Gå til innhold

nylig gravid og alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret allerede

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid og har den siste uken vært på ferie hvor jeg har drukket alkohol hver dag! Én dag en øl til maten, en annen en halv flaske rødvin, en tredje to halvlitere osv. Aldri drukket meg full, men alikevel; alkohol. Forrige uke drakk jeg litt over en halv flaske vin.

Hvor farlig er dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255924-nylig-gravid-og-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde gått mange alkoholskadde mennesker omkring hvis drikking de første dagene av svangerskapet var farlig.

Kutt ut fra nå av og ikke tenk mer på det.

Jeg har vært gravid tre ganger. To av dem gikk bra - den ene gangen hadde jeg vært på julebord og den andre gangen hadde jeg vært på utenlandsferie før jeg visste at jeg var gravid. Begge deler medførte vindrikking, og begge ungene er helt som de skal.

Tredje gangen fikk jeg tatt testen FØR en ferie og var derfor totalavholdende. Det svangerskapet endte med spontanabort.

Jeg påstår ikke dermed at alkohol er bra for fosteret, jeg bare nevner det som et beroligende eksempel.

Høres ikke noe farlig ut.

For 30 år siden het det seg at det var sunt med et glass rødvin under graviditeten, mange jeg kjenner drakk det, om ikke hver dag så innimellom. Nå skal det ikke drikkes noe alkohol. Alle svangerskap og fødsler gikk bra dengang og ungene var helt ok og har blitt voksne og velutdanna nå.

Gjest musefarmor

Høres ikke noe farlig ut.

For 30 år siden het det seg at det var sunt med et glass rødvin under graviditeten, mange jeg kjenner drakk det, om ikke hver dag så innimellom. Nå skal det ikke drikkes noe alkohol. Alle svangerskap og fødsler gikk bra dengang og ungene var helt ok og har blitt voksne og velutdanna nå.

"Alle svangerskap og fødsler gikk bra dengang og ungene var helt ok og har blitt voksne og velutdanna nå".

Den var litt drøy kanskje?

Annonse

"Alle svangerskap og fødsler gikk bra dengang og ungene var helt ok og har blitt voksne og velutdanna nå".

Den var litt drøy kanskje?

Av de jeg kjenner som tok et glass rødvin mener jeg. Tror derfor ikke det glasset med rødvin gjorde noe skade hverken med mor eller barn.

Gjest bekymret allerede

Av de jeg kjenner som tok et glass rødvin mener jeg. Tror derfor ikke det glasset med rødvin gjorde noe skade hverken med mor eller barn.

Ok :) Nå var det ikke snakk om et glass rødvin her da men... fra et par øltil en halv flaske rødvin hver dag i fem dager. Synes det er litt mye når man er gravid, men du har sikkert rett uansett.

Vi var i syden i 14 dager for å ta oss litt ut før vi startet med nr 2. Det ble ingen fyllatur, men alkohol hver dag. Da vi kom hjem og ventet på mensen for å time litt, så kom den ikke. Jeg var allerede gravid, og ble selvsagt veldig bekymret. Men det gikk heldigvis fint!

Ok :) Nå var det ikke snakk om et glass rødvin her da men... fra et par øltil en halv flaske rødvin hver dag i fem dager. Synes det er litt mye når man er gravid, men du har sikkert rett uansett.

Skjønner, men dette er tidlig i svangerskapet for din del. Vet at gravide i dag tar forhåndsregler, noe jeg heller ikke kan huske ble gjort før i tiden.Det går nok helt sikkert bra skal du se. Jeg ønsker deg lykke til i svangerskapet, svangerskap og fødsel er store begivenheter! Mine fire svangerskap var faktisk de beste månedene i livet mitt, men så var jeg heldig alle gangene og var i knallbra form, ingen plager overhodet, bare koste meg, jeg. Fødselene var store opplevelser, babytiden kjempekoselig (nyt den for går så altfor fort) og årene etter det har også gitt meg veldig stor glede med barna som nå er og nærmer seg voksenalder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...