest mulig, bor i Oslo).

Takk!

Hilsen bekymret

Skrevet

Ja, HIV-smitte kan overføres ved kontakt mellom kroppsvesker/slimhinner.

Du burde nok teste deg. Kan anbefale Olafiaklinikken i Oslo, her kan du teste deg gratis og anonymt.

www.olafia.no

Skrevet

Ja, HIV-smitte kan overføres ved kontakt mellom kroppsvesker/slimhinner.

Du burde nok teste deg. Kan anbefale Olafiaklinikken i Oslo, her kan du teste deg gratis og anonymt.

www.olafia.no

"Ja, HIV-smitte kan overføres ved kontakt mellom kroppsvesker/slimhinner."

Men det skal ekstremt mye væske til, og det er vel aldri til nå påvist hiv-smitte som følge av å motta oralsex blant menn, og så vidt jeg vet ett (som i ett) tilfelle hvor et lesbisk par smittet hverandre med oralsex.

Altså snakker vi om en fare tilnærmet lik 0.

Fyren burde dog sjekke seg uansett. Det er mye annen faenskap han kan ha pådratt seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...