Gå til innhold

Psykisk syk eks. er gravid

Anbefalte innlegg

Gjest anonym mann

Beklager den noe flåsete tittelen.

Jeg har en eks. som har forvoldt både meg om mine venner/familie mye vondt. (Lar det være med en slik generell formulering.) Jeg orket/gadd etter hvert ikke mer, og gjorde det slutt. Hun ble helt fra seg, kom med trusler om ting hun skulle gjøre meg seg selv, men også med meg... Jeg ignorerte henne, og sluttet å svare når hun tok kontakt. Trolig hadde hun psykiske problemer allerede før vi fant hverandre.

Dette er ikke veldig lenge siden, for å si det slik. Nå har det seg sånn at hun er blitt gravid, og har oppført meg som far. Jeg kan ikke utelukke at jeg er faren, for det stemmer "med tida", men jeg mistenker at hun hadde seg med flere enn meg mot slutten av vårt forhold. Jeg har derfor gjort det klart at jeg ikke skriver under på noe som helst, men krever en DNA-test før jeg tar noe ansvar.

Dette har fått henne til å ryke i fyr og flamme. Hun er spik, spenna gæren om dagen. Hun ringer min mor, min søster og venner av meg for å fortelle at jeg, i motsetning til hva de tror, er en jævla drittsekk som ikke tar konsekvensene av ting jeg "har gjort".

Er det én dame i verden jeg for himmelens skyld ikke vil ha barn med, så er det henne... Men om jeg nå skulle være faren, hvilket jeg altså ikke kan utelukke, vil det vel være vanskelig å unngå all kontakt med henne. Men finnes noen mulighet what so ever for å slippe å ha kontakt med henne når barnet kommer til verden (les: hvis det viser seg at jeg er faren)?? Kan kontakt angående barnet gjøres via en instans? Hun har lagd, og lager, et helvete uten like for meg og mine venner/familie.

Et lite konkret innlegg, dette. Det ville blitt langt som et vondt år, ellers.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256118-psykisk-syk-eks-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinkig situasjon

En skikkelig dramaqueen du har rotet deg borti :-)

Huff, dette hørtes ikke særlig bra ut.

Jeg tror det blir vanskelig å ikke skulle ha noe med henne å gjøre om det viser seg at det er ditt barn.

Spørsmålet er vel heller om du vil få mulighet til å ha kontakt med barnet under normale omstendiger. Altså om hun vil tillate det, uten å skulle lage et himla leven.

Sånn rent praktisk, så finnes det ordninger via Familievernkontoret, der Røde Kors tilbyr seg å hente/bringe barn til og fra samvær.

Dette kan være til nytte der det f.eks det ikke er heldig at foreldrene treffes.

Denne ordningen betinger at begge foreldre samtyker.

En annen sak er jo at det vil være ukjente personer for barnet og kanskje ikke helt heldig.

Uansett er jo dette ikke mulig å gjennomføre med et spedbarn.

Utenom dette, så er det ikke så mange muligheter.

Man kan kanskje involvere familien, slik at en selv ikke trenger å forholde seg direkte, men at man treffere/henter barnet hos besteforeldre.

Er det noen muligheter for å prate fornuft med hennes foreldre eller andre voksne søsken?

Siden hun ringer din familie, er det noen der som kan opprette en "diplomatisk" kontakt med henne og prate litt fornuft?

Slike mennesker har en tendens til å kunne forbedre sin oppførsel i påsyn av andre, så det kan være greit at du har noen ved din side når dere har kontakt.

Det er jo forferdelig synd at dama er gravid da, vet du forresten det med sikkerhet?

Gjest anonym mann

Hvorfor hadde du sex med henne når hun er psykisk syk da? Blir ikke dette litt ris til egen ræv. For om hun var dette da dere var sammen ville du jo merket det?

Vi var i et forhold...?

Jeg er uansett ikke den første i verdenshistorien som har etablert et forhold til en med psykiske problemer.

Gjest anonym mann

En skikkelig dramaqueen du har rotet deg borti :-)

Huff, dette hørtes ikke særlig bra ut.

