Gå til innhold

magesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er gravid i uke 7, og er fortsatt mye plaget av magesmerter. Dette har jeg hatt siden dag 1, og det kjennes ut som luftsmerter+krampelignende tak nederst i magen.Dette gjør meg veldig nervøs, og jeg føler at jeg hele tiden må sjekke om jeg blør,noe jeg ikke har gjort til nå.

Barnet har blitt til ved hjelp av IVF,har det noe å si mtp.at hormonstimuleringen kan gi smerter, eller kan det være at det holder på å gå galt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25634-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig at man får endel smerter i forb. med den voldsomme hormonstimuleringen man blir utsatt for ved IVF. Smertene har sammenheng med at eggstokkene skal slippe flest mulig egg. Hvorvidt denne smerten skal sitte i så lenge, er jeg usikker på. Når du har hatt det siden dag 1, får jeg helt klart en fornemmelse av at dette ikke skyldes noe galt som har oppstått nå. Hvis du får mere vondt, eller hvis dette fortsetter særlig lenger, synes jeg du skal ta det opp med din lege. Kanskje hadde det vært på sin plass med en ultralydundersøkelse, så man ser at fosteret sitter der det skal. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25634-magesmerter/#findComment-106292
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...