Gå til innhold

Tørr skjede + kviselignende utslett

Anbefalte innlegg

Har det siste året fått problemer med tørr skjede selv om jeg er opphisset. Tidligere ble jeg alltid våt, men nå er jeg oftest tørr og det kan iblant gjøre vondt under samleie. Hva kommer dette av? Noe jeg bruke/ta for å få det til å bli bedre? Er 38 år.

Har også i det siste fått noen få kviselignende utslett på innsiden av låret helt øverst i skrittet og som går litt mot perineum/analåpningen. Hva er dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256280-t%C3%B8rr-skjede-kviselignende-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke det er sammenhang mellom de to symptomer du nevner. Jeg går ut fra at du ikke bruker p-pille eller andre hormoner? Noen kan bli tørre av visse hormoner. Tørrhet er oftest tegn på manglende stimulering og/eller lyst, men under samleiet kan det likevel bli fuktighet. Forsøk den reseptfri krem Replens, den kan tilføre fuktighet som kan holde noen dager.

Utslettet høres ut som lokal infeksjon som oppstå når noe trykker på huden, for eksempel en trang bukse eller en strikk. Sørg for å ha løse klær over området. Hvis det blir for ille, kan din lege vurdere om du skal ha kur med antibiotikum.

Vennlig hilsen mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...