Jeg tror det blir vanskelig å ikke skulle ha noe med henne å gjøre om det viser seg at det er ditt barn.

Spørsmålet er vel heller om du vil få mulighet til å ha kontakt med barnet under normale omstendiger. Altså om hun vil tillate det, uten å skulle lage et himla leven.

Sånn rent praktisk, så finnes det ordninger via Familievernkontoret, der Røde Kors tilbyr seg å hente/bringe barn til og fra samvær.

Dette kan være til nytte der det f.eks det ikke er heldig at foreldrene treffes.

Denne ordningen betinger at begge foreldre samtyker.

En annen sak er jo at det vil være ukjente personer for barnet og kanskje ikke helt heldig.

Uansett er jo dette ikke mulig å gjennomføre med et spedbarn.

Utenom dette, så er det ikke så mange muligheter.

Man kan kanskje involvere familien, slik at en selv ikke trenger å forholde seg direkte, men at man treffere/henter barnet hos besteforeldre.

Er det noen muligheter for å prate fornuft med hennes foreldre eller andre voksne søsken?

Siden hun ringer din familie, er det noen der som kan opprette en "diplomatisk" kontakt med henne og prate litt fornuft?

Slike mennesker har en tendens til å kunne forbedre sin oppførsel i påsyn av andre, så det kan være greit at du har noen ved din side når dere har kontakt.

Det er jo forferdelig synd at dama er gravid da, vet du forresten det med sikkerhet?

Takk for ditt gode svar!

Fint du kommer med disse praktiske opplysningene. Jeg må sette meg mer i lovreguleringene rundt dette, i tilfelle..

Jeg ønsker egentlig ikke at noen utenforstående skal "bringe barnet" mellom meg og henne. Det ville vært forferdelig trist... Om det er best for min eventuelle sønn/datter at jeg på et visst nivå må ha kontakt med dette mennesket, så får jeg kanskje bare bite tenna sammen.

Det satte et støkk i meg det du skrev om at hun eventuelt kunne stikke kjepper i hjulene for samvær. Den tanken tør jeg jaggu ikke avskrive.. Huff.

Ellers er det du skriver om relasjoner og mulighet for påvirkning klokt formulert, og noe jeg absolutt skal tenke på.

I forhold til de faktiske forhold rundt hennes graviditet, forholder jeg meg til et brev jeg har mottatt fra aktuelle etat.

Takk igjen.

Gjest Humlepungen

Takk for ditt gode svar!

Fint du kommer med disse praktiske opplysningene. Jeg må sette meg mer i lovreguleringene rundt dette, i tilfelle..

Jeg ønsker egentlig ikke at noen utenforstående skal "bringe barnet" mellom meg og henne. Det ville vært forferdelig trist... Om det er best for min eventuelle sønn/datter at jeg på et visst nivå må ha kontakt med dette mennesket, så får jeg kanskje bare bite tenna sammen.

Det satte et støkk i meg det du skrev om at hun eventuelt kunne stikke kjepper i hjulene for samvær. Den tanken tør jeg jaggu ikke avskrive.. Huff.

Ellers er det du skriver om relasjoner og mulighet for påvirkning klokt formulert, og noe jeg absolutt skal tenke på.

I forhold til de faktiske forhold rundt hennes graviditet, forholder jeg meg til et brev jeg har mottatt fra aktuelle etat.

Takk igjen.

Når det gjelder samvær med barnet så har ikke kvinner samme "makt" som før.

Vil du være en god far som bryr seg så vil det nok ordne seg med samvær. Håper dere finner ut av ting sammen.

Annonse

Hei! Min samboer har gått igjennom nesten det samme. Det kunne ha vært min samboer som skrev innlegget ditt for to år siden. Mor til barnet oppførte seg rabiat frem til tidlig i høst. Barnet er nå 16 mnd. Så all mulig sympati fra meg og min samboer!

Jeg vil anbefale deg å få til megling så tidlig som mulig om det viser seg å være ditt barn. Megling går på samværsavtale, men det går også an å gå til samtaler der for å få løst opp i andre konflikter.

