Gå til innhold

Nummenhet, prikking og brenning i huden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå i to uker hatt økende nummenhet, prikking og brenning i kroppen. Det begynte med høyre hånd, så til venstre og så til bena. Nå er det bare brystkassen som føles normal. Rød i huden, ser nesten solbrent ut. Er også nummen i munnen og leppene og jeg har en ekkel smak i munnen. Bitter smak. Overfølsom for kulde og varme.

Kaldt vann på hendene føles vondt. Stikkende smerter.

Leddsmerter som flytter seg rundt på kroppen.

Belte rundt magen som strammer.

Har tatt MR av hodet, masse blodprøver og en nevrologisk test, også blodprøve for boleria, men de finner ikke noe unormalt. Er nå henvist videre til nevrolog. De første symptomene begynte 30 min etter en lunsj på et hotell. Kan det være mulig at jeg har spist noe der som jeg ikke har tålt, evnt. forgiftning. Har tatt allergi blodprøver, men har ikke fått svar enda.

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Jeg har desverre ikke noe entydig svar på dine problemer. Beskrivelsen peker i retning av at symptomene har noe med nevrologi å gjøre, men dette med rød brennende, prikkende hud kan også være infeksjon. Muloighet for allergi kan jeg heller ikke utelukke. I alle fall er det helt klart at det er ikke noe jeg skal begynne med noe fjerniagnose eller behandlingsforslag. Det må utredes skikkelig, og da høres det fornuftig at du skal til nevrolog. Hva med hudlege, som ofte også har greie på allergiske lidelser`? En skikkelig klinisk undersøkelse er ofte mer verdt enn allergiblodprøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...