Charly Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei alle sammen. Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært her inne. Var fast inventar for 6 år siden da jeg var gravid med datteren min. Den gang var jeg plaget med bekkenløsning de siste to-tre mnd av svangerskapet, gikk på krykker siste delen. Denne gangen gikk det rett fra kvalmen og over til bekkenløsning, altså tre mnd på vei. Gjett om sorgen var stor, jeg var jo forberedt til en viss grad men trodde ikke at jeg skulle få det såå tidlig. Trodde vel egentlig ikke at man kunne få det før man begynte å bli tung. Jaja, har vært sykemeldt en god stund nå, har termin om noen dager. Har fått en del erfaringer med det å gå hjemme og ha smerter, og har prøvd å gjøre det beste for at hverdagen skal bli enklest. Heldigvis så er datteren min 6 år, vet ikke hvordan det hadde gått med en liten tass i tilegg, men alt går bare man innstiller seg. Det beste jeg gjorde var å bestille meg rullator, man går mye bedre med en rullator enn krykker. Det blir nesten som å gå naturlig, bare at man avlaster bekkenet. Jeg har bekkenløsning både i symfysen, lysken og bak i korsryggen (IS-leddene). Når jeg skal ut i almennheten bruker jeg krykker da, er ikke så tøff at jeg går med rullator utte.:-) Når jeg lager meg frokost, så setter jeg maten på bordet på rullatoren og ruller meg inn i stuen, blir ikke like avhengig av andre heller. Kan jo ikke ta med seg noe når man går på krykker. Det andre jeg ikke hadde klart meg uten er et "silke"sengetøy som var poppulært for et par år siden, det er jo ikke silke men husker ikke hva det heter. Jeg har i vart fall tatt dynetrekket og lagt på langs over lakenet mitt, så når jeg snur meg fra side til side på nettene så sklir jeg mye bedre, klarer meg rett og slett ikke uten. Man kan få lånt en "slide" på hjelpemiddellageret tror jeg, men denne måten fungerer helt fint for meg. Har også fått lånt meg en tempur overmadrass som jeg også har blitt veldig glad i. Jeg har vært veldig engstelig for fødestilling pga plagene, men har nå bestemt meg for å føde i badekar. Både gleder meg og gruer meg. Dette ble vist mye lenger enn forventet. :-) Ha det bra så lenge :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255905-noen-sm%C3%A5-tips-til-de-med-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Lykke til med fødselen! Bekkenløsning er ikke noe moro, men du har det mye værre enn meg. Jeg har en liten tass i tillegg jeg da, og merker jo det at det ikke er bare bare. Mye løfting og diverse. Ute bruker jeg vogna som rullator, så sånn sett er det jo kjekt. Hun er i barnehagen på dagtid, jeg er fullt sykemeldt og bare slapper av og sover litt og gjør forefallende husarbeid. Bekkenet mitt er værst om natta. Når jeg skal snu meg fra en side til en annen må jeg humpe meg bortover til enden av senga, så må jeg ta den ene benet ned (det jeg skal rulle over), bøye det andre og så løfte opp bekkenet mitt med begge armer og på en måte løfte meg selv rundt ved hjelp av armene, da pleier det å gå bra. Når jeg skal stå opp må jeg ligge ca 5 minutter på ryggen til "stabilisering" som jeg kaller det. Ligger rett ut og svaier litt rundt omkring på bekkenet etterhvert. I begynnelsen her kan det komme en knekk eller to. Så er det å kave seg opp i sittende stilling og lempe seg ut av senga, rett frem. Dette pleier å gå bra, og jeg kan umiddelbart gå uten de største smertene. Jeg er i uke 34. Knappe 7 uker igjen. Igjen, lykke til med siste tida di nå og med fødselen og barseltid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255905-noen-sm%C3%A5-tips-til-de-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-2030610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Lykke til med fødselen! Bekkenløsning er ikke noe moro, men du har det mye værre enn meg. Jeg har en liten tass i tillegg jeg da, og merker jo det at det ikke er bare bare. Mye løfting og diverse. Ute bruker jeg vogna som rullator, så sånn sett er det jo kjekt. Hun er i barnehagen på dagtid, jeg er fullt sykemeldt og bare slapper av og sover litt og gjør forefallende husarbeid. Bekkenet mitt er værst om natta. Når jeg skal snu meg fra en side til en annen må jeg humpe meg bortover til enden av senga, så må jeg ta den ene benet ned (det jeg skal rulle over), bøye det andre og så løfte opp bekkenet mitt med begge armer og på en måte løfte meg selv rundt ved hjelp av armene, da pleier det å gå bra. Når jeg skal stå opp må jeg ligge ca 5 minutter på ryggen til "stabilisering" som jeg kaller det. Ligger rett ut og svaier litt rundt omkring på bekkenet etterhvert. I begynnelsen her kan det komme en knekk eller to. Så er det å kave seg opp i sittende stilling og lempe seg ut av senga, rett frem. Dette pleier å gå bra, og jeg kan umiddelbart gå uten de største smertene. Jeg er i uke 34. Knappe 7 uker igjen. Igjen, lykke til med siste tida di nå og med fødselen og barseltid! Huff, og du har det verre enn meg igjen.. Jeg nevnte jo denne massasjen for deg, som fysioterapeuten behandlet meg med i mitt forrige svangerskap? Nå er samboeren min i full gang med å massasere meg hver kveld, og det hjelper helt utrolig bra. Det virker som vi har vondt på noenlunde samme måte, så mulig det funker for deg også. Det er altså noen punkter på rumpa som er vanvittig vonde. Når man klemmer på dem, kjennes det ut som knust glass inni der, og man kan få nesten en krampefølelse fra punktet og nedover låret helt til kneet. Få mannen din til å trykke litt, du merker fort om du har slike ømme punkter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/255905-noen-sm%C3%A5-tips-til-de-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-2032792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.