Britt27 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei! Jeg er en kvinne på 32 som siden juli dette året har opplevd at mensen er blitt veldig uregelmessig, noe som er helt uvanlig for meg. Som regel er mensen inntil en uke forsinket, jeg blør mindre enn normalt, men det har også skjedd at mensen kommer inntil en uke før tiden. I tillegg til uregelmessig mens, har jeg også kjent stikksmerter i nedre del av magen, kun på venstre side. Disse stikksmertene kommer veldig sporadisk, noen ganger kan det være måneder mellom hver gang, mens andre ganger kommer de med noen ukers mellomrom. Jeg også fått endel hårvekst i ansiktet (hakepartiet) og uren hud, noe jeg synes er svært ubehgelig. Utover dette har jeg det fint, opplever ikke mye smerter, og har mindre smertefull mens enn jeg vanligvis har. Med de endringene jeg opplever, bør jeg være bekymret nok til å oppsøke lege med det? På forhånd takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255746-uregelmessig-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det er mulig du har fått en hormonforstyrrelse som betegnes poly cystisk ovarie syndrom (PCOS) hvor det produseres for mye mannlig hormon (symptom: øket hårvekst og uren hud) og hvor eggløsningen ikke er regelmessig (Symptom: uregelmessig blødning, ofte vil smertene være borte hvis det ikke er eggløsning). Mange med PCOS vil også oppleve vektøking. Har du gått opp i vekt nylig? Det kan utløse PCOS. En annen mulighet er at du har overproduksjon av mannlig hormon i binyren, da kommer forandringene ofte raskere enn ved PCOS. Jeg syns du skal gå til din lege og få sjekket om det kan være en av de to tilstander, ev. få henvisning til gynekolog eller endokrinolog. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255746-uregelmessig-mens/#findComment-2030662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.