Gå til innhold

Hvordan merker jeg at jeg er gravid????

Anbefalte innlegg

nysgjerriper

Heisann!!!

Nå er jeg veldig redd.... Jeg og typen har vært veeeldig uforsiktig. Han har vært inne i meg et par ganger uten kondom!!!! Bare litt også ut igjen. Men mange sier at det er nok til å bli gravid??? Første gangen dette sjedde er vel ca. 2 uker siden, og siste er vel et per dager siden. Hvordan merker jeg om jeg har blitt gravid??? Hvor sikker er en graviditetstest??? Mensen kom iallefall til rett tid denne gangen. (Jeg fikk mensen etter siste gangen han var inni meg uten kondom) Jeg kan ikke bli gravid og jeg kan ikke la det komme ut hvis jeg har blitt det!! Kan noen være så snill å hjelpe meg?????

;(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25609-hvordan-merker-jeg-at-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du har fått mensen etter begge samleiene uten beskyttelse, skal det veldig mye til at du er gravid nå. Første tegn på det er jo nettopp at du ikke får mensen til den tiden du skal ha den.

Hvis mensen din er helt normal i lengde og styrke, kan du slappe av.

Men, husk! Vær litt mer forsiktige neste gang, da :o)

Gjest Elextra

Hvis du er veldig sikker på at du ikke vil bli gravid, bør du snarest skaffe deg sikker prevensjon!

Alle kan ha "uhell", men i stedet for å "planlegge" et nytt uhell og kjøpe en graviditetstest, bør du heller bestille time hos lege (alternativt kan dere kjøpe kondomer, men erfaringsmessig er det lett å slurve med).

Trine Endsjø, jordmor

Så lenge du har fått mensen, kan du ihvertfall være sikker på at du ikke har blitt gravid. At kjæresten din ikke har sædløsning inne i deg, er uansett det aller viktigste. Man vet likevel at enkelte ganger kan en gutt tømme seg littegrann også før den egentlige utløsningen. Det kan være nok for å bli gravid, og derfor anbefaler man at kondom blir brukt under hele samleie, hvis man da ikke går på annen prevensjon.

Det første du bør være obs. på når det gjelder svangerskap, er at mensen uteblir. Har du vanligvis regelmessig mens, vet du sikkert når du kan forvente å få den. Skulle den ikke komme, kan du ta en gravitest etter få dager. De sies å være sikre fra samme dag som mensen uteblir, men helt eksakt mener man altså at den viser korrekt svar ca. 14 dager etter befruktning.

Det er fint at du er forsiktig og vet å ta dine forhåndsregler. Det er sikkert altfor tidlig for deg å bli gravid, men det går an å ha et fint seksualliv uten å være altfor redd for svangerskap, hvis du er flink å passe på prevensjon. Kanskje hadde p-pillen vært det beste for deg, den er uansett det sikreste, hvis du er nøye med å ta pillen regelmessig. Snakk med legen din om hva som hadde vært best for deg i din situasjon. Husk at legen har taushetsplikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...