Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når det gjelder toxoplasmose vet jeg at du skal holde deg unna rått kjøtt, jeg lurer på i hvilken grad spekemat går inn her? jeg er gravid med mitt 3 barn, og har ikke dannet antistoffer mot toxoplasmose .

Lurer også på hva som kan skje med mor/barn hvis jeg skulle bli smittet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256156-spekemat-og-toxoplasmose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spekemat (inkl salami osv) regnes som rått kjøtt ja, det er ikke varmebehandlet på noen måte. Også røkelaks, gravlaks osv. skal man være forsiktig med.

Du kan legge spekemat i fryseren i minst 3 dager, da blir bakteriene drept, så da kan du trygt spise det.

Mor merker ikke nødvendigvis så mye til toxoplasmose-smitte, men barnet kan få uopprettelige skader (husker ikke helt hva).

Om du går inn på snartmamma.com finner du et diskusjonsforum der slike spørsmål har vært oppe før, eller du kan spørre nye spørsmål, og ta opp andre ting du lurer på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...