Om denne dama er noe i likheten av hva vi har opplevd vil hun kanskje bruke barnet i mot deg? Vær i forkant! Oppsøk familievernkontor! De har masse erfaring i slike saker og kan være til stor hjelp.

Du bør også be familie/venner om å ikke svare på hendvendelser fra henne. Taushet er antagelig det beste, om hun ikke når frem så blir hun antagelig lei.

Lykke til fremover!

nøffgakkmøbææ

hvis du er faren, og kontakt med henne vil skade barnet, burde du jo for det første ske omsorgsrett. hvis hun er så syk som du sier.

men om hun kan ta vare på barnet, bør dere betale en time med advokat som kan fastsette samvær med dere. røde kors har også tilbringertjeneste hvor frivillige frakter barnet mellom foreldre som ikke klarer treffes, og hvor dette er ille for barnet.

så det er fullt mulig å unngå særlig kontakt med henne, men hvis det er så ile som di sier vil barnet ikke få det bra med henne- så jeg håper du i så fall tar ansvaret når det kommer.

Gjest Psyk av alt

Hvordan i all videste verden kunne du ta sjansen på å bli gravid med denne kvinnen??

Jeg reagerer kraftig på flere innlegg i dag, bl.a. "oppførsel" og "sønnen vet ikke at jeg er gravid"

Hva er det som får folk til å ta slike sjanser, som får så store konsekvenser og som t.o.m. innebærer barn?? Fullstendig skjødesløst!

Gjest Psyk av alt

Vi var i et forhold...?

Jeg er uansett ikke den første i verdenshistorien som har etablert et forhold til en med psykiske problemer.

Neida, men du sier i innlegget at du ikke kunne tenke deg å ha barn med denne kvinnen. Likevel er hun gravid.

Gjest anonym mann

Hvordan i all videste verden kunne du ta sjansen på å bli gravid med denne kvinnen??

Jeg reagerer kraftig på flere innlegg i dag, bl.a. "oppførsel" og "sønnen vet ikke at jeg er gravid"

Hva er det som får folk til å ta slike sjanser, som får så store konsekvenser og som t.o.m. innebærer barn?? Fullstendig skjødesløst!

Om ikke annet, så lever du i alle fall opp til nicket ditt. :)

Gjest anonym mann

Hei! Min samboer har gått igjennom nesten det samme. Det kunne ha vært min samboer som skrev innlegget ditt for to år siden. Mor til barnet oppførte seg rabiat frem til tidlig i høst. Barnet er nå 16 mnd. Så all mulig sympati fra meg og min samboer!

Jeg vil anbefale deg å få til megling så tidlig som mulig om det viser seg å være ditt barn. Megling går på samværsavtale, men det går også an å gå til samtaler der for å få løst opp i andre konflikter.

Om denne dama er noe i likheten av hva vi har opplevd vil hun kanskje bruke barnet i mot deg? Vær i forkant! Oppsøk familievernkontor! De har masse erfaring i slike saker og kan være til stor hjelp.

Du bør også be familie/venner om å ikke svare på hendvendelser fra henne. Taushet er antagelig det beste, om hun ikke når frem så blir hun antagelig lei.

Lykke til fremover!

Hei.

Jeg er enig i det du skriver, og takker for et godt innspill! Samtidig lykkeønskninger til deg og dine!

Annonse

Gjest anonym mann

hvis du er faren, og kontakt med henne vil skade barnet, burde du jo for det første ske omsorgsrett. hvis hun er så syk som du sier.

men om hun kan ta vare på barnet, bør dere betale en time med advokat som kan fastsette samvær med dere. røde kors har også tilbringertjeneste hvor frivillige frakter barnet mellom foreldre som ikke klarer treffes, og hvor dette er ille for barnet.

så det er fullt mulig å unngå særlig kontakt med henne, men hvis det er så ile som di sier vil barnet ikke få det bra med henne- så jeg håper du i så fall tar ansvaret når det kommer.

Jeg har vært inne på tanken.. Men vil foreløpig ikke sette griller i hodet på meg selv. Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...